no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی مشاوران مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی مشاوران مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
ژانویه 23, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی مشاوران مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی مشاوران – چگونگی دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی با ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان

گزارش تخصصی مشاوران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی با ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 19 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مشاوران به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

دیباچه پیرامون قضیه دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

درک مشکل پیرامون قضیه  دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

بررسی بیشتر در رابطه با دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

ارائه مستندات پیرامون دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

پیش بینی نتایج در مورد دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

راهکارها پیرامون قضیه دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

رفرنس و منبع مورد استفاده دست یابی به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی

آشفتگی کانون خانواده و طرد شدن از جامعه

از مولفه های مهم در سوق یافتن کودکان و جوانان به سمت آسیب های اجتماعی و انحرافات اجتماعی، گسسته شدن پیوندهای عاطفی و روحی میان اعضای خانواده است. هر چند در بعضی از خانواده ها، پدر و مادر دارای حضور فیزیکی هستند، اما متاسفانه حضور وجودی و معنوی آنان برای فرزندان محسوس نیست. در چنین وضعیتی، فرزندان به حال خود رها شده، ارتباط آنان با افراد مختلف بدون هیچ نظارت، ضابطه و قانون خاصی در خانواده صورت می گیرد. در برخی از خانواده ها پدر، مادر و یا هر دو، بنا به دلا یلی همچون طلا ق و جدایی، مرگ والدین و … نه حضور فیزیکی دارند و نه حضور معنوی. در اینگونه خانواده ها که با معضل طلا ق و جدایی مواجه هستند، فرزندان پناهگاه اصلی خود را از دست داده و هیچ هدایت کننده ای در جریان زندگی نداشته، بنابراین در پاره ای از موارد به دلیل نیافتن پناهگاه جدید، در دریای مواج اجتماع، گرفتار ناملا یمات می شوند.

چگونگی برخورد دوستان، افراد فامیل و همسایگان با فرد بزهکار، در نوع نگاه متقابل وی با دیگران تاثیر به سزایی دارد. در مجموع، اگر این برخورد ها، قهر آمیز و به صورت طرد فرد از محیط اجتماعی باشد، جدایی وی از جامعه سرعت بیشتری می یابد. این نوع برخورد، همواره به عنوان هزینه ارتکاب هر جرمی مدنظر است. علا وه بر این، افرادی که دارای منزلت و پایگاه اجتماعی پایینی هستند و یا از نقص عضو، بیماری جسمی، روحی و مشاغل پایین خود یا والدین شان رنج می برند، نیز از سوی افراد جامعه مورد بی مهری قرار گرفته و ناخواسته طرد می شوند. اینگونه افراد برای جبران این نوع کمبود ها و شاید هم برای رهایی از اینگونه بی مهر ی ها و معضلا ت، دست به ارتکاب جرائم و انواع انحرافات اجتماعی می زنند.

بیکاری و مشکلا ت معیشتی

از دیدگاه جامعه شناسان و روان شناسان بیکاری یکی از ریشه های مهم آسیب های اجتماعی و کجروی افراد یک جامعه است. بیکاری موجب می شود که افراد بی کار جذب مراکز تجمع افراد بزهکار شده، به تدریج به دامان انواع کجرو ی های اجتماعی کشیده شوند.

علا وه بر این، چون بیکاری زمینه ساز بسیاری از انحرافات اجتماعی است، مثلا افراد با زمینه قبلی و برای کسب درآمد بیشتر دست به سرقت می زنند؛ چرا که فرد به دلیل نداشتن شغل و درآمد ثابت برای تامین مخارج زندگی خود مجبور است به هر طریق ممکن زندگی خود را تامین کند. از نظر چنین فردی، آسیب های اجتماعی به ظاهر معقول تر و بهترین این راه هاست. حاصل تحقیقات صورت گرفته نیز حکایت از تاثیر قاطع بیکاری و فقر بر افزایش آسیب های اجتماعی دارد. در میان علل و عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی و ارتکاب انحرافات اجتماعی، عامل فقر و مشکلا ت معیشتی و اقتصادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. کم بودن بضاعت مالی خانواده ها و ناتوانی در پاسخگویی به نیاز های طبیعی و ضروری مانند فراهم ساختن امکان ادامه تحصیل حتی در مقطع متوسطه، تامین پوشاک مناسب، متنوع و متناسب با سلیقه و روحیه آنان و … زمینه بروز سرخوردگی، ناراحتی های روحی، دل مشغولی، افسردگی و انزواطلبی را در فرزندان فراهم می سازد.

این امر موجب می شود تا این افراد برای التیام ناراحتی های ناشی از مشکلا ت خود از طریق مستقیم و یا غیرمستقیم به اقداماتی دست بزنند و خود در صدد حل مشکل خویش برآیند، در نتیجه، بسیاری از این افراد برای رهایی از بند گرفتاری ها، دست به ارتکاب اعمال ناشایست می زنند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مشاوران را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

بازدیدها: 359



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.