no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

دانلود گزارش تخصصی مدیر دبستان – علل گستاخی دانش آموزان در مقابل معلم



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

دانلود گزارش تخصصی مدیر دبستان – علل گستاخی دانش آموزان در مقابل معلم
zip
آوریل 7, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

دانلود گزارش تخصصی مدیر دبستان – علل گستاخی دانش آموزان در مقابل معلم


گزارش تخصصی مدیران

دانلود گزارش تخصصی مدیر ان مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  بررسی علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

دانلود گزارش تخصصی مدیر به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  بررسی علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 14 صفحه

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی مدیر به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

دیباچه پیرامون قضیه علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

درک مشکل پیرامون قضیه  علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

بررسی بیشتر در رابطه با علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

ارائه مستندات پیرامون علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

پیش بینی نتایج در مورد علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

راهکارها پیرامون قضیه علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

رفرنس و منبع مورد استفاده علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

برخی توقعات نابجای دبیران

من باحالتی بهت زده از جوابهای کم و بیش مشابه ، که ریشه در عقده حقارت چنین دانش آموزانی داشت در خلوت خود در این اندیشه فرو رفتم که آیا خود معلمین درست پرورش یافته اند ؟ آیا در تمام مراحل زندگی موفق بوده اند ؟ آیا در زمان تحصیل هیچ مشکلی نداشتند ؟

به یاد سرگذشت اینشتین،دانشمند بزرگ، افتادم که در زمان تحصیل دو بار از مدرسه بعلت بی استعدادی اخراج شده بود .

می اندیشیدم بی تفاوتی نسبت به یک نفر مانند زهری است که آرام آرام شخص را مسموم می کند و بجای پرورش در مدت اندکی وی را پژمرده می سازد . خداوند تمام بندگانش را دوست دارد پس چگونه است که یک دانش آموز با استعداد کم، مورد بی مهری معلم قرار می گیرد و وجودش در کلاس چنین بی اهمیت می شود ؟

یاد ماجرایی افتادم که یکروز بر سر دانش آموزی که نسبت به درس ریاضی کمترین توجهی نداشت فریاد زدم :” پس تو کی می خواهی به خودت بیآیی که باید تلاش کنی ؟ ” و او همچنان در سکوت به زمین خیره شده بود ، دفترش را گرفتم که ببینم اصلاً تکلیفی انجام داده یا نه ، برگی از دفترش به زمین افتاد ، وقتی برداشتم دیدم با خط خوشی نوشته شده :

« که یکی هست و هیچ نیست جزء او، وحده لا اله الا هو »

چنان خط  زیبایی بود که پرسیدم این را که نوشته است ؟ جوابی نداد . وقتی پرسشم را تکرار کردم یکی از دانش آموزان از آخر کلاس گفت : “خانم ، خط خودش است . ” شرمنده و خجل شدم، از اینکه ممکن است شاگردی در درس ریاضی استعداد نداشته باشد ولی در کار دیگر پیشرفت چشم گیری نماید . پس نتیجه گرفتم این خودخواهی انسان هاست که فقط تصورات خود را درست می بینند . دریافتم قطعاً همه تقصیرها متوجه دانش آموزان یاغی و یا کم توجه نیست ، ما معلم ها نیز به ا ین مسائل دامن میزنیم .

پس فکر کردم چطور می توانم یک ارتباط درست تری با آنها برقرار کنم . مطمئن بودم در سایه ی یک ارتباط درست و موثر این تصور که دبیران با نگاه تبعیض به دانش آموزان می نگرند از بین خواهد رفت . می دانستم که بعضی از دانش آموزان در سنین راهنمایی و دبیرستان بسیار حساس و زود رنجند و هر کاری را فقط به خاطر جلب نظر دیگران انجام می دهند و به خاطر حداقل کاری انتظار تشویق دارند . زیرا به علت اجتماعی بودن نیازمند تعلق داشتن هستند و به دنبال شواهدی می گردندکه مبین اهمیت آنها باشد ، آنها توجه می خواستند . آیا این تقاضای زیادی بود ؟

قطعا “خیر “.اما مسئله همین جا به وجود می آید ، هنگامی که آنها از طریق ابزار یا ارتباط جمعی صحیح نتوانند به اهداف خود برسند بسیار احتمال دارد که به ابزار ضد اجتماعی متوسل شوند، پس چه باید کرد ؟

من فقط دنبال یک اقدام و یک راه حل ارتباطی مناسب بودم و بالاخره موفق شدم با یک روش خاص،رابطه ی لازم را برقرار کرده و مشکلاتم را به حداقل برسانم .

پیشنهاد راه حل

پس از بررسی موضوع و بهره گیری از کمک های استادانه یک روانشناس به این باور رسیدم که هر جا که لازم است والدین یا معلم باید تلاش فرزند یا دانش آموز را برای جلب توجه، نادیده گرفته و در عوض رفتار مثبت فرد را که به منظور جلب توجه انجام نمی گیرد، مورد توجه و تشویق قرار دهند .

البته نادیده گرفتن رفتارهای نا درست ،رفتار کافی و موثری نیست ، چرا که گاهی به تشدید آن رفتار نا مطلوب و یا حتی تمسک به رفتارهایی مانند قدرت نمایی می انجامد .

می دانستم که تلاش یک نوجوان برای جلب توجه، یک رفتار جهت دار یا هدف دار است و اگر بتوان با مثبت نگری، هنگام رفتار نادرست، به مورد مثبتی از خصوصیات فردی وی اشاره کرد نوعی شرطی سازی درونی به جریان می افتد و نوجوان با رسیدن به این که ” من هم مطرح هستم ” به آرامش می رسد .تلقین اینکه “تو خوب هستی” باعث خوب شدن می شود .

چگونگی اجرا راه حل

از آن پس هر جلسه هنگام پرسش کلاسی، یکی از دانش آموزان قوی را صدا می کردم و پس از چند پرسش از او تشکر کرده و از وی می خواستم که سر جای خود بنشیند . پس از آن، یکی از دانش آموزان مورد نظر را  با آگاهی به این که آمادگی برای پرسش ندارد نزد خود می خواندم و بعد از این که پرسش های مورد نظر را پاسخ گو نبود یک مورد در رفتار ، گفتار ، نوشتار یا ظاهر او پیدا کرده و از او تمجید می کردم .

در این جا مثال هایی که قبلاً سر کلاس مورد پژوهش و آزمایش قرار دادم را مطرح می کنم :

۱-    دانش آموز در جواب پرسش من ، با همان صراحت و گستاخی همیشگی می گفت ” درس نخواندم .”من با صدای بلند می گفتم ؛ بچه ها، این دانش آموز درس نخوانده و بطور مسلم نمره ای دریافت نخواهد کرد ، اما من می خواهم از این دانش آموز به خاطر راستگویی و شهامتش تشکر کنم ، زیرا به جای اینکه متوسل به دروغ شود بدون اینکه وقت کلاس را بگیرد صادقانه اظهار می دارد که درس نخواندم . این راستگویی و شهامت قابل تقدیر است .

۲-    دانش آموز به جای پاسخ گویی به پرسش کلاسی بدون هیچ صحبتی و با نگاهی معنی دار به من زل زده یا به دانش آموزان می نگریست و گاهی سرش را پائین می انداخت . من می گفتم : بچه ها این دختر درس نخوانده ، حتماً مشکلی داشته و توجیهی برای کار اشتباه خود دارد ولی من ندامت را در چهره اش می بینم و قطعاً این ندامت و پشیمانی از درس نخواندن او را به راه درست رهنمون خواهد ساخت . زیرا اولین قدم برای ترک عادات ناپسندی چون درس نخواندن و تنبلی پشیمانی است . من این ندامت را ستودنی می بینم . حتی گاهی این ندامت را در چهره دانش آموز نمی دیدم ولی با تلقین مثبت به وی باعث می شدم احساس شرم در او بوجود آید .

۳-    دانش آموز پای تخته می آمد و شروع به حل نادرست مسئله می کرد و من می گفتم:” کافی است . راه شما درست نمی باشد و نمره ای نخواهی گرفت.” ولی بچه ها من متوجه یک نکته مثبت شدم ، این دانش آموز با این که مسئله را غلط حل کرده ولی چقدر منظم و خوش خط می نویسد . چه قدر ترتیب و توالی را رعایت می کند ، اصلاً یکی از اصول ریاضیات نظم است ، پس چنین دانش آموزی که تا این حد نظم دارد نمی تواند ضعیف و بی اهمیت به درس باشد . من مطمئنم برای جلسه ی بعدی آمادگی لازم را خواهد داشت .

۴-    بعضی از دانش آموزان از همه جالب تر بودند ، به جای سکوت و توجه به معلم ، با نگاهی به دانش آموزان دیگر و با لبخندی مرموزانه انتظار تقلب را داشتند ، حتی ادب ایستادن در حضور معلم را هم نداشتند و من از لحظه ای که این دانش آموزان برای جوابگویی پای تخته می آمدند ، فقط به این فکر بودم چه نکته مثبتی در آنها وجود دارد ولی چیزی پیدا نمی کردم .

یک روز وقتی یکی از دانش آموزان برای جوابگویی به درس نزد من آمده بود ، گفتم : بچه ها شما هم مثل من متوجه شدید که چه قدر چهره ی این دانش آموز به خانم مهندس ها شبیه است ؟ و چه قدر حیف که با این چهره ای که درست مانند تحصیل کرده هاست درس نمی خواند .

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی مدیر را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 389



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.