no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی اول ابتدایی – با موضوع نظم



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی اول ابتدایی – با موضوع نظم
zip
می 11, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی اول ابتدایی – با موضوع نظم


گزارش تخصصی نظم اول ابتدایی

یک نمونه بسیار قوی گزارش تخصصی اول ابتدایی با موضوع برقاری نظم در دانش آموزان – نگارش شده در اردیبهشت 97 توسط بانک گزارش تخصصی معلمان در فرمت قابل ویرایش ورد و 18 صفحه میتوانید همین الان این نمونه را دانلود کنید.

تقویت و بهبود نظم دانش آموزان پایه اول ابتدایی با راهکارهای مناسب

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات 18 صفحه

قسمتی از گزارش

مقدمه (بیان و طرح موضوع )
هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم.کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:
از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم. باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.
محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.
فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.
برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.
ارزیابی از وضع موجود :
اینجانب آموزگار پايه اول دبستان ، مدت سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارم و هم اكنون در آموزشگاه مشغول به تدريس هستم. كلاسي كه در آن مشغول به تدريس هستم 15 نفر دانش آموز دارد.

فهرست
مقدمه (بیان و طرح موضوع ) 4
ارزیابی از وضع موجود : 5
اهداف گزارش تخصصی : 5
هدف اختصاصی : 5
اهداف جزئی : 5
مقایسه با شاخص : 6
بررسی موانع و مشکلات بی انضباطی در دانش آموزان 6
علل بي انضباطي دانش‌آموزان 6
الف :علل مربوط به دانش آموزان مانند 6
دانش‌آموزان كه مشكلات خاصي ايجاد مي‌كنند در نظر فونتاناشامل دو دسته‌اند 7
ب)علل مربوط به معلم 7
ج)علل مربوط به كلاس درس: 8
تأثير محيط عاطفي كلاس : 9
د)علل مربوط به خانواده: 9
2. شرايط ناسالم خانوادگي: 10
3. فقدان والدين: 10
4.عدم ثبات قوانين و معيارهاي اخلاقي: 10
ه)علل مربوط به روابط اجتماعي 11
عوامل رواني : 11
جمع آوری اطلاعات 12
مقالات در این زمینه : 14
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل: 15
دلایل بی انضباطی دانش آموزان: 16
کوچک بودن فضای کلاس 16
فقدان یکی از والدین 16
مشاوره و مذاكره با دانش‌آموز نامنظم : 18
انتخاب راه حل موقی و اجرای نظارت بر آن 22
ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت ) 23
ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی: 24
منابع و مأخذ مورد استفاده: 24

برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید . لینک دانلود بعد از پرداخت نمایش داده خواهد شد.

 

بازدیدها: 317



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.