no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی فارسی سوم دبستان : کمک به روانخوانی دانش آموزم که لکنت زبان داشت



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی فارسی سوم دبستان : کمک به روانخوانی دانش آموزم که لکنت زبان داشت
zip
مارس 8, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی فارسی سوم دبستان : کمک به روانخوانی دانش آموزم که لکنت زبان داشت


گزارش تخصصی فارسی سوم دبستان

گزارش تخصصی فارسی سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی فارسی سوم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

دیباچه پیرامون قضیه کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

درک مشکل پیرامون قضیه  کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

بررسی بیشتر در رابطه با کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

ارائه مستندات پیرامون کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

پیش بینی نتایج در مورد کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

راهکارها پیرامون قضیه کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش مشکل روخوانی دانش آموزم  که لکنت زبان داشت

بررسی لکنت زبان و راههای درمان آن

يکي از علل مي تواند فلج مغز باشد در فلج مغزي ضايعه در قسمت هايي از مغز ايجاد مي شود که کنترل عضله هاي بدن را بر عهده دارند و مغز به وسيله آن قسمت ها حرکات مربوط به اندام هاي گويايي را هدايت مي کنند. در حدود 70درصد از مبتلا يان به فلج مغزي اشکال در توليد صدا، اشکال زباني به اختلا ل صوت و لکنت زبان دارند. در نوع اسباتيک فلج مغزي عضله ها ناگهان سفت و محکم مي شوند. صداهاي گفتاري به صورت انفجاري يا مبهم و نامبهم  بيرون مي آيند و عدم کنترل عضله ها سبب دشواري حرکت لب ها و زبان مي شوند و داراي اختلا ل هايي مانند توليد صداهاي نوک زباني، بيشتر صداها را در کلمه حذف مي کنند و زبانشان حرکات محدودي دارد. تنفس آن ها کوتاه و صدايشان در حال محو شدن است دومين علل شکاف کام و لب مي باشد که اين نقيصه مادرزادي است و در ساختمان توليد صدا تاثير مي گذارد که بايد در همان آغاز کودکي ترميم شود و اگر ترميم به خوبي صورت نگيرد ممکن است منجر به ناهنجاري هاي توليد صدا شود.

اختلالات عاطفي و  نارسايي هاي تکلمي:

گاهي اوقات تاخير در زبان منشا عاطفي و هيجاني دارد و اين نوع اختلا ل معمولا  به دليل هيجانات شديد و ضربه يا شوک هاي عاطفي در کودک عارض مي شود. اين قبيل اختلا لا ت تکلمي را گاهي نيز لا لي يا عاطفي يا سکوت مرضي مي گويند. احتمال وجود دارد اين گونه نارسايي هاي تکلمي در ميان کودکان و نوجوانان  ي که در محيط پرتشنج قرار دارند بيشتر است.

در مواقع زيادي اختلا ل تکلمي کودک خود يک نشانه بارز و علا مت قابل توجهي از اضطراب و تعارضات دروني است.

اختلا لا ت دستگاه شنوايي و نارسايي هاي تکلمي:

نارسايي هاي تکلمي که منشا آن اختلا لا ت شنوايي هستند متاثر از حداقل 3 ويژگي خاص است که عبارتند از سن وقوع نقص شنوايي، ميزان و نوع اختلا ل شنوايي. اگر وقوع اختلا ل شنوايي به ميزان ضعيف قبل از سن به سخن آمدن کودک باشد موجب تاخير در صحبت کردن طبيعي مي گردد ولي اگر بعد از رشد طبيعي کودک در صحبت کردن باشد ممکن است چندان تاثيري در صحبت کردن نداشته باشد. اگر وقوع اختلا ل شنوايي به ميزان متوسط يا خيلي زياد قبل از يادگيري زبان باشد تاثير بسيار شديدي بر رشد طبيعي زبان کودک مي گذارد.

نقش مهم ترس:

اسمايلي بلا نتون معتقد است که عوامل رواني سبب بروز لکنت مي شوند بدين ترتيب که ترس باعث مي شود قشر مغز نتواند کنترل خود را بر اندام هاي گفتاري اعمال کند و لکنت زبان ريشه در مسائل و مشکلا ت عاطفي دارد و به صورت نشانه هاي فيزيکي و اختلا لا ت زباني تظاهر مي کند. اغلب گفته مي شود که لکنت مانند توده يخ شناوري است قسمتي که در بالاي آب قرار دارد که مردم مي بينند و مي شنوند قسمت کوچک تر آن است. قسمت بزرگتر آن شامل شرم ترس و گناه و تمام احساساتي است که هر زمان سعي کرده ايد جمله ساده اي را بيان کنيد و نتوانسته ايد تماما زير سطح آب قرار دارد.

اکثرا لکنتها سعي مي کنند قسمت پايين اين توده شناور را پنهان نگه دارند تا خود را شخصي با گفتار عادي نشان دهند اين کار فقط قسمت پائين توده را بزرگتر مي سازد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی فارسی سوم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 144



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.