no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
فوریه 12, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25  صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تجربیات و تجارب ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

دیباچه پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

درک مشکل پیرامون قضیه  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

بررسی بیشتر در رابطه با توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

ارائه مستندات پیرامون توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

پیش بینی نتایج در مورد توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

راهکارها پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

رفرنس و منبع مورد استفاده توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم

گرد آوری شواهد یک

از ابتدای کار متوجه شدم که دانش آموزان علاقه ای چندان به فعالیت های تحقیقی ندارند و کمتر از 30 درصد آنها به تحقیق و پژوهش علاقه مند بودند  وقتی با آنها راجع به این موضوع به مصاحبه پرداختم و دلیل آنرا با پرسش از آنان جویا شدم و اظهار داشتند:

1) درسها اجازه ای برای تحقیق نمی دهد(درگیر بودن دانش آموزان با مسائل آموزشی فرصتی برای فعالیت پژوهشی نمی گذارد)

2) عدم تفکرات پژوهشی از جانب معلمان و عدم پیگیری آن ها در زمینه تحقیقات

3) فعالیت های پژوهشی اصولاً زمان دار بوده و در دراز مدت جواب می دهند (لذا دانش آموزان چندان علاقه ای ندارند)

4)‌عدم تشویق مناسب برای دانش آموزان علاقمند و پذیرش کم در مسابقات

جمع آوری اطلاعات برای ارائه ی راه حل ها

1-        مصاحبه:

ابتدا درمورد اهمیت تحقیق و پژوهش و همچنین در مورد اینکه چرا بعضی ها دوست ندارند در فعالیت های پژوهشی  شرکت کنند؟ و اینکه آیا دوست دارند بیشتر از کتاب استفاده نمایند و یا با اینترنت راحتترند؟ به نظر شان چه کار هایی باید انجام شود تا همه دانش آموزان در فعالیت های پژوهشی شرکت کنند؟ میزان همکاری اولیاء  با آن ها جهت انجام تفکر و پژوهش چگونه میباشد؟ سوالاتی از این قبیل از دانش آموزان پرسیده شد و دانش آموزان پاسخ های گوناگونی ارائه دادند که این پاسخ ها را به طور خلاصه یاد داشت کردم. وبا اساتید و مشاورین و همکاران محترم مصاحبه کرده و اطلاعاتی در این زمینه به دست آوردم.

2-        برگزاری جلسه همکاران

جلسه ای با همکاران هم پایه برگزار کردیم و در مورد عدم علاقه ی بعضی از دانش آموزان به تحقیق و پژوهش با همکاران بحث و گفتگو کردیم آنها نیز متوجه این موضوع شده بودند و عقیده داشتند که تحقیق در این زمینه توسط یک نفر بدون همکاری معلمان هر کلاس نمی تواند در این امر مهم موفق شود و در پایان نتیجه گرفتیم که برای موفق شدن در این کار باید جلسه ای با اولیا ی دانش آموزان داشته باشیم و آگاهی های لازم را  در مورد چگونگی همکاری آنها با دانش آموزان و اهمیت تحقیق و پژوهش به آنها بدهیم.

3-        مطالعه

مطالعه ی کتابها، مجلات و تحقیقاتی که در این زمینه کار شده بود،که عنوان بعضی از آنها در منابع و مأخذ ذکر شده است نیز، راه حل هایی یافت شد.

 

4-        مشاهده

یکسری از اطلاعات را با مشاهده مکرری که در مورد طرز برخورد و رفتار دانش آموزان در بازدید از کلاس ها و کتابخانه داشتم به دست آوردم و از این طریق صحت نظر های ایشان در رابطه با پاسخ سوالات تأیید گردید.پس از بررسی اطلاعاتی که از طریق مصاحبه و مطالعه  و مشاهده و نظریه های همکاران سایر مدارس و معاونان و مشاوران امر به دست آمد اطلاعات حاصل از این فرایند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مواردی که باید در این زمینه تغییر و اصلاح یابد معین شد، خلاصه ی یافته های تجزیه وتحلیل به شرح زیر میباشد:

تجزیه و تحلیل داده ها

  • عدم فرهنگ سازی صحیح در زمینه تحقیق و پژوهش وتشکیل در بین دانش آموزان
  • عدم توجیه والدین برای تشویق و ترغیب دانش آموزان پژوهشگر
  • کمبود امکانات علمی و مالی برای دانش آموزان ارائه دهنده طرح
  • فقدان زمینه برای بروز خلاقیت های دانش آموزان و رشد وتوسعه بنیه علمی و پژوهشی آنان
  • کمبود یکسری ابزار آلات مورد نیاز آزمایشگاه ها و فقدان بعضی از کتاب های مرجع در كتابخانه برای انجام پژوهش های دانش آموزی
  • عدم امکان برقراری ارتباط پژوهشگران دانش آموز با سایر نهادها و موسسات علمی و پژوهشی وآموزشی
  • وقفه افتادن در تشكیل انجمن های علمی و پژوهشی دانش آموزی در مدرسه
  • عدم ارائه تجربه‌های مفید معلمان برای استفاده كلیه دانش آموزان
  • فراهم نبودن زمینه‌ ارتقای دانش‌ پژوهشی معلمان
  • عدم برگزاری مسابقات علمی – پژوهشی
  • فراهم نبودن زمینه های مشاركت دانش آموزان پژوهشگر در پژوهش های ملی و منطقه ای

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

بازدیدها: 19



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.