گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه
بانک فایل پژوهشی معلمان تجربیات و تجارب ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
سرآغاز سخن پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
دیباچه پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
درک مشکل پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
بررسی بیشتر در رابطه با افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
ارائه مستندات پیرامون افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
پیش بینی نتایج در مورد افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
راهکارها پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
روش های برقراری ارتباط میان خانه و مدرسه
والدین وظیفه دارند به طور مرتب با مدرسه ارتباط داشته باشند و با کسب اطلاعات کافی از وضع درس و اخلاقی دانش آموزان تصمیم معقولی برای مشارکت در تربیت اتخاذ کنند . در برقراری باید به چند نکته ی اساسی توجه کرد :
1- والدین زمانی قادر خواهند بود نقش تربیتی خود را به نحو مطلوب ایفا کنند و با مدرسه ارتباطی صحیح برقرار نمایند که از وضع درس و رفتاری فرزندشان اطلاع کافی داشته باشند .
2- والدین در موقع حضور در مدرسه ، همیشه باید حفظ آرامش را به عنوان یک اصل به خاطر داشته باشند . گاهی ممکن است پدر و مادر با مشاهده ی ضعف درسی در دانش آموز و یا گریه های او که مخصوصاً در دوره ی ابتدایی بیش تر اتفاق می افتد ، احساساتی شوند و به صورت خشن و برافروخته با اولیای مدرسه برخورد کنند . قطعاً چنین حالتی مخل برقراری ارتباط موثر با مسئولان مدرسه خواهد بود . آن چه انسان از آرامش به دست می آورد ، از خشونت عاید او نمی شود . ( کریمی ، 1366 )
3- ارتباط اولیا با مسئولان مدرسه باید مستمر باشد . معنای استمرار این نیست که هر روز سری به مدرسه بزنند ، بلکه لازم است به طور مرتب در منزل به وضع درسی و رفتاری فرزند خود رسیدگی کنند و بر طبق اطلاعات به دست آمده ، با مدرسه ارتباط برقرار نمایند . حد و تعداد دفعات حضور در مدرسه را نحوه و میزان رسیدگی به وضع دانش آموزان معلوم می کند . گاهی معلوم جلساتی را در زمان های مختلف تشکیل می دهد و از والدین دعوت به عمل می آورد . حضور مرتب در این جلسات ضروری است و به هماهنگی اولیا و مربیان کمک می کند . ( همان )
4- والدین باید در مدرسه به عنوان ولی حضور پیدا کنند نه به عنوان فردی که در یک جای خاص مسئولیت دارد . اگر پدر یا مادر دانش آموز در وزارتخانه یا سازمانی ، مسئولیت اجرایی سطح بالایی دارد و در انجا به عنوان رئیس ایفای نقش می کند و به تناسب مسئولیت ، گاهی امر و نهی می نماید ، نبایدبا همان شاکله و با همان انتظارات و تصورات وارد مدرسه شود . ( قائمی ، 1369 )
همکاری خانه و مدرسه در امور آموزش دانش آموزان
همکاري والدين با مسئولان مدرسه ٬در دوره ي ابتدايي از اهميت و جايگاه خاصي برخوردار است. مي توان گفت بعد اصلي همکاري اين دو را همکاري در مسائل آموزشي و پرورشي تشکيل مي دهد . نخستين نکته اينکه والدين بايد نسبت به پايه تحصيلي و عناوين دروس فرزند خودشان اطلاع کافي داشته باشند و با مطالعه مقدمه و مطالب آغازين کتاب هاي درسي آگاهي نسبي بدست آورند . گاهي در بحث هاي مقدماتي کتاب هاي درسي نکاتي درج مي گردد که مطالعه ي آنها براي والدين ضروري است .شناخت نقاط ضعف درسی دانش آموز و همفکری برای آن ضرورت دیگر ارتباط خانه و مدرسه است .پس از گذشت چند هفته از سال تحصیلی می توان در وضع درسی دانش آموز تامل کرد و نقاط ضعف و قوت او را شناخت . مطلب دیگرتوجه والدین و معلمان به ویژگی های روانی کودکان و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی آنان است . به عنوان مثال کودکان نیاز به جلب توجه و ابراز خود دارند .آنها علاقه مند هستند که حاصل کار خودشان را عرضه کنند و بدین وسیله این نیاز در آنان تامین و ارضا شود . این نیاز در دوران مدرسه از طریق ارائه حاصل کارهای خود در امور درسی جلوه گر می شود . مثلا ممکن است کودکی نقاشی بکشد و آن را نزد پدر و مادر خود بیاورد و ارائه دهد .
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
بازدیدها: 1296
دیدگاه ها