no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

نمونه گزارش تخصصی مدیران متوسطه دوم : ایجاد روحیه همدلی و همکاری -30 صفحه



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی مدیران متوسطه دوم : ایجاد روحیه همدلی و همکاری -30 صفحه
zip
مارس 3, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی مدیران متوسطه دوم : ایجاد روحیه همدلی و همکاری -30 صفحه


نمونه گزارش تخصصی مدیران متوسطه دوم

نمونه گزارش تخصصی مدیران متوسطه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30 صفحه

در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه نمونه گزارش تخصصی مدیران متوسطه دوم پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت نمونه گزارش تخصصی مدیران متوسطه دوم را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی مدیران متوسطه دوم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

دیباچه پیرامون قضیه ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

درک مشکل پیرامون قضیه  ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

بررسی بیشتر در رابطه با ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

ارائه مستندات پیرامون ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

پیش بینی نتایج در مورد ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

راهکارها پیرامون قضیه ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

رفرنس و منبع مورد استفاده ایجاد تعامل بیشتر بین همکاران با ایجاد روحیه همدلی و همکاری

توصيف وضعيت مطلوب (شواهد 2 )

راه حل هایی را که انتخاب کرده بودیم در مدت زمانی که از سال تحصیلی باقی مانده بود اجرا نمودیم تمامی راه حل ها قابلیت اجرایی داشتند. زمانی که همکاران متوجه صداقت ودرستی تعامل بنده  شدند آرام آرام در نحوه برخوردشان تغییرات ایجاد کردند نگاه هاس سنگین گذشته وجود نداشت.از اینکه بخشنامه ها و دوره های ضمن خدمت را به موقع اطلاع رسانی می کردم مورد تقدیر و تشکر قرار می گرفتم و باعث تعامل بهتری می شد . درک واقعی همکار در شرایط مختلف عامل مهمی در بهبود روابط و تغییر دیدگاه نسبت به شورای معلمان گردید زمانی که مشکلی به وجود می آمد و بنده با کمال میل اداره کلاس یا هر موردی که مشکل را برطرف میکرد را قبول میکردم ،در برخورد های بعدی مشاهد ه می کردم که همکار با چه تواضع و احترام خالصانه ای برخورد می نمود. واین موارد منجر به این شد بتوانم ارتباط مثبت و اثرگذاری را د اشته باشم و ذهنیت همکاران را نسبت به نگرش منفی آنان نسبت به شورای معلمان تغییر بدهم .

 

ضرورت برقراري روابط انساني در آموزشگاه   

چنانكه  بيان گرديد فقدان آگاهي از شيوه هاي صحيح برقراري  ارتباط سبب مي شود كه انسان ها در محيط هاي مختلف يكديگر را به درستي درك ننمايند و اين خود عامل اصلي بروز اختلاف  در بين آنان مي گردد . چنانكه برخي صاحب نظران معتقدند تمامي مشكلات جهاني بدليل ناتواني انسان ها در ايجاد ارتباط با يك ديگر است . بررسي وضعيت موجود از نظر مديريتي در مدارس ما نشان مي دهد  كه ملاك هاي عمده مديريت در برخورد با مسائل و مشكلات «بايد هاي »اداري است . يعني در روابط انساني  و رعايت جوانب انساني كار و بطور كلي ايجاد محيط آموزشي كاستي هاي زيادي وجود  دارد به عبارتي ديگر مي توان گفت مديران آموزشگاه ها غالباً  گرفتار مسائل جزئي اداري هستند و فرصت پرداخت به امر اصلي يعني آموزش و پرورش و جوانب حساس و پيچيده آن را ندارند . از اين رو سرمايه گذاري در راستاي مساعد ساختن محيط تربيتي و ايجاد شرايطي كه معلم را به كار خود دل گرم كند و طراحي و اجراي برنامه هاي مناسب جهت حل مشكلات مربوط به آنان امري اساسي است . به عقيده صاحب نظران مشكلات حاد معلمان در محيط كار اثر سوئي بر كيفيت آموزشي در مدارس كشور مي گذارد زيرا حفط و نگهداري معلمان ، مستلزم ايجاد شرايط مطلوبي است  كه به عمل كرد رضايت بخش معلمان منتهي مي گردد . به هر حال ،مديران از اين مسئله    غافل هستند كه غالباً رفتار را افراد و گروهايي مورد ارز يابي قرار مي دهند  و از جمله كساني كه مستقيما ً با مديران سر و كار دارند معلمان هستند .

فرايند برقراري ، حفظ و گسترش رابطه قرار ، پويا و دو جانبه بين اعضاي سازمانهای آموزشی كه با تأمين نياز ها ي منطقي و رواني فرد و گروه سبب تفاهم ، احساس رضايت و سود مندي متقابل و بوجود آمدن زمينه هاي انگيزش ،رشد و تحصيل در نيل به اهداف عاليه آموزش و پرورش مي شود . بنا بر تعريف فوق بر مديريت مدرسه و بعنوان مسئول آن فرض است كه اگر در محيط كاري بين او و همكارانش يا او و دانش آموزانش يا بين همكاران و دانش آموزان رابطه دو جانبه زنده و با هدف سازندگي وجود ندارد اين رابطه را به وجود آورد و يا اين كه ميزان ارتباط محدوديت است آنرا توسعه بخشد . در عين حال اين رابطه بايد براي طرفين قابل استفاده و سود بخش باشد ، رابطه انساني مطلوب منجر به تأمين نياز هاي اجتماعي و رواني طرفين مي شود . روابط انساني در مدرسه موجب زمينه هاي  انگيزش و رشد را در ساير عوامل انساني آن ايجاد و تقويت مي نمايد و تمام اين حالات زمينه ساز بهبود و ارتقاي روحيه افراد مي گردند كه خود ميل به كار و تلاش در بين معلمان و دانش آموزان را افزايش مي دهند و نهايتاً منجر به پرورش حسن مسئوليت پذيري ، مشاركت و فعاليت پمره بخش فرد در راه انجام وظايف محوله مي گردد . روابط انساني در مدرسه صرفاً ارتبا ط ظاهري در محيط آموزشي نيست . روابط انساني دوست داشتن  واقعي انسانها ست . و فراتر از ارتباطات مادي و جسمي است . معلمان ، دانش اموزان و حتي اولياء دانش آموزان در زندگي فردي و اجتماعي خويش  با مشكلاتي  روبرو مي شوند كه ممكن است تا حدودي زندگي شغلي و تحصيلي آنها را مختل نمايد . گاهي اوقات با اندكي ملاحظه و توجه  مي تواند مشكل  دانش آموز يا معلم را حل نمود . چه بسا مديراني كه در اين شرايط توقعات و خواسته ها ي بيشتري را مطرح مي كنند و حتي فرد را به بي كفايتي و كوتاهي متهم  مي كنند اينان به جاي بررسي مشكل و و ارائه راه حل مناسب خود فرد را محكوم مي نمايد  و بر مشكلات او مي افزايد . ذكر اين نكته مهم و ضروري است كه هدف روابط انساني اين كه  ضمن ارضاي نياز ها ي اعضاء سازمان ، اهداف سازمان نيز تحقق يابد يعني براي آن كه  سازماني در دستيابي به اهدافش موفق شود بايد به كاركنانش كمك كند كه به نياز هاي خود دست يابند  . تحقيقات نشان مي دهد كه وجود روابط انساني در سازمان امكان تحقق اهداف  سازمان را تسهيل  مي نمايد .

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی مدیران متوسطه دوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 309



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.