no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی معلم کلاس دوم ابتدایی : 25 صفحه با موضوع رفع ضعف املا نویسی دانش آموز



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلم کلاس دوم ابتدایی : 25 صفحه با موضوع رفع ضعف املا نویسی دانش آموز
zip
مارس 8, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلم کلاس دوم ابتدایی : 25 صفحه با موضوع رفع ضعف املا نویسی دانش آموز


گزارش تخصصی معلم کلاس دوم ابتدایی

گزارش تخصصی معلم کلاس دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس دوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

دیباچه پیرامون قضیه  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

درک مشکل پیرامون قضیه   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

بررسی بیشتر در رابطه با  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

ارائه مستندات پیرامون  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

پیش بینی نتایج در مورد  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

راهکارها پیرامون قضیه  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

رفرنس و منبع مورد استفاده  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

اهميت و ضرورت حل مشكل:

ـ اگر از ابتدا ضابطه و قانوني در تعليم املاء داشته باشيم ، راحت تر هستيم. (صفاپور ، عبدالرحمان)

خوب نوشتن نوعي توانايي است كه معلمان نقش مهمي در ايجاد اين توانايي در كودكان را دارند. (زندي ، بهمن 1379)

لازم به ذكر است كه املاء و فارسي زيربناي ساير دروس هستند. براي مثال اگر دانش آموزي رياضي را درست نفهمد دليل آن هميشه ندانستن رياضي نيست. گاهي اوقات شاگرد موضوع را نمي تواند درست بخواند و يا نمي تواند درست بنويسد بنابراين نمره نمي آورد. و اين امر باعث شكست دانش آموز در زمينه ي تحصيلي او شده و اعتماد به نفس او را پايين مي آورد.

 حال با توجّه به موارد مطرح شده در اين فعاليت علمي ، اهداف زير را دنبال مي كنم:

1- راهبردهاي چگونگي املانويسي را با توجّه به شرايط سني و سطح توانايي دانش آموز آموزش دهم.

2- مهارت نوشتن را در فاطمه  افزايش دهم.

3- اعتماد به نفس فاطمه را بالا ببرم.

4- مهارت خواندن را در فاطمه پيشرفت دهم.

5- دقّت و توجّه و تمركز را در فاطمه تقويت كنم.

6- علاقمندي فاطمه را به درس املاء افزايش دهم.

گردآوري شواهد یک

جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) مطالعه ي كتابخانه اي

هـ) استفاده از نظرات همكاران

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به فاطمه

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي فاطمه  در مدرسه

– فاطمه را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به فاطمه  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و فاطمه نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

بازدیدها: 239



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.