no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی معلم پایه اول : اصلاح رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموزانم



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم پایه اول : اصلاح رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموزانم
zip
مارس 11, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم پایه اول : اصلاح رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموزانم


گزارش تخصصی معلم پایه اول

گزارش تخصصی معلم پایه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28  صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تجربیات و تجارب ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه گزارش تخصصی معلم پایه اول پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت گزارش تخصصی معلم پایه اول را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه اول به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

دیباچه پیرامون قضیه اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

درک مشکل پیرامون قضیه  اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

بررسی بیشتر در رابطه با اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

ارائه مستندات پیرامون اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

پیش بینی نتایج در مورد اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

راهکارها پیرامون قضیه اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

رفرنس و منبع مورد استفاده اصلاح رفتارهای نادرست  و ناشایست دانش آموز

تجزيه و تحليل وتفسيرها:

محمد كودكي است كه در گوشه كلاس مي نشيند با صداي بلند خود را معرفي مي كند. ديگران را مسخره مي كند، بيشتر مواقع سرش درد مي كند .حتي با معلم خود لج باز است و مزاحمت ايجاد مي كند. محمد بد اخلاق است از نظر درسي ضعيف است . بي حوصله ا ست . بهداشت فردي را رعايت نمي كند. پررواست .  به ديگران حسودي مي كند.با بررسي رفتار هاي محمد اين سوال ايجاد گرديد كه چرا محمد اين چنين مي كند؟ هدف محمد از اين كارها چيست؟ محمد با اين كارها مي خواهد چه بگويد؟ چه عللي باعث شده كه محمد خود را به اين صورت مطرح كند.به نظر مي رسد زمان خاصي براي بروز نا بهنجاري هاي محمد وجود ندارد واو در موقعيت هاي مختلف از خود رفتارهاي نا بهنجار را نشان مي دهد . واز اينكه نظم كلاس به هم مي خورد واقعاً ناراحت كننده است . ولي تحقيقات متعددنيز نشان مي دهند كه با كودك بايد با ملايمت ومحبت رفتارنمود . ونبايد دانش آموزان تنبيه يا تحقير شوند.

واقعيت اين است كه من خودم گير كرده بودم كه چكار بكنم . چند بار پيش مدير مدرسه فرستادم . مادرش را به مدرسه دعوت كردم ، چندين بار تذكر دادم .ولي هيچ كدام مشكل را حل نكرد. تمامي معلمين و مادر محمد عقيده داشتند كه اورا به حال خود رها كنم . چون استدلال مي كردند كه محمد اصلاح شدني نيست . اما من به سراغ يكي از روانشناسان شهرستان علی آباد رفته ومسئله را با ايشان در ميان گذاشتم . سپس مسئله را با دو تن از مشاوران در ميان گذاشتم . آنها را هنماييهاي لازم جهت تغيير رفتار محمد ارائه نمودند. سپس به دنبال كتابهاي روانشناسي رفتم تا ببينم مشكل چيست ؟ وچگونه مي توانم مشكل را حل نمايم؟ با صحبتهايي كه  با مادر محمد انجام دادم. فهميدم كه والدين محمد ، با ايشان بد رفتاري مي كنند . وبه خواسته هاي او چندان توجهي نمي كنند وبعد از محمد كه برادرش متولد شده است . والدين محمد بيشتر به برادرش سرگرم شده اند واورا فراموش كرده اند . بنابراين محمد مورد بي مهري والدين قرار گرفته است . در نتيجه محمد به خاطر ناكامي در جلب محبت ، مجبور شده است . به پرخاشگري ولج بازي دست بزند . اين عمل خود ، دوباره روابط والدين را با ايشان تيره تر كرده است . و در نتيجه به محمد بر چسب هاي منفي متعددي توسط والدين زده شده است . به اين ترتيب يك كودك معصوم ، به يك فرد نابهنجار تبديل شده است . وقتي چنين كودكاني به مدرسه مي روند . در مدرسه نيز موردي بي مهري اولياء مدرسه قرار مي گيرند و بيشترسعي مي كنند ازدست چنين دانش آموزي خلاص شوند ودر مدرسه نيز برچسبهاي منفي به كودك زده مي شود و به اين ترتيب سر نوشت كودك تغيير مي كند وبه احتمال زيادبه بچه هاي خياباني مي پيوند ند چون چنين كودكاني فقط در ميان كودكان خياباني جايگاهي  دارند . و در نهايت علاوه از مشكلات فردي ، مشكلات اجتماعي نيز افزايش مي يابد. به اين ترتيب براي حل مشكل بايد از يك جايي آغاز مي كردم . تا با ايشان بتوانم رابطه دوستي بر قرار نمايم تا به ايشان بفهمانم كه ايشان نزد من طرد شده نيست. ولي من نمی توانستم بطور مستقيم به او بگويم كه مي خواهم با تو دوست شوم . اولين قدم پيدا كردن ويژگي هاي مثبت محمد بود من با مطا لعه كتابهاي روانشناسي ورا هنمايي همكاران ومشاوران ، فهميدم كه ابتدا بايد نگرش محمد را نسبت به خود و معلم ووالدين او تغيير دهم . براي اينكار بايد نكات مثبت محمد را پيدا مي كردم وتغيير تگرش را از نقاط قوت او شروع مي كردم . محمد به خاطر اينكه بعد از او برادرش به دنيا آمده بود و والدينش از روي نا آگاهي به وي بي توجه شده بودند ومحمد براي جلب توجه والدين رفتارهاي نابهنجاررا پيشه خود ساخته است .به همين خاطر بنده اولين كاري كه انجام دادم ايشان را به عنوان سرگروه يكي از گروهها انتجاب نمودم. اما اعضاي گروه محمد از اين كار من ناراحت شدند ومي گفتند كه محمد آنهارا اذيت خواهد كرد . ولي بنده اعضاي گروه را قانع كردم كه ما از قبل نمي توانيم در مورد كسي داوري كنيم. اتفاقاً به نظر من با توجه به شناختي كه از محمد دارم فكر مي كنم محمد شايستگي  سرگروهي را دارد و به شكل بهتري گروه را رهبري خواهد كرد . من با اين حرفها مي خواستم احساس مسئوليت وهمكاري را در ايشان شكوفا نمايم .ولي با اينحال محمد با اعضاي گروه  در گير بود . ولي من آنها را به آرامش دعوت مي كردم سپس مادر محمد را به مدرسه دعوت كردم واز ايشان خواستم كه بين فرزندان فرق نگذارند وبه محمد بيشتر توجه ومحبت تمايد وبا ايشان بد رفتاري نكنند.در گام بعدي چون ايشان صداي نسبتاً خوبي داشت به همين خاطر معمولاً از ايشان مي خواستم شعرهاي كتاب فارسي را با صداي رسا وبلند بخواند ومعمولاً ايشان  را تشويق مي نمودم كه صداي خيلي خوبي دارد. وهمچنين اگر رفتار خوبي از ايشان ديده مي شود مورد تشويق قرار مي گرفت . تا رفتارهاي مثبت او تقويت شود درس رياضي محمد نسبتاًخوب شده بود در حل مسائل رياضي بيشتر از او استفاده مي گرديد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 31



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.