گزارش تخصصی برقراری نظم با گزارش گیری روزانه از دانش آموزان
گزارش تخصصی چگونگی به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان با بررسی و گزارش گیری روزانه از رفتار آنها
گزارش تخصصی تجربیات و تجارب آموزگاران سوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان با بررسی و گزارش گیری روزانه از رفتار آنها در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه
بانک فایل پژوهشی معلمان تجربیات و تجارب ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه گزارش تخصصی آموزگاران سوم ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت گزارش تخصصی آموزگاران سوم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران سوم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
سرآغاز سخن پیرامون قضیه به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
دیباچه پیرامون قضیه به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
درک مشکل پیرامون قضیه به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
بررسی بیشتر در رابطه با به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
ارائه مستندات پیرامون به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
پیش بینی نتایج در مورد به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
راهکارها پیرامون قضیه به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
رفرنس و منبع مورد استفاده به ارمغان آوردن نظم و دقت برای دانش آموزان
گردآوری شواهد 2:
با توجه به طرح معضل و یافتن راهکارها پس از پرسش از دانش آموزان و همکاران و مشورت و همیاری دوستان و همكارانم عکس ها و اسنادی از دانش آموزان تهیه کردم که سیر تدریجی بهبود اوضاع کاملاً قابل دریافت بود .
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار:
براساس شواهد 2 تأثیرات اقدامات انجام شده را بنا به دلایل زیر مثبت ارزیابی کردم:
گزارشی از کلاس مذكور توسط مدیر محترم تهیه شد و تعیین اعتبار از طریق افراد زیر انجام گرفت:
1- ارزیابی طرح توسط دانش آموزان به وسیله پرسشنامه 2- توسط خودم
3- توسط همکاران و معلمان 4- به وسیله کتاب ها
برای تحقق اهداف نظم و انضباط در مدارس باید با تکیه بر همه مطالب یاد شده، به دو موضوع مهم اصول انضباط و روش های آن توجه خاص داشت:
الف – اصول انضباط
اعمال و برقراری انضباط تابع اصول و قواعدی به شرح زیر است که بدون درک آن ها امکان موفقت در تغییر و اصلاح رفتار وجود ندارد:
1- مبنای انضباط باید بر پایه دوستی دو طرفه عوامل آموزشگاه و شاگردان باشد.
2- مسائل انضباط صرفاً به محیط مدرسه محدود نمی شود. دانش آموزان فقط چند ساعتی در مدرسه هستند و بقیه ساعات زندگی خود را در خانواده و محله می گذرانند. بنابراین، ریشه های آن را باید در جاهای دیگر نیز دید و برای حل آن نیز باید از آن ها کمک گرفت.
3- انضباط نباید بر پایه تنبیه اعمال شود.
4- کنترل فرد بر رفتار خود از ضروریات ارزش انسانی است و بنابراین، برای برقراری انضباط باید از خود دانش آموزان استفاده کرد و خودشان درباره ی رفتارشان و چگونگی تأمین انضباط تصمیم بگیرند.
5- انضباط باید به عنوان یک امر ضروری برای زندگی جمعی در مدرسه به حساب آید و همه اعضای سازمان آموزشی مانند دانش آموزان، معلمان، کارکنان، مدیران و حتی اولیاء آن را درک کنند.
6- باید برای برقراری انضباط، مطالعات و امکانات لازم و آموزش آن پیش بینی شود.
7- برای برقراری انضباط، دانش آموزان باید درک کنند که انضباط فقط مربوط به مدرسه و برای مدرسه نیست، بلکه آن پایه ای برای انضباط اجتماعی و رعایت مقررات و نظم جامعه و زندگی است.
8- درک چراهای رفتاری و انضباطی مقدم بر رفتار ظاهری و رعایت انضباط است.
9- از آن جا که انضباط مربوط به تمام زندگی است، توجه به نکات زیر ضروری است.
الف – نگاه به انضباط برای حفظ سلامتی و بهداشت فرد و اجتناب از عادت های بد،
ب- کوشش مستمر به سوی توسعه و بهسازی روانی و ذهنی،
ح- آزاد اندیش شدن و رعایت حدود آزادی ها و حقوق دیگران،
د- اجتناب از بدخواهی علیه هر کس
ه- آموزش و توسعه سعه صدر، دوستی و عدالت نسبت به دیگران.
10- رعایت اصل اعتدال و عدالت در امور انضباطی بر اساس توان و تکلیف افراد.
ب- روش های برقراری انضباط
بر پایه مطالعات و گفتاری پیشین، روش های زیر برای برقراری انضباط پیشنهاد می شود:
1- به کار گیری مشکل شناسی به عنوان پایه اصلی رهبری و مدیریت انضباط در سازمان آموزشی.
2- تعیین اهداف، استانداردها، قوانین و مقررات روشن.
3- روش ساختن و تفهیم انتظارات مدرسه از دانش آموزان و کارکنان.
4- کوشش برای اعمال کوشش ها و فعالیت های هماهنگ بین مدیر، معلمان، دانش آموزان و اولیاء.
5- بالا بردن توانایی های معلمان و مدیران در انگیزش، روش تدریس و روابط.
6- بستر سازی و دادن مسئولیت برای خود کنترلی دانش آموزان در امور مدرسه.
7- داشتن روابط حسنه با دانش آموزان – احترام به جای ترس.
8- پیش بینی برنامه های متنوع ولی منظم و زمان مند بر اساس نیازهای دانش آموزان و اهداف تعلیم و تربیت و تلفیق آن ها.
9- به کار گیری و دخالت دانش آموزان در امور برنامه ریزی و استقرار نظم و انضباط.
10- ارتباط بین اولیاء و مربیان و توافق آن ها در مسائل تربیتی و روش ها.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران سوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
بازدیدها: 546
دیدگاه ها