no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی مدیر ابتدایی : موضوع مطالعه صحیح پژوهش محور و کمک به پیشرفت تحصیلی



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی مدیر ابتدایی : موضوع مطالعه صحیح پژوهش محور و کمک به پیشرفت تحصیلی
zip
مارس 31, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی مدیر ابتدایی : موضوع مطالعه صحیح پژوهش محور و کمک به پیشرفت تحصیلی


گزارش تخصصی مدیر ابتدایی

نمونه فایل گزارش تخصصی مدیر ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی با موضوع چگونگی فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم با  رویکرد پژوهش محور  و کمک به پیشرفت تحصیلی آنها

گزارش تخصصی مدیر ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان    چگونگی فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم با  رویکرد پژوهش محور  و کمک به پیشرفت تحصیلی آنها  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه

سرفصل ها و مباحث موجود در گزارش تخصصی مدیر ابتدایی

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مدیر ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

دیباچه پیرامون قضیه فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

درک مشکل پیرامون قضیه  فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

بررسی بیشتر در رابطه با فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

ارائه مستندات پیرامون فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

پیش بینی نتایج در مورد فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

راهکارها پیرامون قضیه فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

رفرنس و منبع مورد استفاده فراهم کردن زمینه اصول مطالعه صحیح  در دانش آموزانم

گردآوری شواهد در گزارش نویسی

 مصاحبه با تک تک دانش آموزان کلاس

پس از مشخص کردن مساله و کلاس با تک تک دانش آموزان صحبت کرده و از برنامه مطالعه و پژوهش روزانه آنها مطلّع شدم، چیزی که در این مورد کاملاً مشهود بود و تقریباً بین اکثریت آنان مشترک بود این بود که اغلب حدود 3 تا چهار ساعت عصرها میخوابیدند. برنامه ثابت و مشخصی برای مطالعه نداشتند و اکثراً هنگامی شروع به مطالعه می کردند که افراد خانواده در منزل بودند و تلویزیون هم روشن بود

 مصاحبه یا خانواده ها

با تماس با اولیاء این دانش آموزان و پرس و جو در خصوص میزان مطالعه و ساعت مطالعه، آنان نیز تایید کردند که فرزندانشان اغلب ساعات عصر را می خوابند و هیچ کدام ساعت مشخصی برای مطالعه ندارند و روش درستی را هم برای مطالعه بکار نمی برند و اغلب در جمع افراد خانواده شروع به مطالعه می کنند و در مقابل اعتراض والدین به اینکه چرا در جمع خانواده و سروصدای تلویزیون درس می خوانند، ادعا می کنند که با صدای تلویزیون بهتر می توانند درس بخوانند و بیشتر یاد می گیرند

مصاحبه با آموزگاران

آموزگاران بیان می کردند که دانش آموزان علاقه ای به تحقیق و تفحص در فعالیت های پژوهشی ندارند و فقط به مطالعه کتاب های خود و آن هم به میزان بسیار کمتر از آنی که انتظار می رود می پردازند. و وقتی تحقیق و پژوهشی به آنها به عنوان فعالیت کلاسی داده می شود مستقیما از کافینت مطلب را گرفته و بدون مطالعه برای ما می آورند.

با توجه به موارد عنوان شده سعی کردم به چرایی عدم پیشرفت تحصیلی و تبیین منطقی آن و علت اصلی بپردازم که بر اساس الگوی شش پرسش بصورت منظم اشاره شده است:

  1. چرایی؟

دوره ابتدایی دوره بسیارحساسی است و از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. و می بایست در این دوره دانش آموزان به اهمیت تحقیق و پژوهش و مطالعه پی ببرند تا زمینه برای پایه ها و مقاطع بالاتر فراهم بیاید.

  1. چگونه؟

نداشتن یک برنامه ریزی درست، شیوه صحیح برای مطالعه و پژوهش، عادت به سبکهای قبلی ، عدم آشنایی با کتب جدید و تواناییهایی که فرد دارد، در کاهش اثرگذاری نوع مطالعه اثر گذار است.

  1. چه کسی؟

در مورد عدم پیشرفت تحصیلی نقش دانش آموز، خانواده و مدرسه هر سه مهم است و نباید هیچکدام را نادیده گرفت. اگر دانش آموز هدف روشنی از مدرسه و تحصیل نداشته باشد ویا به اجبار والدین به مدرسه برود و یا دارای والدین کم سواد باشد و والدین از وضعیت تحصیلی فرزند خود بی خبر باشند ویا شرایط مناسب در منزل برای مطالعه فراهم نباشد و از سوی دیگر، مشکلاتی مثل عدم ارتباط بین محتوای آموزشی با نیازهای آینده دانش آموزان، روش تدریس نامناسب، آشنا نبودن معلمان با روشهای نوین تدریس، شرایط نامناسب فیزیکی و محیطی کلاس و مدرسه و سروصداهای مزاحم در محیط ….. همگی می توانند در عدم پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر باشند.

  1. چه موقع؟ با شروع سال تحصیلی و گذشت در ماه از آغاز مهر، اعتراضات آموزگاران شروع شد، که بدنبال آن به بررسی نمرات و عدم رضایت اغلب دانش آموزان در دروس مشاهده شد

دانلود گزارش تخصصی مدیر ابتدایی

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مدیر ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 141



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.