no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
آگوست 1, 2021
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تجربیات و تجارب ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

دیباچه پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

ارائه مستندات پیرامون افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

پیش بینی نتایج در مورد افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

راهکارها پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه

روش های برقراری ارتباط میان خانه و مدرسه

والدین وظیفه دارند به طور مرتب با مدرسه ارتباط داشته باشند و با کسب اطلاعات کافی از وضع درس و اخلاقی دانش آموزان تصمیم معقولی برای مشارکت در تربیت اتخاذ کنند . در برقراری باید به چند نکته ی اساسی توجه کرد :

1-    والدین زمانی قادر خواهند بود نقش تربیتی خود را به نحو مطلوب ایفا کنند و با مدرسه ارتباطی صحیح برقرار نمایند که از وضع درس و رفتاری فرزندشان اطلاع کافی داشته باشند .

2-    والدین در موقع حضور در مدرسه ، همیشه باید حفظ آرامش را به عنوان یک اصل به خاطر داشته باشند . گاهی ممکن است پدر و مادر با مشاهده ی ضعف درسی در دانش آموز و یا گریه های او که مخصوصاً در دوره ی ابتدایی بیش تر اتفاق می افتد ، احساساتی شوند و به صورت خشن و برافروخته با اولیای مدرسه برخورد کنند . قطعاً چنین حالتی مخل برقراری ارتباط موثر با مسئولان مدرسه خواهد بود . آن چه انسان از آرامش به دست می آورد ، از خشونت عاید او نمی شود . ( کریمی ، 1366 )

3-    ارتباط اولیا با مسئولان مدرسه باید مستمر باشد . معنای استمرار این نیست که هر روز سری به مدرسه بزنند ، بلکه لازم است به طور مرتب در منزل به وضع درسی و رفتاری فرزند خود رسیدگی کنند و بر طبق اطلاعات به دست آمده ، با مدرسه ارتباط برقرار نمایند . حد و تعداد دفعات حضور در مدرسه را نحوه و میزان رسیدگی به وضع دانش آموزان معلوم می کند . گاهی معلوم جلساتی را در زمان های مختلف تشکیل می دهد و از والدین دعوت به عمل می آورد . حضور مرتب در این جلسات ضروری است و به هماهنگی اولیا و مربیان کمک می کند . ( همان )

4-    والدین باید در مدرسه  به عنوان ولی حضور پیدا کنند نه به عنوان فردی که در یک جای خاص مسئولیت دارد . اگر پدر یا مادر دانش آموز در وزارتخانه یا سازمانی ، مسئولیت اجرایی سطح بالایی دارد و در انجا به عنوان رئیس ایفای نقش می کند و به تناسب مسئولیت ، گاهی امر و نهی می نماید ، نبایدبا همان شاکله و با همان انتظارات و تصورات وارد مدرسه شود . ( قائمی ، 1369 )

همکاری خانه و مدرسه در امور آموزش دانش آموزان

همکاري والدين با مسئولان مدرسه ٬در دوره ي ابتدايي از اهميت و جايگاه خاصي برخوردار است. مي توان گفت بعد اصلي همکاري اين دو را همکاري در مسائل آموزشي و پرورشي تشکيل مي دهد . نخستين نکته اينکه والدين بايد نسبت به پايه تحصيلي و عناوين دروس فرزند خودشان اطلاع کافي داشته باشند و با مطالعه مقدمه و مطالب آغازين کتاب هاي درسي آگاهي نسبي بدست آورند . گاهي در بحث هاي مقدماتي کتاب هاي درسي نکاتي درج مي گردد که مطالعه ي آنها براي والدين ضروري است  .شناخت نقاط ضعف درسی دانش آموز و همفکری برای آن ضرورت دیگر ارتباط خانه و مدرسه است .پس از گذشت چند هفته از سال تحصیلی می توان در وضع درسی دانش آموز تامل کرد و نقاط ضعف و قوت او را شناخت . مطلب دیگرتوجه والدین و معلمان به ویژگی های روانی کودکان و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی آنان است . به عنوان مثال کودکان نیاز به جلب توجه و ابراز خود دارند .آنها علاقه مند هستند که حاصل کار خودشان را عرضه کنند و بدین وسیله این نیاز در آنان تامین و ارضا شود . این نیاز در دوران مدرسه از طریق ارائه حاصل کارهای خود در امور درسی جلوه گر می شود . مثلا ممکن است کودکی نقاشی بکشد و آن را نزد پدر و مادر خود بیاورد و ارائه دهد .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

بازدیدها: 1296



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.