no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی معلمان دوم ابتدایی : بهبود اختلالات یادگیری دانش آموزم



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان دوم ابتدایی : بهبود اختلالات یادگیری دانش آموزم
zip
فوریه 18, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان دوم ابتدایی : بهبود اختلالات یادگیری دانش آموزم


گزارش تخصصی معلمان دوم ابتدایی

گزارش تخصصی معلمان دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزمدر دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان دوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه   بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه    بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با   بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون   بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد   بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه   بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده   بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به (اسم دانش آموز)

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي (اسم دانش آموز)  در مدرسه

– (اسم دانش آموز) را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به (اسم دانش آموز)  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و (اسم دانش آموز) نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

 بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد (اسم دانش آموز) و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در (اسم دانش آموز) راه حل های مناسبی بیابم و روزانه 20 -15 دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

1- برای تقویت توالی حافظه دیداری (اسم دانش آموز) با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

2- تقویت حافظه دیداری (اسم دانش آموز) در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.

3- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.

 اجرای راه حل های انتخاب شده

قبل از اجرای راه حل های انتخاب شده جدولی برای تشویق (اسم دانش آموز) و ثبت میزان پیشرفت او ، ترسیم کردم و در کنار تابلو نصب کردم تا (اسم دانش آموز) هم آن را ببیند، قرار شد که هر املائی که از (اسم دانش آموز) گرفته می شود، نمره او در جدول نوشته شود.

 در مرحله اول برای تقویت توالی دیداری کلماتی مانند “مارد ” به جای “مادر” یا کلمه ی “نوازد “به جای”نوزاد “، فعالیتهای زیر انجام گرفت:

الف- روبروی (اسم دانش آموز) ایستاده و چند حرکت بدنی انجام داده و از (اسم دانش آموز) خواسته شده تا او همان حرکات را به ترتیب انجام دهد و این امر دو باره انجام شد و تا نتیجه خوبی گرفته شد.

ب- روی یک کارت مقوایی کلماتی  مانند مادر، نوزاد ، دارا ، سامان  نوشته شده بود  به (اسم دانش آموز) نشان دادم و سپس آنها را مخفی کردم و از او خواستم که آن کلمات را به ترتیب بازگو کند. و سپس آن حروف کلمات را به ترتیب بنویسید در این مرحله زمان زیادی صرف شد سعی کردم کلمات بیشتری با (اسم دانش آموز) کار کنم تا ترتیب و توالی را خوب یاد بگیرد.

در پایان این مرحله یعنی تقویت توالی حافظه املائی از کلماتی که امکان بر عکس نوشتن حروف باشد از (اسم دانش آموز) گرفته شد ونتیجه بررسی یادداشت شد، تقریباً نتیجه خوبی بدست آمد و فقط 2 غلط املائئ داشت.

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

 

بازدیدها: 74



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.