no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی املا ابتدایی : استفاده از شیوه های نوین آموزشی در املا نویسی



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی املا ابتدایی : استفاده از شیوه های نوین آموزشی در املا نویسی
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
می 18, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی املا ابتدایی : استفاده از شیوه های نوین آموزشی در املا نویسی


گزارش تخصصی املا

جدید : این نمونه گزارش تخصصی املا نویسی برای معلمان دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف کردن مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه ……………. با روش های نوین آموزشی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه توسط بانک گزارش تخصصی معلمان تدوین شده است.

جدید : این فایل جدیدترین نمونه گزارش تخصصی املا ابتدایی که توسط بانک گزارش تخصصی معلمان نگارش شده است.  میباشد و در تاریخ 28 اردیبهشت 1397 برای اولین بار در سایت بارگذاری شده است.

توجه داشته باشید این گزارش تخصصی املا نویسی برای معلمان ابتدایی بصورت پیشفرض برای معلم پایه دوم ابتدایی نگارش شده است و با توجه به اینکه فایل گزارش ورد و قابل ویرایش میباشد همه معلمان فعال در مقطع ابتدایی براحتی میتوانند این گزارش را ویرایش کرده و مورد استفاده قرار دهند. داخل متن قسمتهایی که نیاز به ویرایش دارند بصورت نقطه چین هستند. و با صرف زمان کمی حدود 10 دقیقه میتوانید اصلاحات لازم را اعمال کنید.

سرفصل های گزارش تخصصی معلمان ابتدایی با موضوع املا نویسی

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی معلمان دبستان با موضوع املا نویسی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه …………

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه ………….

دیباچه پیرامون قضیه   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه ……………

درک مشکل پیرامون قضیه    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه …………….

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه …………..

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه ………….

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه …………..

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه ………….

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه ………….

بررسی بیشتر در رابطه با   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه ………….

ارائه مستندات پیرامون   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه ………….

پیش بینی نتایج در مورد   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه ………….

راهکارها پیرامون قضیه   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه …………

رفرنس و منبع مورد استفاده   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه ………..

گردآوري شواهد یک

جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) مطالعه ي كتابخانه اي

هـ) استفاده از نظرات همكاران

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به عرفان

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي عرفان  در مدرسه

– عرفان را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به عرفان  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و عرفان نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

 بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد عرفان و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در عرفان راه حل های مناسبی بیابم و روزانه 20 -15 دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

1- برای تقویت توالی حافظه دیداری عرفان با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

2- تقویت حافظه دیداری عرفان در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.

3- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.

دانلود گزارش تخصصی املا نویسی ابتدایی

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی املا نویسی  ابتدایی برای معلمان دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

در جهت حمایت از همکارانی که ما را در تهیه فایل های پژوهشی یاری میکنند کلیه فایل های جدید تا رسیدن به 5 بار خرید و دانلود قیمت بالاتری دارند .

 

 

بازدیدها: 778



دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.