گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه
بانک فایل پژوهشی معلمان تجربیات و تجارب ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
دیباچه پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
درک مشکل پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
بررسی بیشتر در رابطه با توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
ارائه مستندات پیرامون توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
پیش بینی نتایج در مورد توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
راهکارها پیرامون قضیه توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
رفرنس و منبع مورد استفاده توسعه و تقویت تفکر پژوهشی در دانش آموزان پایه سوم
گرد آوری شواهد یک
از ابتدای کار متوجه شدم که دانش آموزان علاقه ای چندان به فعالیت های تحقیقی ندارند و کمتر از 30 درصد آنها به تحقیق و پژوهش علاقه مند بودند وقتی با آنها راجع به این موضوع به مصاحبه پرداختم و دلیل آنرا با پرسش از آنان جویا شدم و اظهار داشتند:
1) درسها اجازه ای برای تحقیق نمی دهد(درگیر بودن دانش آموزان با مسائل آموزشی فرصتی برای فعالیت پژوهشی نمی گذارد)
2) عدم تفکرات پژوهشی از جانب معلمان و عدم پیگیری آن ها در زمینه تحقیقات
3) فعالیت های پژوهشی اصولاً زمان دار بوده و در دراز مدت جواب می دهند (لذا دانش آموزان چندان علاقه ای ندارند)
4)عدم تشویق مناسب برای دانش آموزان علاقمند و پذیرش کم در مسابقات
جمع آوری اطلاعات برای ارائه ی راه حل ها
1- مصاحبه:
ابتدا درمورد اهمیت تحقیق و پژوهش و همچنین در مورد اینکه چرا بعضی ها دوست ندارند در فعالیت های پژوهشی شرکت کنند؟ و اینکه آیا دوست دارند بیشتر از کتاب استفاده نمایند و یا با اینترنت راحتترند؟ به نظر شان چه کار هایی باید انجام شود تا همه دانش آموزان در فعالیت های پژوهشی شرکت کنند؟ میزان همکاری اولیاء با آن ها جهت انجام تفکر و پژوهش چگونه میباشد؟ سوالاتی از این قبیل از دانش آموزان پرسیده شد و دانش آموزان پاسخ های گوناگونی ارائه دادند که این پاسخ ها را به طور خلاصه یاد داشت کردم. وبا اساتید و مشاورین و همکاران محترم مصاحبه کرده و اطلاعاتی در این زمینه به دست آوردم.
2- برگزاری جلسه همکاران
جلسه ای با همکاران هم پایه برگزار کردیم و در مورد عدم علاقه ی بعضی از دانش آموزان به تحقیق و پژوهش با همکاران بحث و گفتگو کردیم آنها نیز متوجه این موضوع شده بودند و عقیده داشتند که تحقیق در این زمینه توسط یک نفر بدون همکاری معلمان هر کلاس نمی تواند در این امر مهم موفق شود و در پایان نتیجه گرفتیم که برای موفق شدن در این کار باید جلسه ای با اولیا ی دانش آموزان داشته باشیم و آگاهی های لازم را در مورد چگونگی همکاری آنها با دانش آموزان و اهمیت تحقیق و پژوهش به آنها بدهیم.
3- مطالعه
مطالعه ی کتابها، مجلات و تحقیقاتی که در این زمینه کار شده بود،که عنوان بعضی از آنها در منابع و مأخذ ذکر شده است نیز، راه حل هایی یافت شد.
4- مشاهده
یکسری از اطلاعات را با مشاهده مکرری که در مورد طرز برخورد و رفتار دانش آموزان در بازدید از کلاس ها و کتابخانه داشتم به دست آوردم و از این طریق صحت نظر های ایشان در رابطه با پاسخ سوالات تأیید گردید.پس از بررسی اطلاعاتی که از طریق مصاحبه و مطالعه و مشاهده و نظریه های همکاران سایر مدارس و معاونان و مشاوران امر به دست آمد اطلاعات حاصل از این فرایند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مواردی که باید در این زمینه تغییر و اصلاح یابد معین شد، خلاصه ی یافته های تجزیه وتحلیل به شرح زیر میباشد:
تجزیه و تحلیل داده ها
- عدم فرهنگ سازی صحیح در زمینه تحقیق و پژوهش وتشکیل در بین دانش آموزان
- عدم توجیه والدین برای تشویق و ترغیب دانش آموزان پژوهشگر
- کمبود امکانات علمی و مالی برای دانش آموزان ارائه دهنده طرح
- فقدان زمینه برای بروز خلاقیت های دانش آموزان و رشد وتوسعه بنیه علمی و پژوهشی آنان
- کمبود یکسری ابزار آلات مورد نیاز آزمایشگاه ها و فقدان بعضی از کتاب های مرجع در كتابخانه برای انجام پژوهش های دانش آموزی
- عدم امکان برقراری ارتباط پژوهشگران دانش آموز با سایر نهادها و موسسات علمی و پژوهشی وآموزشی
- وقفه افتادن در تشكیل انجمن های علمی و پژوهشی دانش آموزی در مدرسه
- عدم ارائه تجربههای مفید معلمان برای استفاده كلیه دانش آموزان
- فراهم نبودن زمینه ارتقای دانش پژوهشی معلمان
- عدم برگزاری مسابقات علمی – پژوهشی
- فراهم نبودن زمینه های مشاركت دانش آموزان پژوهشگر در پژوهش های ملی و منطقه ای
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
بازدیدها: 19
دیدگاه ها