گزارش تخصصی پایه پنجم ابتدایی با موضوع بکارگیری تخته هوشمند در کلاس و بهبود سطح یادگیری دانش آموزانم
گزارش تخصصی پایه پنجم ابتدایی
گزارش تخصصی پایه پنجم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه پنجم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
سرآغاز سخن پیرامون قضیه ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
دیباچه پیرامون قضیه ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
درک مشکل پیرامون قضیه ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
بررسی بیشتر در رابطه با ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
ارائه مستندات پیرامون ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
پیش بینی نتایج در مورد ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
راهکارها پیرامون قضیه ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
رفرنس و منبع مورد استفاده ترغیب دانش آموان کلاس پنجم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
گرد آوری شواهد یک :
از چهار راه مذکور اطلاعات جمع آوری شد:
بی نظمی در کلاس هنگام تدریس معلمان ، بازرسی از کلاس ، تمرین و در زنگ تفریح (مشاهده)
بی علاقگی نسبت به تکالیف در منزل (مصاحبه با معلمان)
غیبت غیرموجه مکرر در اوایل سال (مشاهده و مصاحبه با معلمان)
عدم تمرکز حواس (حواس پرتی) با کوچکترین محرک خارجی (مصاحبه با معلمان)
نداشتن برنامه درسی در منزل (مصاحبه با اولیاء)
تنبلی و بی حوصلگی دانش آموز در امور کلاس (مشاهده)
کلاس خسته کننده است (مصاحبه با برخی از دانش آموزان)
مواردی که در آزمون و مطالعه مورد بررسی قرار گرفت همگی مؤیّد موارد مذکور بود.
تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق
۱) باید در کیفیت کار کلاس تجدید نظر کرد و به شاخصهای نشاط در چارچوب آن مفهوم بخشید.
۲) اگر قرار است پیشرفتی در جامعه حاصل شود باید از مدرسه شروع شود. معلم مدرسـه عـامل بسیـار مهمـی است کـه میتواند جمعیت کثیری را تحتتأثیر قرار دهد. معلم میتواند مدرسه را به یک جایگاه ارزشی مبدل ساخته و با راهکارهای مختلف با ایجاد شادی و نشاط مدرسه را جایگاه رشد و بالندگی دانشآموزان سازد و به آنها احساس اعتماد، سربلندی، توانایی و غرور هدیه کند.
3) استفاده از روشهای فعال تدریس
معلمانی که از روشهای فعال استفاده میکنند، کلاسهای شادتری دارند. مشارکت دانشآموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بیحالی رها ساخته، شادابی و نشاط را تقویت میکند.
4) کار آموزش و پرورش آموزش ارزشهای انسانی همچون، ایمان، عشق، امید، جوانمردی و… به دانشآموزان است.
5) آموزش ارزشهای انسانی با سادگی و جذابیت با استفاده از کتابها، فیلمها، نمایشها و… همراه است.
6) تشویق دانشآموزان به خلاقیت و نوآوری و ایجاد زمینههایی برای بروز استعداد آنها
راه حل های پیشنهادی:
روش تدریس مشارکتی (فراگیر- مدار)
تشکیل گروههای درسی
استفاده از روش خود ابرازی برای همه دانش آموزان
تغییر شرایط فیزیکی کلاس
تشویق دانش آموزان با روشهای مختلف
استفاده از وسایل کمک آموزشی ، تکنولوژی آموزشی،برد هوشمند
دادن تکالیف متنوع درسی
ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان
تولید محتوا ی درسی برای دانش آموزان
مدل مفهومی مدرسه هوشمند
مدرسه هوشمند براساس مدل مفهومي شامل ابعاد اصلي زير است:
1) زير ساخت توسعه يافته فناوري اطلاعات
2) محيط يادددهي و يادگيري مبتني بر محتواي چندرسانهاي
3) مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچهی رایانه
4) توانمندسازي معلمان در حوزه فناوری اطلاعات
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه پنجم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
بازدیدها: 82
دیدگاه ها