no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول ( راهنمایی) : اجرای مدرسه زندگی و با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول ( راهنمایی) : اجرای مدرسه زندگی و با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان
zip
آوریل 5, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول ( راهنمایی) : اجرای مدرسه زندگی و با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان


دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه راهنمایی

دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 24 صفحه

در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

دیباچه پیرامون قضیه با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

درک مشکل پیرامون قضیه  با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

بررسی بیشتر در رابطه با با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

ارائه مستندات پیرامون با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

پیش بینی نتایج در مورد با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

راهکارها پیرامون قضیه با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

رفرنس و منبع مورد استفاده با نشاط کردن مدرسه برای دانش آموزان با اجرای مدرسه زندگی

یافته های علمی

نشاط رامی توان به شادی وشور وشعف معناکردامابه خودی خودشادی آفرین نیست ونیازمندیک سری ابزاررها ولوازم امکانات ومحیط مناسب است تابه نشاط معنای واقعی بخشد.

اکنون باید ببینیم نشاط درمدرسه که یک محیط آموزشی وتربیتی محسوب می شودبه چه امکانات وشرایطی نیازمنداست که با آنهابتوان محیطی مناسب وموفق درتربیت وآموزش وارتقای علمی دانش آموزان درفضایی کاملا متنوع صمیمی وباانگیزه های مثبت ایجادکرد.برای رسیدن به چنین هدفی باید به عوامل ذیل به عنوان ضروریات یک محیط علمی بانشاط توجه شود.

به عقیده روانشناسان رنگ اشیاء فضا ولباس افراد تاثیر مستقیمی دربرقراری ارتباط شخص با آنهاداردبارهاکوشیده ایم با فرد وفضا ویا حتی غذایی که می خوریم ارتباط برقرارکنیم اما نتوانسته ایم زیرااین دقیقا تاثیر رنگ آنهابرروان ماست ازاین روتازمانی که دانش آموزان نتوانندخودراباقضای کلاس واشیای داخل آن میز ونیمکت لباس معلم ومانندآنهاتطبیق دهدنمی تواندازحضوردرکلاس درس لذت ببردودرفضای آن احساس آرامش کند.به همان میزان که رنگ قرمزمحرک وشادی بخش است ورنگ آبی ایجادآرامش می کندواحساسی آمیخته باصلابت وشکوه درفرد ایجاد می کندورنگ صورتی مهربانی وعطوفت ایجاد می کند.

  • مهمترین خصوصیات آدم های شاد عبارت است از:

1-      کنترل زندگی 2- توجه به جسم و روح 3- زندگی را صحنه برد و باخت نمی دانند 4- از زندگی یاد می گیرند 5- برنامه ریزی دارند 6- هدفمند هستند و با یادآوری شادی های زندگی احساس لذت می کنند 7- به آینده دید مثبت دارند 8- مسئولیت پذیرند 9- بعضی از اتفاقات را

 

عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان

– خانواده

خانواده اولین نهادی است که انسان در آن رشد می کند و تأثیر مستقیم بر اعمال و رفتارها و نگرش ها و طرز تلقی های فرزندان دارد. برخی خانواده ها عموماً دنیا را مکانی قابل اعتماد، منظم، پیش بینی پذیر، قابل مهار می بینند. آن ها خود را با کفایت می شمارند، سایر خانواده ها اطراف خود را محیطی خطرناک، نااستوار و متزلزل، غیرقابل پیش بینی می انگارند که خطر بالقوه در آن وجود دارد (گلدبنرگ، 1387، ص 12). بنابراین دیدگاه خانواده و رفتار اعضای خانواده بر نوجوانان تأثیر فراوان دارد.

– مدرسه شاد و با روح

مدرسه موقعیتی فراهم می کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند (سنجانی، 1387، ص 34).

الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه

محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. این بخش شامل:

1- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سردر مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.

2- زیباسازی ساختمان مدارس: رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنوعی در راهروها، مناسب بودن اندازه کلاس ها و…

3- زیباسازی و تمیز بودن نمازخانه، کتابخانه و کارگاه: استفاده از خوش بو کننده ها، قفسه های زیبا، مناسب بودن محیط کتابخانه، نمازخانه و کارگاه.

4- پوشش های ظاهری معلم ها، مدیر و کارکنان، دانش آموزان: استفاده از روپوش های شاد برای دانش آموزان و همچنین پوشش مرتب و استفاده از رنگ های شاد و روشن برای کارکنان مدرسه.

5- رعایت بهداشت: تمیز بودن محیط مدرسه، کلاس ها، بهداشت فردی، اجتماعی، دانش آموزان

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 699



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.