no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
ژانویه 27, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تجربیات و تجارب ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه دوم پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه دوم را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه دوم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

دیباچه پیرامون قضیه ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

درک مشکل پیرامون قضیه  ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

بررسی بیشتر در رابطه با ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

ارائه مستندات پیرامون ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

پیش بینی نتایج در مورد ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

راهکارها پیرامون قضیه ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

رفرنس و منبع مورد استفاده ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس

گردآوري اطلاعات (شواهد1)

در رابطه با اين اقدام بايد با احتياط عمل مي كردم. بنابراين شروع به جمع آوري اطلاعات نمودم. براي اين منظور از چند مرحله استفاده نمودم.

صحبت با معلمان و دانش آموزان از طريق نظرسنجي از آن ها. درباره شيوه عملكرد خود در كلاس درس. يافته هاي اين مرحله عبارتند از:

همكاران در مدرسه تمايل چنداني به استفاده از رايانه در هنگام تدريس نداشتند و استفاده از اينترنت در امر تدريس را غير ممكن مي دانستند. البته لازم به ذكر است كه دليل آن را عدم آشنايي آن ها با رايانه و اينترنت مي دانستند. معلمان دروس ديگر نيز همين نظر را داشتند.

طبق روال همه ساله در ابتداي سال از معلمين درباره شيوه عملكرد در كلاس درس نظرسنجي مي كرديم. چند روش را به آن ها پيشنهاد مي دهيم و نظرات آن ها را جويا مي شويم. اكثريت قريب به اتفاق شيوه جزوه نويسي را طالب بودند و بر اين امر پافشاري مي كردند. با توجه به تجربه اي كه در اين چند سال كسب كرده ام بهتر بود كه بنا به درخواست معلمين عمل كنيم و هدايتگري آن ها به سوي روش فعال را به مرور زمان انجام دهيم. بنابراين در ابتدا شيوه سنتي را براي تدريس انتخاب نموديم. با توجه به تجربيات سال هاي گذشته خود، مي دانستم كه با روش سنتي فقط مي توان پيشرفت دانش آموزان در حيطه دانشي فراهم كرد، ولي روش هاي فعال و مبتني بر IT
مي تواند يادگيري در سطوح بالاتر درك و فهم و كاربردي را تقويت كند. اما مشكلات بسياري بر سر راه من وجود داشت. مشكل اصلي، كمبود يا نبود منابع و تجربيات فني، كمبود رايانه ها و هزينه بالاي اتصال به اينترنت، كه براي مدرسه مشكل ساز بود. مشكل اساسي ديگر، دگرگوني و تغييرات اساسي در شيوه هاي تدريس بود بنا بر اين تصميم گرفتم كه معلمان را به استفاده كم و بيش از اينترنت و كامپيوتر وادار كنم.

مشاهده نتايج در مرحله اول اقدام، بيانگر اين موضوع است كه تجديد نظر در شيوه تدريس و تغيير در آن بسيار ضروري است. با مطالعاتي كه انجام داده بودم بهترين راه براي برطرف كردن اشكال دانش آموزان استفاده از روش تدريس مبتني بر IT بود. اما چگونه و با چه امكاناتي؟ به منظور پيشرفت دانش آموزان در سطوح درك و فهم و كاربرد، استفاده از روش هاي نوين تدريس با تلفيقي از فناوري هاي نو ضروري بود يعني مي بايست با جهاني شدن آموزش همگام شد. لازمه همگام شدن با جهاني شدن آموزش تدريس مبتني بر IT و ICT بود. بنابراين در ابتدا لازم بود، اطلاعاتي در باره تدريس با روش فعال مبتني بر IT و ICT كسب مي كردم. به همين منظور از منابع زير استفاده نمودم:

  1. ملاقات و گفتگو با استادان و افراد متخصص؛
  2. همكاران، مديران، معاونان، مشاوران و دانش آموزان؛
  3. بعضي از والدين دانش آموزان؛
  4. مشاهده فيلم هاي تدريس معلمان در جشنواره هاي الگوي تدريس برتر؛
  5. مطالعه كتاب هاي تخصصي در باره انواع روش هاي تدريس، شيوه هاي مختلف مديريت كلاس درس و روش هاي فعال ياددهي – يادگيري مبتني برIT و ICT؛
  6. بررسي نشريه هاي گوناگون از جمله فصلنامه تعليم و تربيت، رشد تكنولوژي آموزشي، رشد معلم، رشد آموزش شيمي، …..؛
  7. بررسي و مطالعه روزنامه هاي مختلف؛
  8. مطالعه چكيده هاي تحقيقات و پايان نامه ها؛
  9. استفاده از اينترنت و جست و جو در سايت هاي مختلف آموزشي.

بعضي از يافته هاي اين مرحله عبارتند از:

در جستجوهاي اينترنتي متوجه شدم مي توان پايگاه هاي جالبي براي آموزش مفاهيم مختلف يافت كه خيلي از آن ها به صورت فيلم، اسلايد، تصوير متحرك و در بردارنده تصويرهاي جالب است كه مي تواند در دانش آموزان انگيزه ايجاد كند. همچنين پايگاه هاي مناسبي پيدا كردم كه نمونه پرسش هاي متعددي در سطوح مختلف داشتند. در نتيجه براي ايجاد علاقه و انگيزه و مشاركت دانش آموزان در امر يادگيري و ياددهي سعي كردم رايانه و كتاب درسي در كنار هم استفاده شوند تا آموزش و يادگيري مؤثرتر و سودمندتر باشد. در واقع، در اين روش رايانه با تمام جذابيت هاي خود، دانش آموزان را با موضوع درس درگير مي كند.

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی مدیر متوسطه دوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

بازدیدها: 145



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.