گزارش تخصصی اول ابتدایی : ایجاد علاقه به قرآن با هنر و قصه گویی
گزارش تخصصی اول ابتدایی
گزارش تخصصی اول ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 38 صفحه
بانک فایل پژوهشی معلمان تجربیات و تجارب ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه گزارش تخصصی اول ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت گزارش تخصصی اول ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی اول ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
درک مشکل پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
ارائه مستندات پیرامون علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی
انتخاب راه حل ها
میزان موفقیت و تغییری که در وضعیت موجود حاصل می شود ، بستگی به قدرت و توان اثربخشی (Effectiveness ) راه حل ها دارد و نتیجه بخشی راه حل ها نیز، بستگی به جوانب لازم برای تدارک یک برنامه منظم و صحیح در اجرای گزارش تخصصی دارد. و این امر، مرهون دقت ، درایت ، مهارت و هوشمندی اقدام پژوه می باشد.(سیف اللهی ، 1384 : 132) حال که انتخاب چند راه حل از میان روش های پیشنهادی گوناگون ، نیازمند دقت و درایت خاص می باشد. از این رو ، با دقتی خاص از میان راه حل های پیشنهادی ، برخی از آنان را انتخاب نمودم که عبارتند از :
1.توجیه اولیای دانشآموزان در ابتدای سال تحصیلی در خصوص اهتمام ویژه آنان به درس قرآن؛
2.برگزاری جشن با شکوه قرآن در اولین جلسه ی درس آن برای دانشآموزان؛
3.استفاده از بیت القرآن آموزشگاه در ساعات درس قرآن؛
4.آموزش رعایت آداب و اصول احترام به قرآن از سوی دانشآموزان؛
5.تهیه و ساخت نشانگرهای زیبا همراه با جا قرآنی مناسب توسط دانشآموزان و اولیای آنان؛
6.تدریس عملی آموزش وضو و نماز به دانشآموزان؛
7.آموزش قرآن به سه زبان (فارسی، عربی و انگلیسی) با استفاده از رایانه ، دیتا و کتاب تدوین شده
8.استفاده از لباس و پوشش های رنگی شاد و مناسب در زنگ قرآن همراه با عطر و مواد خوش بوکننده؛ 9.آموزش آیه الکرسی به دانشآموزان همراه با ذکر ایام هفته؛
- ساخت گنجینه ی پیام های قرآنی و احادیث اسلامی توسط دانشآموزان؛
- تهیه و خواندن کتاب های داستان و شعر قرآنی برای دانشآموزان؛
- اجرای نمایش های قرآنی درکلاس توسط دانشآموزان؛
- کشیدن نقاشی های گوناگون از موضوعات قرآنی توسط دانشآموزان؛
- استفاده از وجود قاریان قرآن همراه با لوح های فشرده مربوطه؛
- تشویق دانشآموزان به حفظ سوره های کوتاه قرآن همراه با معنی آن ؛
- تهیه نمودار تشویقی و کارت های عبارت های قرآنی همراه با معنی آن ؛
- اجرای طرح انس با قرآن و نماز ویژه دانشآموزان کلاس و اولیای آنان؛
- پذیرایی از دانشآموزان در ساعات قرآنی؛
- شرکت دادن دانشآموزان در برنامه ها، مناسبت ها و مسابقات قرآنی آموزشگاه
اعتبار بخشی به راه حل ها
در مجموع معیارهای اعتبار یابی این پژوهش به شرح زیر بوده است :
* قابل اجرا بودن راه حلهای انتخابی. * انگیزشی بودن روش ها. * ابتکاری بودن بعضی از راه حلهای انتخابی. * پیش بینی اثر بخش بودن روش های انتخابی در ترغیب دانشآموزان دبستان به درس قرآن. * متناسب بودن راه حل ها با دوره ی سنی دانشآموزان مورد نظر. به لطف الهی ، راه حل های انتخابی به میزان بالایی مورد تایید و تحسین اساتید فن و همکاران گرامی و حتی برخی از اولیای ارجمند قرار گرفت. بنابراین ، با اطمینان بیش تری توانستم راه حل های انتخابی را به مرحله اجرا در آورم. اجرای راه حل ها در واقع اجرای راه حل ها ، مهم ترین بخش یک گزارش تخصصی می باشد. همه ی تلاش ها و زحمات اقدام پژوه بستگی به اجرای یک یا چند راه حل مؤثر دارد. اگر روش های مناسبی برای حل مسأله ، ابداع و ایجاد نشود ، گزارش تخصصی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید… شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی اول ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
بازدیدها: 125
دیدگاه ها