no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی : نحوه کنترل پرگویی دانش آموزان و هدایتشان به حفظ آرامش در کلاس



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی : نحوه کنترل پرگویی دانش آموزان و هدایتشان به حفظ آرامش در کلاس
zip
مارس 18, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی : نحوه کنترل پرگویی دانش آموزان و هدایتشان به حفظ آرامش در کلاس


گزارش تخصصی معلمان ابتدایی

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول وهدایت آنها در حفظ آرامش کلاس  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

دیباچه پیرامون قضیه راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

درک مشکل پیرامون قضیه  راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

بررسی بیشتر در رابطه با راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

ارائه مستندات پیرامون راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

پیش بینی نتایج در مورد راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

راهکارها پیرامون قضیه راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

رفرنس و منبع مورد استفاده راهکارهای کاهش پرگویی در دانش آموزان کلاس اول

گرد آوری شواهد1:

برای اینکه بتوانم درباره پرسشی که مطرح کرده بودم اطلاعات دقیق تری بدست آورم تصمیم گرفتم این موضوع را با همکاران صاحب نظر در این زمینه، در میان بگذارم.

زمینه کار را فراهم کرده و در یک فرصت مناسب موضوع را با همکاران در میان گذاشتم

همکاران عقاید و نظرات مختلفی داشتند. همچنین با دانش نیز گفت و گو کردم ونکات عمده ی حرف های همکاران  ودانش اموزان را یادداشت کردم..

تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل

اهداف مي توانند به وسيله روش ها تحت تاثير قرار گيرند.( 1999،rozyck)   بنابراين اعمال روش هاي درست تدريس و سبك هاي مناسب مديريت با توجه به شرايط كلاس ، امكانات آموزشگاه ، توانايي معلم و نوع كتاب و محتواي درسي ، متفاوت ميباشد.بررسی های به عمل آمده نشان می دهند که اغلب دانش آموزانی که دچاربی نظمی قرار می گرفتند مورد باز خواست قرار می گرفتندبی انضباطی خود را پاسخی به بی انضباطی دانش آموزان دیگر یا غفلت معلمان و اولیا بیان می کردند. به هر حال با توجه به این که اکثر دانش آموزان پاسخ هایی مبنی بر علاقه به رعایت نظم واجرای قوانین با ثبات تر در مدرسه داده بودند ولی همچنان شاهد مواردی از بی نظمی وشلوغی در دانش آموزانم بودم.بنابر این باید به دنبال علتی برای توجیه این رفتار می گشتم تا بتوانم با شناسایی درست مشکل راه حل مناسب را اتخاذ کنم.

دلایل پر حرفی و بی انضباطی دانش آموزان:

1- موقعیت نا مساعد آموزش(کوچکی کلاس)

2-به موقع اجرا نشدن عدالت ومقررات همگانی وتبعیض در ارائه ی پاداش وکیفر

3-غفلت از تقویت به موقع رفتار

4- روابط نا مناسب خانواده و….

بی توجهی به انتظارات کلاس

 

متناسب نبودن پاداش و کیفر با نوع رفتار

 

کوچک بودن فضای کلاس

 

فقدان یکی از والدین

 

دربررسی پرسش نامه مربوط به دانش آموزان نتایج زیر حاصل شد.

بیشتر بی انضباطی دانش آموزان به دوستان وهمسالان مربوط می شد(سوال 11)

و پس از آن بی علاقه گی دانش آموزان  به درس علت مهم دیگر بی انضباطی دانش آموزان محسوب می شد(سوال4)

سوالت دیگر پرسشنامه تقریبا  در یک سطح از تاثیر قرار داشتند وعوامل فوق از علت های اصلی بی انضباطی دانش آموزان شناخته شدند.

با توجه به درصد هایی که از اطلاعات پرسشنامه بدست می اید راههای زیر برای کاهش تنش وبرقراری نظم بیشتر در کلاسهای مختلط جهت کیفیت بخشی اداره کلاس وارتقائ امر یادگیری پیشنهاد می گردد.

 راههاي كاهش يا حذف رفتار هاي بي نظمي

  1. رفتارهاي بي نظم را مشخص و قوانين كلاس را مطرح كند و دانش‌آموزان ملزم به رعايت آن شوند – ( فونتانا1987)
  2. بطور انفرادي با افراد نا منظم برخورد كرده دلايل بی نظمی را جويا ‌شوند .
  3. دانش‌آموزان بايد رفتار مطلوب و مورد نظر معلم را بشناسند .
  4. بي‌توجهي به رفتار نا منظم دانش‌آموزان باعث مي‌شود تا وي احساس كند كه معلم فردي نا كارآمد است
  5. شرط لازم براي اجراي قوانين قابل درك و فهم بودن آن براي دانش‌آموزان است.
  6. آغاز كلاس با جذابيت و متعاقب آن دادن آزادي بيشتر به دانش‌آموز
  7. علاقه‌مند كردن دانش‌آموز به درس با يادگيري معنادار (كديور1379

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

بازدیدها: 289



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.