no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

دانلود گزارش تخصصی مدیران مدارس : کاهش رفتارهای نامطلوب دانش آموزان – 40 صفحه



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

دانلود گزارش تخصصی مدیران مدارس : کاهش رفتارهای نامطلوب دانش آموزان – 40 صفحه
zip
مارس 29, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

دانلود گزارش تخصصی مدیران مدارس : کاهش رفتارهای نامطلوب دانش آموزان – 40 صفحه


دانلود گزارش تخصصی مدیران مدارس

دانلود گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 40 صفحه

در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه دانلود گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه دوم پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت دانلود گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه دوم را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه دوم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده جلوگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

گرد آوري شواهد يك

در اولین گام برای شواهد 1 پرسشنامه ای تهیه کردم و با طرح 5 سؤال به دانش آموزان  نظرات ایشان را راجع به چگونگی رفتارها و نگرش و برنامه هایی که برای آینده خود دارند پرسیدم و شواهدی تهیه کردم. اما متأسفانه چنانکه قبلاٌ نیز ذکر شد این شواهد موجود نمی باشد اما پاسخ های ایشان به این پرسشنامه بسیار مأیوس کننده بود. اما پرسشنامه دوم را مدتی بعد از شروع کار به ایشان دادم .

با توجه به پاسخ هایی که دانش آموزان  به پرسش نامه دادند اینگونه نتیجه گیری کردم که پاسخ اکثریت دانش آموزان  به سؤال «انگیزه و هدف از آمدن به آموزشگاه» هدف های خوب و ارزشمندی چون رفتن به دانشگاه و مفید بودن به حال خود و جامعه بود یا حداقل هدف ایشان ادامه تحصیل بود. از این پاسخ دانش آموزان  با آن اخلاق و بی انگیزگی که از آنها سراغ داشتم بسیار تعجب کردم و برایم جالب بود. البته ناگفته نماند که در پرسشنامه ی اول دانش آموزان  در پاسخ به این سؤال بیشتر گفته بودند هدفشان وقت گذرانی و تنوع است. پس در پاسخ آنها به سؤال اول تقریباٌ چنین برداشت کردم که دانش آموزان  حتماٌ انگیزه های خوبی برای درس خواندن دارند ولی عوامل دیگری چون جو آموزشگاه، دبیران ، کتب درسی، اولیاء و . . . باعث اینگونه بی انگیزگی ایشان شده است. البته در این نوبت هم بودند دانش آموزان ی که در جواب این سؤال گفته بودند حقیقتش نمی دانند چرا به آموزشگاه می آیند یا برای گذراندن وقت و . . . ولی اکثریت انگیزه های خوبی داشتند.

در پاسخ به پرسش «چرا بیشتر مواقع در کلاس ابراز خستگی و بی حوصلگی می کنند؟» عده ای روش تدریس بعضي از دبیران  را دوست نداشتند، گروهی از بعضي درسها بدشان می آمد، برخی کتابها را حجیم می دیدند و تعداد کمی هم عوامل بیرونی چون افکار و مشکلات خارجی (خانواده و . . . ) را دخیل بر بی حوصله بودن سر کلاس می دانستند. با توجه به جمع بندی پاسخ های دانش آموزان  به این پرسش به این نتیجه رسیدم که با تغییر روش تدریس توسط دبیران  و متنوع کردن کلاس حداقل کاری که می توان انجام داد تا به بهبود این وضع کمک شود و اتفآقا چنین هم شد و تا حدی با تغییر روش به هدفم رسیدم.

در جواب سؤال «رابطه با اولیاء» دانش آموزان  اکثراٌ ٌمی گفتند که روابط خوبی با اولیائشان دارند و از آنجایی که پرسشنامه ها بی نام بود چند نفری هم که نوشته بودند رابطه خوبی ندارند را نتوانستم پیدا کنم و با اولیائشان صحبت کنم. به جز یک مورد که نوشته بود رابطه اش با پدرش افتضاح است که اتفاقی متوجه شدم پرسشنامه چه کسی است، از او خواستم به پدرش بگوید بیاید تا با او صحبت کنم. پدرش آمد و وقتی با او صحبت کردم از حرف هایمان به این نتیجه رسیدم که فقط حساسیت های پدرانه و دلسوزانه پدر و شرایط سنی آن هنر جو است که تصور می کند رابطه اش با پدرش بد است. در پاسخ به سؤال «نظر شما در رابطه با فرزندتان چیست؟» اکثریت نظر منفی داشتند که با توجه به پاسخ های پرسشنامه همکاران نیز به این نتیجه رسیدم که متقابلاٌ همکاران هم نظر خوبی نسبت به دانش آموزان  ندارند.

مشاهده کردم دانش آموزان  در پاسخ به سؤال «چه برنامه ای برای آینده خود دارید؟» اکثراٌ ایده ها و برنامه های خوبی داشتند مثل رفتن به دانشگاه، سر کار رفتن و پولدار شدن، ازدواج و . . . دانستم که باید به دنبال عوامل مخرب و موانع راه ایشان گشت و آنها را از بین برد تا دانش آموزان  به هدف های درستشان هدایت شوند.

پس از آن از وضع نامطلوب مدرسه عکس هایی گرفتم که زمان گرفتن عکس های دانش آموزان  متوجه شدند. چند بار متوجه شدم دانش آموزان  داخل مدرسه تمرکز ندارند و به مسائل حاشیه ای می پردازند.و این باعث حواس پرتی می شود. نمی دانستم با ایشان چه کنم. با مشورت با همكاران به این نتیجه رسیديم که اینگونه با ایشان مقابله کنيم برای جلسه بعدي یک آزمون بسیار کم حجم در مدرسه گذاشتيم و در جلسه بعد بود با بهانه تراشی و تقلب و تمارض دانش آموزان  مواجه شديم و نتیجه مطلوب و دلخواهی در روند کار دیده نشد. نمره دانش آموزان  هم یکی دیگر از شواهد و مشاهدات مستقیم من بود .

در نوبت بعد با دانش آموزان  صحبت کردم و به صورت شفاهی مصاحبه ای انجام دادم که «دانش آموزان  هیچ فکر کرده اید چند مدتی است مدرسه آشفته شده و تا پایان سال تحصیلی وقتی نمانده. چه برنامه ای دارید؟ چه می خواهید انجام دهید؟ چرا درس نمی خوانید؟ و . . . چرا چنین جوی را از نظر اخلاقی و درسی ساخته اید؟» که با این پاسخ ها مواجه شدم: آقا چرا رفتار درست و مساعد داشته باشیم؟ چرا درس بخوانیم در حالیکه نه رفتار خوب ما و نه تغییرات درسیمان به چشم دبیران   نمی آید. هیچ یک از رفتارهای مثبت ما دیده نمی شود اما روی کارهای بدمان ذره بین گذاشته شده. تشویق نمی شویم. برخی از دبیران  ما که الگوی ما هستند با ما بدرفتاری و گاهاٌ به ما توهین می کنند. بسیار از این حرف ها متأسف و متأثر شدم و در صدد راه چاره برآمدم. ابتدا با دبیران  وارد بحث در حیطه ی این موضوع شدم که خوشبختانه آنها ابراز نمودند تا حد ممكن به من در جهت رفع اين مشكل كمك مي كنند    من برای بهبود وضع دانش آموزان  از ایشان خواستم در جلسه شورای آموزشگاه  موضوع را مطرح کنیم و از همکاران یاری بخواهیم که متأسفانه جلسه ای برگزار نشد. اما شخصاٌ در صدد برآمدم با تهیه پرسشنامه ای با موضوع  بي نظمي دانش آموزان  نظرات و پیشنهادات همکاران را جویا شدم .

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه دوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 313



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.