no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی چهارم ابتدایی : ایجاد کلاس فعالتر و شاد با برگزاری صبحانه در کلاس



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی چهارم ابتدایی : ایجاد کلاس فعالتر و شاد با برگزاری صبحانه در کلاس
zip
مارس 19, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی چهارم ابتدایی : ایجاد کلاس فعالتر و شاد با برگزاری صبحانه در کلاس


گزارش تخصصی چهارم ابتدایی

گزارش تخصصی چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاسدر دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 37  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی چهارم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

دیباچه پیرامون قضیه  ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

درک مشکل پیرامون قضیه   ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

بررسی بیشتر در رابطه با  ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

ارائه مستندات پیرامون  ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

پیش بینی نتایج در مورد  ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

راهکارها پیرامون قضیه  ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

رفرنس و منبع مورد استفاده  ایجادکلاس فعالتر و شادی با برگزاری صبحانه در کلاس

گردآوری اطلاعات و شواهد1

قبل از هر چیز پرسش نامه ای تهیه کردم و به والدین دانش آموزان دادم و از آنها خواستم تا پاسخ درست به سوالات بدهند و تاکید کردم که پاسخ درست انها تاثیر مهمی در نتیجه گیری و  روند تحقیق ام دارد.

هدف از این پرسش نامه آشنایی بیشتر با خانواده ها و دانستن نظرات آنان در این رابطه بود . والدین دانش آموزان عواملی چون دیر بیدار شدن بچه ها ، بی اشتهایی سر صبح  ، بی علاقگی به مواد غذایی که معمولا در وعده ی صبحانه مصرف می شود و… را دلیل نخوردن صبحانه  می دانستند. البته ناگفته نماند در مصاحبه ای با دانش آموزان علاوه بر موارد فوق دلایلی چون بی تفاوتی والدین به  وعده ی غذایی صبحانه نیز ذکر شد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

بعد از تهیه ی پرسش نامه  واجرای مصاحبه جهت بررسی وضعیت خانوادگی و بهداشتی آنان جلسه ای با همکاران ، معاونین و مدیر ترتیب دادم و در مورد سوالات زیر با آنان صحبت کردم:

در ابتدا از معاونین پرسیدم :

آیا شما با دانش آموزان در زنگ تفریح مشکل ندارید؟ آیا آنها وقتی در طول زنگ کلاس بیرون می آیند احیانا به فروشگاه نمی روند؟ آیا به دل دردهای بچه ها توجه کرده اید؟ موردی پیش آمده است؟چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟ و…

از همکاران سوال کردم :

آیا سر کلاس شما هم بچه ها برای بیرون رفتن اجازه می گیرند؟ آیا اجازه می دهید؟ آیا بعد از زنگ تفریح بچه ها با تاخیر به کلاس می آیند؟ چقدر؟ چه می کنید؟ آیا از دانش آموزان درباره ی خوردن صبحانه سوال می کنید؟ چه می گویند؟ چرا؟…

 

با مدیر مدرسه نیز پرسیدم :

آیا اولیا از نخوردن صبحانه ی فرزندشان شکایتی نداشته اند؟ آیا بچه ها یی که دل درد به دفتر آمده بودند صبحانه خورده بودند؟ چه راه حلی برای این مشکل به کار بسته اید ؟  و…

همکاران ، معاونین و مدیر پاسخها و راهکارهایی تقریبا مشابه ارائه کردند که به اختصار بیان می کنیم :

آنان یکی از دلایل مهم هدر رفتن وقت آموزشی را نخوردن صبحانه  می دانستند و با بیان دلایلی مشابه با  والدین و دانش آموزان راهکارهایی از جمله برگزاری جلسه ای با اولیای دانش آموزان و توجیه آنان در رابطه با اهمیت صبحانه و راههای تشویق دانش آموزان به خوردن صبحانه و تنوع دادن به وعده ی غذایی صبحانه ارائه نمودند .

بعد با مطالعاتی که در این زمینه داشتم از نظرات محققان و دانشمندان نیز آگاه شدم.

آموزش کودک از صبحانه شروع می شود نه از زنگ مدرسه:

تعریف صبحانه :

وعده غذایی سبکی است که معمولا همانطور که از نامش پیداست صبح هنگام و پس از بیدار شدن از خواب آن رامی خورند. درنقاط مختلف دنیا از مواد غذایی متفاوتی برای صبحانه استفاده می کنند . نان درهمه جای دنیا جزء لاینفک صبحانه می باشد معمولا انواع نان به همراه پنیر ، تخم مرغ ، کره ومربا – حبوبات ، کیک ، کلوچه ، انواع گوشت ، انواع میوه وآب میوه به عنوان صبحانه مصرف می شود .

بسیاری از متجربیات و تجاربن تغذیه ، صبحانه را وعده بسیار بااهمیتی می دانند که درآغاز روز ، انرژی ومواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کند تحقیقات نشان می دهد که غذایی که صبح هنگام خورده شود نسبت به غذایی که عصر یاشب مصرف شود خیلی کمتر سبب چاقی می شود .

اهمیت صرف صبحانه :

پژوهش‌هاي آماري نشان مي‌دهد كه حدود 40 درصد بچه‌هاي سنين مدرسه، بدون صبحانه روزشان را آغاز مي‌كنند. اين در حالي است كه به دليل اهميت اين وعده غذايي در برخي از كشورهاي خارجي در مدارس براي بچه‌ها برنامه صبحانه گذاشته شده است.

تحقيقات دانشمندان دانشگاه مينه‌سوتا نشان مي‌دهد بچه‌هايي كه قبل از رفتن به مدرسه صبحانه مي‌خورند، نمرات ديكته و رياضي بهتري مي‌گيرند، در مدرسه تمركز بيشتري دارند و با ديگران بهتر رفتار مي‌كنند.

به علاوه خوردن يك صبحانه سالم باعث مي‌شود نيازهاي تغذيه‌اي كودك در طول روز بهتر برآورده شود، كنترل وزن‌ براي آنها راحت‌تر باشد و سطح كلسترول خون آنها كاهش يابد. هم چنين كودكاني كه قبل از مدرسه رفتن صبحانه مي‌خورند، كمتر از كلاس‌ها غيبت مي‌كنند، كمتر دچار دل‌درد و ناراحتي‌هاي ديگر مي‌شوند و در طول روز برنامه غذايي بهتري را ادامه مي‌دهند كه باعث مي‌شود سطح مواد معدني و ويتامين‌ها مثل كلسيم، فسفر، منيزيم و ويتامينA ،C، B12 و ريبوفلاوين در بدن آنها از بچه‌هاي صبحانه نخور بيشتر باشد.

از طرف مقابل، ثابت شده كه بچه‌هايي كه صبحانه نمي‌خورند، به احتمال بيشتري در طول روز به خوردن غذاهاي پرچرب كه از لحاظ تغذيه‌اي ارزش ندارند، روي مي‌آورند و همين مسئله باعث بيمار شدن و ايجاد مشكلات آينده براي آنها مي‌شود. البته اگر برخوردن صبحانه تا‡كيد داريم منظورمان صبحانه سالم است. چرا كه بعضي از بچه‌ها عادت دارند روزشان را با خوردن بيسكويت و شكلات و اين جور چيزها شروع كنند كه اصلا‌ صبحانه سالمي به حساب نمي‌آيد

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی چهارم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

بازدیدها: 229



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.