no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

صفحه جدا

انشا در مورد تعطیلات عید نوروز


انشا عید نوروز

عید نوروز یکی از موضوعات و زمینه های بسیار مورد استفاده برای انشا نویسی میباشد . و صد البته از سال قبل که مساله پیک نوروزی بطور کلی منتفی شده و مبحث داستان و خاطره نویسی رواج پیدا کرده است هم اکنون که تعطیلات نوروز 98 شروع شده است قطعا نگارش انشا در مورد تعطیلات عید نوروز میتواند یکی از تکالیف محوله از سوی معلمان به دانش آموزان باشد و دانش آموزان با انشا عید نوروز خودشان میتوانند مباحث مختلفی را اععم از انشا خاطرات نوروزی , انشا داستانی در مورد عید نوروز , خاطرات مسافرت ها و انشا عید نوروز در مورد اماکن دیدنی و تفرجگاه های شهر هایی که دیده اند. و.. موضوعات بسیار دیگری میتوانند در زمره این موضوعات دسته بندی شوند.

یک انشا و مقاله در مورد تعطیلات و خاطرات نوروزی را چگونه شروع کنیم و چگونه به پایان ببریم؟

همواره دو بحث نحوه شروع و نحوه خاتمه در نوشته های ادبی حائز اهمیت است و در نگارش انشا تعطیلات نوروزی هم این قاعده به قوت خود وجود دارد . اینکه انشا عید نوروز خودمان را با چه کلمات و جملاتی شروع کنیم و با چه جملاتی خانمه دهیم ؟

انشای اول – عید نوروز

در ادامه چند سبک نگارش انشا تعطیلات و خاطرات نوروزی را از باب نحوه شروع و نحوه خاتمه ملاحظه میکنید.

شروع انشا تعطیلات و خاطرات نوروزی به سبکی ساده

سبک ساده شروع : با نام خدا انشا خود را شروع می کنم؛ موضوع انشا عید نوروز، هر سال نزدیک نوروز حال و هوای دوستان و اطرافیان عوض میشود و به خاطر خانه تکانی و آماده شدن برای نوروز جنب و جوش زیادی دارند و در خیابان مردم را میبینیم که با کیسه های خرید عید به سمت خانه در حرکت اند و یا ویترین مغازه ها را تماشا میکنن و معمولا خانواده های کوچک بصورت دسته جمعی به خرید می روند و پدر دست بچه ها را میگیرد و با هم حرکت میکنند که صحنه های زیبایی است.

سبک ساده خاتمه

ما نباید در این روز طبیعت را آلوده کنیم و شاخه های درختان را بشکنیم و یا آتش بزنیم.
وقتی تعطیلات تمام میشود٬ باز هم باید به مدرسه برویم و درس بخوانیم تا بتوانیم در آخر سال نمره های خوبی بگیریم و در آینده شغل مناسبی داشته باشیم.

سبک ادامه دادن انشا و مقاله نوروزی

در آستانه‌ی نوروز، خانه‌تکانی می‌کنیم و هم‌زمان، دل خود را نیز از کینه‌ها پاک‌ کرده و آماده می‌شویم تا در فصلی تازه، بر شاخه‌های زندگانی‌‌، عشق و مهر و مهرانگیزی، جوانه بزنیم و به شکوفایی بنشینیم.

نوروز لبخند خداوند بر لبان طبیعت است و آن‌گاه که خداوند به زندگی لبخند می‌زند، گل لبخند بر لبان جهان هم می‌شکفد.
نوروز، یادآور آن است که ما مدام باید جان و جامه و جامعه‌ی خود را پاک و شاد و سرشار از انرژی ناپیداکرانه‌ی الهی نگه‌داریم.
نوروز، یادآور اهمیتِ دیدن و توجه کردن‌ست.

نوروز، آغاز فصلِ تفرج و تماشاست. چشم‌ها را بازکنیم و زیبایی‌ها را ببینیم. گوش‌ها را باز کنیم و آواز پرنده‌ها را بشنویم. دل‌ها را باز کنیم و دوست‌بداریم. روز، نو می‌شود. سال، نو می‌شود. طبیعت، نو می‌شود. مبادا که ما کهنه بمانیم. مبادا که ما محروم بمانیم. پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده است: « در زندگی شما، روزهایی هست که نفس خداوند بر شما می‌دمد. خود را در معرض نفس‌های پاک قراردهید. مبادا از آن روبگردانید!»

چندین سبک متفاوت خاطره نویسی ایام تعطیلات نوروزی 98

در ادامه چندین سبک نگارشی دیگر خاطره نویسی نوروزی را با هم مشاهده میکنیم.

موضوع انشاء بعد از تعطیلات عید هر سال نوروز و تعطیلات و اینکه در نوروز به کجا مسافرت رفتید و اینطور انشاء ها میباشد. در اینجا چندین مورد انشاء در مورد عید نوروز و تعطیلات نوروز برای شما قرار گرفته.

اگر میخواهید در مورد نوروز برای انشاء خود بنویسد این مطلب کامل کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

چرا باید دانش آموزان انشا نویسی را جدی بگیرند؟

انشاء با موضوع عید نوروز و تعطیلات ایام عید : معمولاً هر سال دانش آموزان بعد از تعطیلات عید نوروز باید انشاء در مورد عید نوروز و یا داستان نویسی درباره سفر و عید نوروز به همراه خاطرات زیبایشان به مدرسه ببرند. سایت تالاب سعی کنید در تعطیلات خاطرات روزانه خود را یادداشت کنید تا بتوانید انشاء زیبا برای فصل بهار و عید نوروز داشته باشید.

 

بازدیدها: 1892