no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی معلم تربیت بدنی : حل مشکلات رفتاری و روانی دانش آموزان با ورزش



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم تربیت بدنی : حل مشکلات رفتاری و روانی دانش آموزان با ورزش
zip
آوریل 20, 2017
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم تربیت بدنی : حل مشکلات رفتاری و روانی دانش آموزان با ورزش


گزارش تخصصی معلم تربیت بدنی

گزارش تخصصی معلم تربیت بدنی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 33 صفحه : جدید

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم تربیت بدنی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

دیباچه پیرامون قضیه حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

درک مشکل پیرامون قضیه  حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

بررسی بیشتر در رابطه با حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

ارائه مستندات پیرامون حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

پیش بینی نتایج در مورد حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

راهکارها پیرامون قضیه حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

رفرنس و منبع مورد استفاده حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش

 اهميت و نقش ورزش در تسريع روند يادگيري

هر دانش‌آموزي بارها و بارها در سالن‌هاي ورزشي ديوار حياط و راهروي مدارس، انواع رسانه‌هاي گروهي، كتاب‌ها و نشريات با عباراتي «عقل سالم در بدن سالم است» مواجه مي‌شود. با اين حال عده كمي از نوجوانان و جوانان حقيقت و معناي اصلي اين جمله را عملاً در زندگي خود به كار مي‌گيرند و اغلب آنها در برنامه‌هاي روزانه درس و ورزش را همراه هم تنظيم نمي‌كنند.

خانم صابره شوكتي، مربي ورزش يكي از دبيرستان‌هاي تهران در اين زمينه مي‌گويد: متأسفانه در كشور ما درس و ورزش به ندرت با يكديگر توأم مي‌شوند. اغلب آنها كه به پرورش نيروي بدني خود همت گماشته‌اند از پرداختن به قدرت فكري خويش غافلند و بيشتر دانش‌آموزان مستعد و پرتلاش نيز كه مدام به مطالعه و كار فكري مشغولند از نظر بدني در حد بسيار ضعيفي قرار دارند كه اين خود نيمي از تلاش شبانه‌روزي آنها را هدر مي‌دهد.

سلول‌هاي مغزي براي فعاليت‌ خود به 25 درصد از كل انرژي مورد استفاده بدن نياز دارند. آيا اين انرژي تنها به وسيله تغذيه و استراحت- به صورتي كه در بين دانش‌آموزان رايج است- تأمين مي‌شود؟

خانم نرگس سماوات، كارشناس در زمينه زيست‌شناسي و تغذيه در توضيح اين مطلب مي‌گويد: غذا خوردن با عجله شايع بين دانش‌آموزان بدون تحرك جسمي لازم، حتي اگر با استراحت كافي هم همراه باشد نمي‌تواند تأثير كاملي در رساندن ماده و انرژي مورد نياز بدن داشته باشد. در صورت نبودن برنامه‌ريزي صحيح براي انجام حركات ورزشي روزانه، مغز انرژي كافي در اختيار ندارد زيرا تلاشي براي به جريان انداختن و تنظيم و گستردن انرژي به تناسب نياز هر قسمت از بدن- خصوصاً مغز- صورت نگرفته است.

علاوه‌بر اين كم‌تحركي و رخوت جسمي از آن، تأثير مستقيم بر روي روح و روان و اعصاب دارد و ذهن را نيز به سمت خستگي و ناتواني هدايت مي‌كند كه نتيجه همه اينها بالقوه ماندن بسياري از قابليت‌هاي ذهني و استعدادهاي محصلان در يادگيري است.

اغلب اوقات دانش‌آموزان خمود و بي‌حوصله و با اكراه به سوي انبوه كتاب‌هايشان مي‌روند و سعي مي‌كنند خلل هميشگي ناشي از عدم تحرك بدني را با فشار آوردن بي‌مورد به ذهن و انواع و اقسام روش‌هاي يادگيري جبران كنند در حالي كه راه بسيار ساده‌تر و سالم‌تري مانند ورزش مي‌توانند علاوه‌بر سلامت، نشاط و افزايش فعاليت ذهني، شور و اشتياق آنان را نسبت به درس خواندن تضمين كند. براي اينكه مغز به خوبي از عهده يادگيري و حفظ مطالب درسي برآيد، علاوه‌بر رساندن مواد غذايي و انرژي كافي بايد از خوني پاك و غني از اكسيژن تغذيه شود.

بدين منظور بايد شش‌ها كاملاً از هوا پر و خالي شوند بنابراين دانش‌آموزان بايد ريه‌هاي خود را نيز نيرومند كنند و اين كار نيز به وسيله ورزش ميسر است. هر حركت ورزشي خواص و نتايج خاص خود را دارد و اين‌گونه نيست كه ورزش فقط ماهيچه‌ها را قوي كند. معلمين ورزش در مدارس بايد خواص هر حركت را نيز به محصلين خود آموزش دهند تا آنها با آگاهي كامل از نتايج سودمند ورزش بهره‌مند شوند. در ضمن براي رساندن اكسيژن كافي به سلول‌هاي مغزي دانش‌آموزان بايد ياد بگيرند كه صحيح و اصولي تنفس كنند و با عادت دادن شش‌ها به نحوه مطلوب بازده تنفسي خود را افزايش دهند.

دانلود گزارش دبیر تربیت بدنی

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم تربیت بدنی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید. این نمونه برای اولین بار در اول اردیبهشت 97 منتشر شده است : جدید

بازدیدها: 259



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.