no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی برقراری نظم با گزارش گیری روزانه از دانش آموزان



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی برقراری نظم با گزارش گیری روزانه از دانش آموزان
zip
جولای 13, 2021
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی برقراری نظم با گزارش گیری روزانه از دانش آموزان


گزارش تخصصی چگونگی به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان با بررسی و گزارش گیری روزانه از رفتار آنها

گزارش تخصصی تجربیات و تجارب آموزگاران سوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان با بررسی و گزارش گیری روزانه از رفتار آنها  در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29  صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تجربیات و تجارب ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه گزارش تخصصی آموزگاران سوم ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت گزارش تخصصی آموزگاران سوم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران سوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان

گردآوری شواهد 2:

با توجه به طرح معضل و یافتن راهکارها پس از پرسش از دانش آموزان و همکاران و مشورت و همیاری دوستان و همكارانم عکس ها و اسنادی از دانش آموزان تهیه کردم که سیر تدریجی بهبود اوضاع کاملاً قابل دریافت بود .

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار:

براساس شواهد 2 تأثیرات اقدامات انجام شده را بنا به دلایل زیر مثبت ارزیابی کردم:

گزارشی از کلاس  مذكور توسط مدیر محترم تهیه شد و تعیین اعتبار از طریق افراد زیر انجام گرفت:

1- ارزیابی طرح توسط دانش آموزان       به وسیله پرسشنامه       2- توسط خودم

3- توسط همکاران و معلمان               4- به وسیله کتاب ها

برای تحقق اهداف نظم و انضباط در مدارس باید با تکیه بر همه مطالب یاد شده، به دو موضوع مهم اصول انضباط و روش های آن توجه خاص داشت:

الف – اصول انضباط

اعمال و برقراری انضباط تابع اصول و قواعدی به شرح زیر است که بدون درک آن ها امکان موفقت در تغییر و اصلاح رفتار وجود ندارد:

1- مبنای انضباط باید بر پایه دوستی دو طرفه عوامل آموزشگاه و شاگردان باشد.

2- مسائل انضباط صرفاً به محیط مدرسه محدود نمی شود. دانش آموزان فقط چند ساعتی در مدرسه هستند و بقیه ساعات زندگی خود را در خانواده و محله می گذرانند. بنابراین، ریشه های آن را باید در جاهای دیگر نیز دید و برای حل آن نیز باید از آن ها کمک گرفت.

3- انضباط نباید بر پایه تنبیه اعمال شود.

4- کنترل فرد بر رفتار خود از ضروریات ارزش انسانی است و بنابراین، برای برقراری انضباط باید از خود دانش آموزان استفاده کرد و خودشان درباره ی رفتارشان و چگونگی تأمین انضباط تصمیم بگیرند.

5- انضباط باید به عنوان یک امر ضروری برای زندگی جمعی در مدرسه به حساب آید و همه اعضای سازمان آموزشی مانند دانش آموزان، معلمان، کارکنان، مدیران و حتی اولیاء آن را درک کنند.

6- باید برای برقراری انضباط، مطالعات و امکانات لازم و آموزش آن پیش بینی شود.

7- برای برقراری انضباط، دانش آموزان باید درک کنند که انضباط فقط مربوط به مدرسه و برای مدرسه نیست، بلکه آن پایه ای برای انضباط اجتماعی و رعایت مقررات و نظم جامعه و زندگی است.

8- درک چراهای رفتاری و انضباطی مقدم بر رفتار ظاهری و رعایت انضباط است.

9- از آن جا که انضباط مربوط به تمام زندگی است، توجه به نکات زیر ضروری است.

الف – نگاه به انضباط برای حفظ سلامتی و بهداشت فرد و اجتناب از عادت های بد،

ب- کوشش مستمر به سوی توسعه و بهسازی روانی و ذهنی،

ح- آزاد اندیش شدن و رعایت حدود آزادی ها و حقوق دیگران،

د- اجتناب از بدخواهی علیه هر کس

ه- آموزش و توسعه سعه صدر، دوستی و عدالت نسبت به دیگران.

10- رعایت اصل اعتدال و عدالت در امور انضباطی بر اساس توان و تکلیف افراد.

ب- روش های برقراری انضباط

بر پایه مطالعات و گفتاری پیشین، روش های زیر برای برقراری انضباط پیشنهاد می شود:

1- به کار گیری مشکل شناسی به عنوان پایه اصلی رهبری و مدیریت انضباط در سازمان آموزشی.

2- تعیین اهداف، استانداردها، قوانین و مقررات روشن.

3- روش ساختن و تفهیم انتظارات مدرسه از دانش آموزان و کارکنان.

4- کوشش برای اعمال کوشش ها و فعالیت های هماهنگ بین مدیر، معلمان، دانش آموزان و اولیاء.

5- بالا بردن توانایی های معلمان و مدیران در انگیزش، روش تدریس و روابط.

6- بستر سازی و دادن مسئولیت برای خود کنترلی دانش آموزان در امور مدرسه.

7- داشتن روابط حسنه با دانش آموزان – احترام به جای ترس.

8- پیش بینی برنامه های متنوع ولی منظم و زمان مند بر اساس نیازهای دانش آموزان و اهداف تعلیم و تربیت و تلفیق آن ها.

9- به کار گیری و دخالت دانش آموزان در امور برنامه ریزی و استقرار نظم و انضباط.

10- ارتباط بین اولیاء و مربیان و توافق آن ها در مسائل تربیتی و روش ها.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران سوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 546



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.