no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی : نحوه کمک به تقویت املا دانش آموزان ضعیف کلاس



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی : نحوه کمک به تقویت املا دانش آموزان ضعیف کلاس
zip
مارس 18, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی : نحوه کمک به تقویت املا دانش آموزان ضعیف کلاس


گزارش تخصصی معلمان ابتدایی

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

دیباچه پیرامون قضیه کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

درک مشکل پیرامون قضیه  کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

بررسی بیشتر در رابطه با کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

ارائه مستندات پیرامون کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

پیش بینی نتایج در مورد کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

راهکارها پیرامون قضیه کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

رفرنس و منبع مورد استفاده کمک به تقویت املای دانش آموزان ضعیف پایه اول ابتدایی

ارزیابی نتایج بدست آمده

با انجام مراحلی که برای کاهش ضعف دانش آموزطی شد خوشبختانه بعد از سی جلسه دانش آموز به درس املاء خیلی علاقه مند شد و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت طوری که والدین دانش آموزان از پیشرفت فرزندشان ابراز رضایت کردند و پیشرفت خیلی خوبی داشت تصمیم گرفت راه کارهای انجام شده را در یک جلسه با معلمان مدرسه در میان بگذارد تا معلمان هم از آن بهره ببرند و معلمان کلاس اول سعی کنند وقت بیشتری را صرف بهتر تدریس کردن این درس داشته باشند.

بنابراین نتیجه گرفته شد که اگر معلمان درس املاء راهمان طور که جدی می گیرند روش تدریس آن را نیز مطابق با روش تدریس های ارائه شده در کتاب های مراکز تربیت معلم تدریس کنند، به نظر می رسد که دانش آموزان مشکلی دراین درس نخواهند داشت. گروههای درسی نقش عمده ای در آشنایی و یاد آوری روش تدریس املاء را برعهده دارند. تا زمانی که دانش آموزان درمهارت خواندن پیشرفت نکرده اند صحبت از املاء گرفتن بی مفهوم خواهد بود. انتخاب معلمان پایه اول از بین معلمان فعال و پر انرژی کمک مؤثری به تقویت املای دانش آموزان از طریق تکرار و تمرین بیشتر می نماید. پایه اول، اساس وریشه موفقیت پایه دوم می باشد، اگر دانش آموز پایه اول ضعیف بالا بیاید در پایه دوم رشد نمی کند. کمک گرفتن از اولیاء فقط برای تکرار و تمرین بیشتر می تواند در تقویت املاء مؤثر باشد. استفاده از شیوه های یاران در یاد گیری، املای دو نفره پای تابلو ، املای کامل کردنی ، املای فرد از خودش ، تصحیح کردن املاء توسط خود دانش آموز شیوه های مؤثری در روش تدریس های جدید هستند. در روش های سنتی املاء، از دانش آموز املاء گرفته می شد بدون اینکه دانش آموز در کنار معلم به غلط های خود پی ببرد فقط در آخر از دانش آموز خواسته می شد از روی غلط هایش بنویسد. شاید این روش کارآمد باشد ولی برای بهتر مسلط شدن دانش آموز به درس املاء و قوت گرفتن دانش آموزان ضعیف، روش های جدید بهتر هستند.

گرد آوري شواهد 2

 نتایج مثبت : با توجه به راه کارهایی که برای کاهش مشکل دانش آموزان در درس املاء انجام گرفت دانش آموزان در درس املاء و در نوشتن کلمه هایی که قبلاً در حیطه توالی حافظه ای مشکل داشتند با انجام راه کارهایی و بالا بردن اعتماد به نفس آنها املای دانش آموزان به حد ایده آلی رسید و  توانستند کلماتی مانند دارا، سامان ، دامن ، مادر و امثال اینها را راحت بنویسید و در حیطه تقویت حافظه ای به خوبی توانست کلماتی مانند صابون ،غذا، صف ، صدا، طناب، خواهرو مانند اینها را به خوبی تشخیص دهند و بنویسند. دانش آموزان با پیشرفت در درس املاء اعتماد به نفس بالایی پیدا کردند به طوری که اکثر مواقع در کلاس خودشان داوطلب نوشتن املاء بر روی تابلو می شدند. از لحاظ صدا کشی کلا مشکلاتشان برطرف شد و در هجی کردن کلمات مهارت یافتند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

بازدیدها: 1001



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.