no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی معلم ابتدایی : با موضوع درس پژوهی – 35 صفحه



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم ابتدایی : با موضوع درس پژوهی – 35 صفحه
zip
آوریل 16, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم ابتدایی : با موضوع درس پژوهی – 35 صفحه


گزارش تخصصی درس پژوهی

گزارش تخصصی درس پژوهی معلم پایه اول ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان  پایه اول با شیوه درس پژوهی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 35 صفحه

بانک گزارش تخصصی معلمان تجربیات و تجارب ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه گزارش تخصصی درس پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت گزارش تخصصی درس پژوهی معلم پایه اول ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه اول ابتدایی با موضوع درس پژوهی

در این گزارش تخصصی ابتدایی با موضوع درس پژوهی سرفصل های زیر موجود است:

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود مشکلات درک جمع شانه ای در دانش آموزان

گرد آوری شواهد یک

 سیف اللهی(1384) معتقد است، توصیف وضع موجود یا شواهد 1، بخش مهمی از بیان مسأله است که به تبیین و توصیف وضع موجود از نظر محقق می پردازد که بیانگر وضع نامطلوبی است. بر این اساس، به منظور مشخص کردن مسأله ی ذکر شده، در اوایل سال تحصیلی جهت گردآوری داده‌ها، از شاخص‌های کیفی و کمّی استفاده نمودم.

      الف. شاخص‌های کیفی وضع موجود      

      به منظور آگاهی بیش­تر از میزان علاقه­ی دانش­آموزان نسبت به درس ریاضی و همچنین میزان اضطراب آنها در این درس ، دفترچه­ای به نام ثبت فعالیت‌های ریاضی تهیه نموده و هر ورق آن را به دانش­آموزی اختصاص دادم و هنگامی که دانش‌آموزان فعالیت‌های مختلف گروهی و فردی در کلاس انجام می‌دادند، با دقت، رفتار آنان را مشاهده نموده و یادداشت می‌کردم. بعد از دو ماه و چند روز:

با مشاهده­ی فعالیت‌های دانش‌آموزانم در زنگ ریاضی و بررسی یادداشت‌های روزانه­­ پژوهشی خود، چنین دریافتم:دانش‌آموزان برای شرکت در فعالیت‌های گروهی مربوط به درس ریاضی از خود رغبتی نشان نمی‌دادند. در انجام تمرین‌های ریاضی دقّت کافی را نداشتند. در انجام فعالیت‌های عملکردی درس ریاضی، با دوستان خود همکاری نمی کردند.. به وسایل کمک آموزشی هنگام تدریس ریاضی توجه نداشتند.

با بررسی مراجعات مکرر بعضی از اولیای دانش‌آموزان به کلاسم، و گله مندی از فرزندشان در رابطه با درس ریاضی دریافتم:از نتایج آزمون‌های درس یاد شده ناراضی بودند. نسبت به درس ریاضی ابراز بی­علاقه­گی می کردند.انجام تکالیف ریاضی در منزل، با تأخیر و نارضایتی اولیا همراه بود. تکالیف ریاضی با کمک بزرگ­ترهای خود انجام می شد.

با نظر­سنجی از دانش‌آموزان در مورد میزان علاقه­ی آنها و همچنین میزان اضطراب آنها در این درس دریافتم: نسبت به یادگیری درس ریاضی نگرش مثبتی نداشتند. به نقل از چند تن از دانش‌آموزان زنگ ریاضی خسته کننده بود.

هم­چنین با بررسی نتایج حاصل از آزمون ریاضی دریافتم:  آزمون‌های عملکردی را با دقت انجام نمی­دادند. علاقه­ای به انجام آزمون‌های عملکردی نداشتند. نتایج آزمون­های عملکردی چندان رضایت­بخش نبود.

با بررسی کارنامه پیشرفت تحصیلی سال گذشته آن‌ها نیز دریافتم: ارزیابی درس ریاضی در کارنامه پیشرفت تحصیلی سال گذشته برخی از آنان چندان رضایت بخش نبود.

علاوه بر این، با  بررسی پاسخ پرسش­نامه ­ویژه­ی دبيران سال گذشته نیز یافته­های زیر به دست آمد: دبيران سال گذشته نیز از انجام فعالیت‌های ریاضی برخی ازآنان رضایت چندانی نداشتند.  در سال گذشته نیز بعضی از دانش­آموزان نسبت به یادگیری مفاهیم درس ریاضی رغبتی از خود نشان نمی‌دادند. هم­چنین با بررسی پوشه­کار سال قبل فراگیران هم مشخص شد که برخی از آنان تکالیف و فعالیت‌های خود را با دقت انجام نداده بودند.

ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود

برای تعیین وضع موجود از اعداد و ارقام نیز استفاده شد که در این قسمت در قالب شاخص‌های کمّی به شرح زیر ارائه می‌گردد: با استفاده از روش مشاهده ی متمرکز به بررسی نتایج آزمون درس ریاضی پرداختم. نتایج به دست آمده چنین بود: فقط2 نفر از کل دانش­آموزان، همه ی سؤالات آزمون ریاضی را، صحیح و کامل انجام داده بودند! 3 نفر در حد بسیار خوب و 4 نفر در حد خوب، پاسخ داده، 13 نفر در حد متوسط و 5 نفر ضعیف بودند. متأسفانه، بعد از 3 ماه که از سال تحصیلی می گذشت و با توجه به تمرینات زیادی که در کلاس انجام می شد، این امر قابل قبول به نظر نمی‌رسید.

تعیین راهکارها در راستای حل مسئله

1- گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی

2- توجه به تفاوت ها فردی

3- معنادار کردن یادگیری

4- توجه بر عوامل انگیزشی و نگرشی

5- همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسایل کمک آموزشی

6- روش های نوین تدریس

7- تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی)

8- بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس

9-استفاده از فناوریهای روز وتدریس های برتر آموزشی

بیان دلیل راهکار انتخابی

با توجه به چالش ها و مشکلات بیان شده در صفحات پیشین پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای تیم راهکارهای زیر جهت تحقق هدف درس پژوهشی حاضر مورد تأیید قرار گرفت.

گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی

با کار گروهی دانش آموزان از یکدیگر یاد می گیرند و از همه جالب تر و جذاب تر این که کار شما کم می شود. برخی تصور می کنند کار گروهی خیلی وقت گیر است. معمولاً افرادی این حرف را می زنند که تدریس را تمام کردن یک فصل کتاب می دانند. یعنی همین که در طی یک ساعت، مثلاً یک صفحه از کتاب را تدریس کنند بدون اینکه به کیفیت کارشان بیندیشند، اما به تجربه ی اعضای گروه ثابت شده است که اگر کار گروهی را به صورت حرفه ای انجام دهید سرعت یادگیری حداقل 2 برابر خواهد شد.

یکی از نکاتی که در گروه بندی می بایست رعایت شود، این مهم است که گروه هایی بدون سرگروه باشند. در گروه بندی هایی که سرگروه انتخاب می شود، اغلب اعضای گروه کار گروهی و پاسخگویی به سؤالات مهم را به سرگروه واگذار نموده و دانش آموزان خجالتی و کم رو کنار می کشند و فعالیت اندکی دارند ولی در گروه بندی که سرگروهی وجود ندارد همه شانس مساوی و برابری برای پاسخگویی به سؤالات معلم داشته و حسن اینکه هر کدام از آن ها ممکن است برای پاسخگویی به سؤالات انتخاب شود، سبب  می شود که تک تک دانش آموزان خود را برای پاسخگویی به سؤالات آماده نمایند و مسئولیت پذیرتر شوند و در فعالیت گروهی مشارکت کنند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی درس پژوهی معلم پایه اول ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 98



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.