no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
ژانویه 31, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تجربیات و تجارب ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

دیباچه پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

درک مشکل پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

بررسی بیشتر در رابطه با نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

ارائه مستندات پیرامون نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

پیش بینی نتایج در مورد نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

راهکارها پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

رفرنس و منبع مورد استفاده نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

مشاوره و مذاكره با دانش‌آموز نامنظم :

معلم مي‌تواند در برابر دانش‌آموز نامنظم از شيوه ي صحبت آرام استفاده كندكه بر اساس شيوه هاي مشاوره ولفگا نگ و گليكمن مي‌باشد ، در اين روش معلم, مشاوره مي‌كندچون دانش‌آموز در كلاس او بي نظمي كرده و معلم مي داند در آن هنگام دانش‌آموز مشغول چه كاري است و آن شرايط را به خوبي مي‌شناسد معلم در مشاوره مي‌تواند از نظرات دانشمنداني چون گلاسر، ردل و… استفاده كند . اين دانشمندان تأكيدكرده‌اند كه در بازبيني بي انضباطي دانش‌آموز بايد موقعيت فعلي وي در نظر گرفته شود در اين هنگام معلم نبايد از انتقاد زياد استفاده كند چون باعث مي‌شود دانش‌آموز حالت تدافعي به خود بگيرد و بهانه هاي بيشتري بتراشد . معلم بايد از طريق مذاكره‌اي صريح به دانش‌آموز بفهماند كارش تا چه اندازه زشت بوده است و بازنده‌ي اصلي نيز خود دانش‌آموز است و اگر اين رفتار نامطلوب راترك كند سود زيادي خواهد كرد . براي اين كار معلم بايد« ازباب پرسش »طبق نظر گلاسر وارد شود براي مثال از شاگرد مي‌پرسد«چرابه اين كار(بی نظمی)پيشنهاد شدي »  و به بهانه تراشي هاي وي توجه چنداني نمي‌كند در واقع معلم اعتقاد خودش راكه رفتاري هر قدر هم غير قابل قبول و نامطلوب باشد هدف داراست اعلام مي‌كند اين همان نكته اي است كه گلاسر به آن تأكيد دارد .(جي اسميت، لا سلت )

13-اصل تقويت منفي : براي اينكه دانش‌آموز را از انجام رفتار نامطلوبي باز داريم بايد ترتيبي بدهيم كه هرزمان رفتار او در جهت مطلوب تغيير كرد به موقعيتي كه براي او ناخوشايند بوده است پايان مي‌دهيم .در كاربرد اين اصل پايان دادن بايد به آساني امكان داشته باشد زيرا در غير اين صورت دانش‌آموز فايده‌اي در تغيير دادن رفتار خود نمي‌بيند (اصغري پور1380)تنبيه : يعني اضافه كردن يك محرك بيزار كننده به محيط پس از انجام رفتار نامطلوب .

(اين روش معایبی دارد : 1.   باعث نابودي رفتار نمي‌شود و فقط آن را وا پس مي‌زند (همان) 2. سبب ترس يا نگراني شديد مي‌شود3. از توجه دانش‌آموزان به فرد تنبيه گر كاسته مي‌شود و به دستورهاي او عمل نمي‌كند. )(اصغري پور1380)

علي قائمي راههاي زير را براي نظم بخشيدن به كودكان توصيه مي‌كند .

14-آموزش‌ها: يعني بايد به كودك آموزش دهيم تا در دنيا ي جديد بدون سردرگمي زندگي كند . (علي قائمي )

15- تذكرات: بايد از انضباط براي كودك تعريف كرده و آن را لازمه‌ي موفقيت بدانيم

16- .تهيه مقررات : تهيه مقررات و تنظيم آن به كودكان يك كار اساسي است و بايد قوانين منطقي در نظر بگيريم.

17- جنبه الگويي : بايد براي كودك الگو بوده و عامل و مجري نظم باشيم و اگر خود منظم نباشيم انتظار نظم از كودك بيهوده است .

18-  تنظيم برنامه : بايد سعي كنيم با برنامه‌اي به زندگي كودك نظم ببخشيم.

19- نشان دادن آثار : كودك را بايد از فوايد نظم و زيانهاي بي نظمي آگاه كنيم.

20- سپردن مسوليت : بايد مسئوليت‌هايي در رابطه بانظم به كودك بسپاريم مثال:مسوليت نظم کلاس

21- زمينه سازي براي عادات: اگر بتوان رعايت نظم را بخشي از زندگي كودك كرد در آن صورت كودك به آن عادت خواهد كرد .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 134



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.