no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی دبستان : غنی سازی محتوای آموزشی با مطالب مکمل معلم ساخته – مناسب برای همه مقاطع



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبستان : غنی سازی محتوای آموزشی با مطالب مکمل معلم ساخته – مناسب برای همه مقاطع
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
مارس 8, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی دبستان : غنی سازی محتوای آموزشی با مطالب مکمل معلم ساخته – مناسب برای همه مقاطع


گزارش تخصصی دبستان

گزارش تخصصی دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی معلم ساخته در پایه…..ابتدایی    در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

دیباچه پیرامون قضیه غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

درک مشکل پیرامون قضیه  غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

بررسی بیشتر در رابطه با غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

ارائه مستندات پیرامون غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

پیش بینی نتایج در مورد غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

راهکارها پیرامون قضیه غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

رفرنس و منبع مورد استفاده غنی سازی محتوای آموزشی درسی با استفاده از مطالب مکمل آموزشی

گرد آوری شواهد دو:

پس از انجام راه حل های انتخابی شاخص کیفی موفقیت طرح عبارتند از: فعالیت فردی و گروهی هنگام تدریس و تمرین ، علاقه دانش آموزان به فعالیت کلاسی و فوق برنامه   داشتن برنامه در منزل ، به حداقل رسیدن غیبت ها منظم و مرتب در مدرسه و منزل و … و شاخص کمّی موفقیت طرح که شامل انجام آزمونهای منظم و مستمر از کلیه دروس بسیار چشمگیر بود و محقق را متعجّب ساخت.

عادلانه بودن ارزیابی (اعتبار بخشی)

چندین بار به طور تصادفی از دانش آموزان ارزشیابی بعمل آوردم و وقتی تعداد شرکت کنندگان علاقه مند به فعالیت های مدرسه ای و با نشاط را بررسی میکردم مشاهده میکرد که تعداد شان روز به روز افزایش می یابد بطوری که بعد از اجرای روش های متنوع و جذاب این تعداد به صد در صد رسیده بود که اولیای  محترم و سایر همکاران چندین بار درباره این موضوع  تقدیر و تشکر کردند.و  با نوشتن نامه یا بصورت شفاهی احساس رضایت خود را اعلام می کردند و تشکر و قدر دانی می کردند.

 باز ساخت یا بهسازی عمل

1-        این گزارش تخصصی باعث شد که اطلاعاتم را در مورد روانشناسی دانش آموزان و مراحل رشد تربیتی آنها بالا ببرم

2-        ابتدا برای بالا بردن آگاهی دانش آموزان در مورد آثار و اهمیت مدرسه پویا و شاد و الگو از روش تحقیق استفاده می کردم که بعد متوجه شدم که این روش به علت یکنواخت بودن برای بچه ها جالب نیست در نتیجه تصمیم گرفتم برای این کار از روش های جذاب و متنوع و ابتکاری استفاده کنم

یافته های پژوهش

نتایج این پژوهش نشان داد که با هوشمندسازی مدارس مطالب علمي در محيطي جذاب به دانش آموزان منتقل مي‌شود و معلم از مواد آموزشي چندرسانه‌اي شامل فيلم، عکس و اسلايد استفاده مي‌کند تا کيفيت و ماندگاري آموزش را ارتقا بخشد. در این سیستم دانش‌آموزان، اوليا و معلمان وكادر مدرسه در تعامل هميشگي و پويا، برنامه‌هايشان را پيش خواهند برند و دانش آموزان با تسلط به تمامي مطالب و دریافت بازخورد از روند پيشرفت، نقاط قوت و ضعف خود را به خوبي تشخيص مي‌دهند و به ياري سيستم براي رفع آن تلاش مي‌كنند. همچنین با استفاده از محتواي درسي الكترونيكي می توان باعث تفهيم بهتر مطالب درس و صرفه‌جويي در وقت شد و دانش‌آموزان هم اين فرصت را دارند كه توانايي و قابليت هاي خود را نشان دهند. به طور کلی با توجه به نتایج می توان گفت هوشمندسازی کلاس درس در تعمیق و سرعت یادگیری دانش آموزان موثر می باشد.

بحث و نتیجه گیری

بر اساس آنچه در این پژوهش بیان شد می توان گفت هوشمندسازی کلاس های درس، نيازمند تغييردر نظام آموزش و پرورش كشور است. به عبارتی راه‌اندازي مدارس هوشمند ميسر نخواهد شد، مگر این که درساختار نظام آموزش و پرورش تغييراتی ایجاد گردد و اين امر نيازمند برنامه‌ريزي بلندمدت است تا بسترهای مورد نیازکه شامل زير‌ساخت ارتباطي، محتواي مناسب، آموزش معلمين، تغيير روش‌هاي آموزشي و فرهنگ‌سازي والدين است، ایجاد گردد و این امر باید گام به گام و با درايت و تفكر صورت گیرد. سيستم جدید آموزش الكترونيكي فوايد و مزاياي منحصر به فردي را براي افراد، سازمان ها و مراكز آموزشي به همراه دارد. در گذشته تمامي آموزش ها به شيوه كلاس هاي حضوري برگزار مي‌گرديد كه در آن محوريت كلاس با مربي آموزش بود. با ظهور اينترنت، آموزش الكترونيكي باعث گسترش دامنه آموزش و باعث به اشتراك گذاشتن دانش و اطلاعات شد. با هوشمندسازی کلاس های درس رایانه می تواند در نحوه تدريس و ارزشيابي تأثيرزیادی بگذارد و برنامه‌هاي درسي را تا حدودي تغيير مي‌دهد. با تنوع در رسانه‌های آموزشی و متنوع‌سازی فضا و محيط‌های ياددهی و يادگيری در برنامه درسی، اين امكان ‏فراهم خواهد شد تا دانش‌آموزان و معلمان تجارب جديدی را در حوزه دانش و پژوهش كسب نمايند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم سوم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 216



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.