no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی معلم کلاس سوم دبستان : افزایش توانایی شناسایی حروف همصدا در دانش آموزان



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم کلاس سوم دبستان : افزایش توانایی شناسایی حروف همصدا در دانش آموزان
zip
فوریه 28, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم کلاس سوم دبستان : افزایش توانایی شناسایی حروف همصدا در دانش آموزان


گزارش تخصصی معلم کلاس سوم دبستان

گزارش تخصصی معلم کلاس سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان کلاس سوم در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 33  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس سوم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش توانایی شناسایی حروف هم صدا در دانش آموزان

راهبردهای درمانی تقویت حافظه دیداری

تمرینات بهتر است به صورت بازی و با حوصله انجام شوند.

تمرینات را با توجه به سن و ظرفیت پایه کودک شروع می کنیم:

1-    ازپوشاندن چندشي يااشكال هندسي وتصاويرشروع مي كنيم.آن هارابه كودك نشان مي دهيم،كودك بايداشيايي راكه ديده بود نام ببردودرصورت مؤفقيت تعدادرابيشترمي كنيم.

2-    باموزائيك هاي رنگي شكلي رادرست مي كنيم وبعدازچندثانيه كه كودك آن هاراديدبدون ديدن طرح، ان رابازسازي كند.

3-    مهره هايادكمه هاي رنگي ونخ والگورادراختياركودك قرارمي دهيم وبعدازاين كه به خوبي طرح الگوراديدوبه خاطرسپردمي خواهيم بدون ديدن طرح،مهره هاراطبق الگوي نخ درست كند.[ازطرح هاي ساده شروع مي كنيم]

4-    اشكالي راباچوب كبريت درست كرده وروي آن رامي پوشانيم وازكوك مي خواهيم آن رابازسازي كند.

5-    ابتداكارت هاي تصاويررابه صورت دوتايي ازپشت مي چينيم وبازي راشروع مي كنيم. كودك دوكارت رابرمي گردانداگرشبيه هم بودندبه عنوان امتيازيك كارت ديگربرمي گردانددرغيراين صورت كارت هارابرمي گرداندامّاجاي آن هارابه خاطرمي سپاردتابه محض برگرداندن كارت بعدي جاي كارت مشابه رابه خاطربياوردوبازي بانفرمقابل ادامه پيدامي كند.

6-    مجموعه محدودی از اشکال، طرح ها یا اشیاء را به کودک نشان دهید و بخواهید مشابه همان قطعات رنگی، قطعات منقوش قطعات را از بین وسایل دیگر پیدا کرده و با همان نظم بچیند.  یا انواع کاشی ها و سرامیک برای چنین تمریناتی می تواند مفید باشد.

7- بر روی یک صفحه پارچه ای، تصاویری از فعالیت هایی که بیان کننده داستانی هستند قرار دهید.تصاویر را بردارید و از دانش آموز بخواهید که داستان را براساس حافظه بینایی تصویر کنند.

 

8- مجموعه ای از اشیاء را به کودک نشان دهید. روی اشیاء را بپوشانید و یکی از اشیاء را بردارید، دوباره مجموعه اشیاء را نشان دهید و از او بخواهید شیئ حذف شده را شناسایی کند.

9- یک تصویر نسبتاً مرکب نشان می دهیم و از می خواهیم تا کل و اجزاء آن را به خاطر بسپارد پس از اینکه کودک خوب به تصویر دقت کرد، تصویر را مخفی می کنیم و اجزای تصویر را از وی سؤال می کنیم.

10- از دانش آموز می خواهیم به بیرون از کلاس یا اتاق برود و در غیاب اوجای وسایل یا جای نشستن افراد را عوض می کنیم و از دانش آموز می خواهیم به کلاس یا اتاق برگردد و تغییرات را حدس بزند.

11- چند کارت مقوایی به ابعاد 10×7 سانتی متر تهیه کرده و برروی هر کدام یک واژه می نویسیم. کارت ها را به دانش آموز می دهیم تا واژه ها را به خاطر بسپارد سپس کارت ها را از او می گیریم و یکی دو کارت را از بین       کارت ها برمی داریم و سپس بقیه کارت ها را به دانش آموز برمی گردانیم و می خواهیم بگوید کدام کارت ها را برداشتیم.

12- روی کارت هایی به ابعاد 10×7 سانتی متر (روی هر کارت)، یک واژه را می نویسیم و بعد از برگرداندن آن می خواهیم وازه ها را بخواند، در صورت مؤفقیت کارت ها را بیشتر می کنیم.

13- در مرحله بعد می خواهیم دیکته واژه هایی را که روی کارت ها دیده است روی هوا بنویسد.

14- پس از انجام تمرین های بالا می توان به جای کارت های10×7 از کارت های7×5 سانتی متر که در آن چند کلمه نوشنه شده استفاده کرد تا کودک همزمان چند کلمه را ببیند و به خاطر بسپارد.

15- پس از انجام تمرین های فوق کارت های مقوایی به ابعاد تقریباً 7×5 سانتی متر تهیه کرده و در آن واژه های هم خانواده می نویسیم.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس سوم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 134



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.