گزارش تخصصی آموزگاران چهارم ابتدایی : استفاده از خلاقیت برای افزایش نشاط در کلاس درس
گزارش تخصصی آموزگاران چهارم ابتدایی
گزارش تخصصی آموزگاران چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی با نشاط ساختن دانش آموزانم در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران چهارم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه با نشاط ساختن دانش آموزانم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه با نشاط ساختن دانش آموزانم
دیباچه پیرامون قضیه با نشاط ساختن دانش آموزانم
درک مشکل پیرامون قضیه با نشاط ساختن دانش آموزانم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه با نشاط ساختن دانش آموزانم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه با نشاط ساختن دانش آموزانم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه با نشاط ساختن دانش آموزانم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با با نشاط ساختن دانش آموزانم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات با نشاط ساختن دانش آموزانم
بررسی بیشتر در رابطه با با نشاط ساختن دانش آموزانم
ارائه مستندات پیرامون با نشاط ساختن دانش آموزانم
پیش بینی نتایج در مورد با نشاط ساختن دانش آموزانم
راهکارها پیرامون قضیه با نشاط ساختن دانش آموزانم
رفرنس و منبع مورد استفاده با نشاط ساختن دانش آموزانم
تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق
۱) باید در کیفیت کار کلاس تجدید نظر کرد و به شاخصهای نشاط در چارچوب آن مفهوم بخشید.
۲) اگر قرار است پیشرفتی در جامعه حاصل شود باید از مدرسه شروع شود. معلم مدرسـه عـامل بسیـار مهمـی است کـه میتواند جمعیت کثیری را تحتتأثیر قرار دهد. معلم میتواند مدرسه را به یک جایگاه ارزشی مبدل ساخته و با راهکارهای مختلف با ایجاد شادی و نشاط مدرسه را جایگاه رشد و بالندگی دانشآموزان سازد و به آنها احساس اعتماد، سربلندی، توانایی و غرور هدیه کند.
۳) با نشاطسازی فضای فیزیکی کلاس
نسل جوان به محرکهایی که نشانههای زیبایی و سر زندگی و شادابـی در آنهـاست تمـایـل و علاقـه بیشتـری نشـان میدهند. تامین نشاط و شادابی در محیط ابتدا از کلاس شروع میشود. لذا ایجاد نشاط و شادابی در کلاس شایان توجه است.
با نشاطسازی فضای فیزیکی کلاس ، موجب افزایش کارایی و یادگیری در دانشآموزان میشود.
۴) ایجاد روابط انسانی مطلوب بین ارکان مدرسه
شرایط مطلوب کار موجب تقویت روحیه معلمان و افزایش میل و رغبت و علاقه آنان به کار و غرور و افتخارشان در مدرسه خواهد شد( وایلز ۱۹۸۹)
معلم، دانشآموز و معلمی که از کار خود لذت نمیبرند در حقیقت کاری نمیکنند. هرکس زمانی بهتر کار میکند که از آن احساس لذت میکند.
۵) استفاده از روشهای فعال تدریس
معلمانی که از روشهای فعال استفاده میکنند، کلاسهای شادتری دارند. مشارکت دانشآموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بیحالی رها ساخته، شادابی و نشاط را تقویت میکند.
۶) کار آموزش و پرورش آموزش ارزشهای انسانی همچون، ایمان، عشق، امید، جوانمردی و… به دانشآموزان است.
۷) آموزش ارزشهای انسانی با سادگی و جذابیت با استفاده از کتابها، فیلمها، نمایشها و… همراه است.
۸) ایجاد رابطه دوستانه با نوجوانان
۹) معرفی الگوهای مناسب
۱۰) تشویق کردن و ارزشگذاری برای ایجاد حس عزت و اعتماد به نفس و در نتیجه احساس لذت و شادی از فعالیت
۱۱) آموزش روابط اجتماعی مناسب به دانشآموزان
۱۲) توجه به معیارها و ملاکها و عوامل شادیآفرین در سنین مختلف
در دوران نوجوانی پذیرش از طرف اعضای خانواده و گروه همسالان و نیز ابراز موفقیت در کارهای شخصی و امور تحصیلی شادیآفرین است.
در جوانی و بزرگسالی، کسب مهارتهای لازم برای تصدی شغلی، پیشرفت در کار و تحصیل، موفقیت در کارهای هنری و ورزشی احساس وجد و مسرت را بهوجود میآورد.
۱۳) دولت نیز برای افزایش شادی میان افراد جامعه، خصوصاً دانشآموزان بهتر است:
الف) از پخش برنامههایی که مروج خشونتاند، جلوگیری کند.
ب) به رسانههای جمعی کمک کند تا محبت را ترویج کنند و مبلغ زندگی متعادل باشند.
ج) تکریم و سپاس از طبیعت را آموزش دهند و روش زندگی افرادی را تبلیغ کنند که الگوی خدمت ایثارگرانه بودهاند.
د) شغل، بهداشت، درمان و هزینههای معیشت مردم را تامین کند تا نگرانی آنان در این زمینه از بین برود.
۱۴) آموزش این نکته که تلاش در ذات خود ارزشمند است و کار و کوشش باعث برخورداری از بهداشت روانی منـاسب میشود.
۱۵) تشویق دانشآموزان به خلاقیت و نوآوری و ایجاد زمینههایی برای بروز استعداد آنها
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران چهارم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
بازدیدها: 62
دیدگاه ها