no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی : ترغیب دانش آموزان به تغذیه سالم



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی : ترغیب دانش آموزان به تغذیه سالم
zip
فوریه 27, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی : ترغیب دانش آموزان به تغذیه سالم


گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب  در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

دیباچه پیرامون قضیه   ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

درک مشکل پیرامون قضیه    ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

بررسی بیشتر در رابطه با   ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

ارائه مستندات پیرامون   ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

پیش بینی نتایج در مورد   ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

راهکارها پیرامون قضیه   ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

رفرنس و منبع مورد استفاده   ترغیب دانش آموزان به صبحانه و تغذیه مناسب

اعتبار بخشي به راه حل ها

براي اطمينان بيشتر در زمينه‌ي اجراي راه حل هاي انتخاب شده براي اين كه راه حل ها از اعتبار بيشتري برخوردار باشد جهت اظهار نظر به صاحب نظران تغذيه ارائه گرديد؛ آنها نيز نقطه نظرات خود را در اين خصوص ابراز داشتند. به طور كلي راه حل هاي ارائه شده تا حد نسبتاً زيادي مورد تأييد آنها قرار گرفت.

1-ملموس و روشن بون راه حل ها.

2- ابتكاري بودن برخي از راه حل ها مثل بهترين بهداشتيار تغذيه، صندوق بانك سلامت، جشنواره‌ي غذا، ايجاد پايگاه تغذيه‌ي سالم و يا دفترچه هايي با عنوان تنظيم ساعت به وقت به بدن، تهيه‌ي بروشور تحت عنوان قانون اساسي تناسب اندام.

3-قابل اجرا بودن راه حلها.

4-پيش بيني تأثير راه حلها در افزايش تعداد دانش آموزان علاقمند به استفاه از تغذيه‌ي سالم.

5- قابل دسترس بودن راه حل ها.

شيوه هاي اجرا

پس از اعتبار بخشي راه حل هاي انتخاب شده آنها را به مرحله ي اجرا درآوردم.

1-اهميت تغذيه ي سالم را از طريق احاديث به دانش آموزان آموزش دادم.

2-اجراي نمايش كه از چندي قبل تهيه كرده بودم و بازيگران آن دانش اموزان كلاس بود.

3-اجراي بازي هاي تغذيه اي و اشعار مربوط به تغذيه.

4-ساخت وسايل بهداشتي در رابطه با استفاده‌ي از تغذيه‌ي سالم توسط خودم و دانش آموزان.

ابتدا لوستري را درست كردم كه در آن پيامهاي تغذيه‌اي نوشته شده بود را به كلاس آوردم و روش استفاده‌ي صحيح از مواد غذايي را به آنها آموزش دادم.در جلسه ي بعدي از دانش‌ آموزان خواستم كه يك برنامه‌ي هفتگي به صورت جدول تهيه كرده و غذاهايي را كه در طول هفته مصرف مي‌كنند را در آن بنويسند . پس از يك هفته جداول جمع آوري شد و نموداري از غذاهاي مصرف شده و هفتگي آنان تهيه كردم و پس از پاسخ كه كداميك از مواد غذايي بيشتر مورد مصرف بوده‌اند متوجه شدم كه يك يا دو نوع غذاي اصلي وجود دارند و بدين صورت غذاهاي انرژي زا و غذاهاي مكمل و… معرفي مي‌شوند

5- تهيه‌ي صندوقي به نام بانك سلامت. براي اين كه دانش آموزان را به تغديه ي سالم و صحيح ترغيب و تشويق كنم صندوقي را به نام بانك سلامت تهيه كرده و در آن كارت هايي قراردادم كه نحوة استفاده‌ي درست از مواد غذايي در آن نوشته شده بود و آن صندوق را به عنوان بانك سلامت به دانش آموزان معرفي كردم كه دانش آموزان با آوردن مطالب در مورد تغذيه ي سالم و مواد غذايي مناسب در بانك سلامت سرمايه پس انداز كرده و هر شخصي كه بيشترين مطالب را آورده بود به عنوان سود سرمايه جايزه اي به او تعلق مي گرفت.

6- همچنين در كلاس به ايجاد پايگاه تغذيه‌ي سالم پرداختم بدين صورت كه ابتدا برنامه‌ي تغذيه اي مربوط به صبحانه ي هفتگي به آنها داده شد و هر روز طبق آن برنامه صبحانه اي را به مدرسه آورده و آن را ميل مي كردند سپس از آن ها خواستم برنامه ي تغذيه ي سالم را كه از طرف خودم براي منزل به آن ها داده شده بود اجرا كنند.

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 179



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.