no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی عربی با موضوع ترغیب به خواندن نماز و دینداری دانش آموزان در 28 صفحه



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی عربی با موضوع ترغیب به خواندن نماز و دینداری دانش آموزان در 28 صفحه
zip
مارس 14, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی عربی با موضوع ترغیب به خواندن نماز و دینداری دانش آموزان در 28 صفحه


گزارش تخصصی عربی

گزارش تخصصی عربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی افزایش رغبت و انگیزه خواندن نماز و دینداری در دانش آموزان  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی عربی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

دیباچه پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

درک مشکل پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

بررسی بیشتر در رابطه با جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

ارائه مستندات پیرامون جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

پیش بینی نتایج در مورد جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

راهکارها پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

رفرنس و منبع مورد استفاده جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

انتخاب راه حل

پس از تفسیر و تجزیه وتحلیل  اطلاعات ، راه حل های زیر به دست آمد ؛

1- جذاب کردن نمازخانه با استفاده از رنگ های شادوجذاب .

2 – شرکت مدیر ، معاون و معلمین درکنار دانش آموزان در نماز جماعت .

3 – اختصاص بهترین  زمان  برای  برگزاری  نماز جماعت .

4 – داشتن رفتار وگفتگوی صمیمی با دانش آموزان درخصوص نماز .

5 – اقامه ی نماز در منزل توسط والدین .

6 – اجرای مسابقات مختلف درخصوص نماز و اهداء جوایز ارزنده به دانش آموزان برتر .

7 – بیان ضرورت واهمیت نماز برای دانش آموزان و اولیای آن ها .

8 – بیان داستان ها و قصه های مختلف ، جذاب و تأثیرگذار در خصوص نماز.

9 – برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و آموزش غیرمستقیم نماز با استفاده از این اردوها .

10 – استفاده از دانش آموزان برای اذان گفتن ، مکبر شدن و …  به طور چرخشی .

11 – دادن الگوی عملی به دانش آموزان .

12 – قرار دادن بخشی ازکتاب خانه به کتاب های مفید ومناسب درخصوص نماز.

13 – استفاده از نظرات و سلیقه های دانش آموزان در تزئین نمازخانه ی مدرسه .

14 – استفاده از تشویق مناسب ، مؤثر و به موقع جهت افزایش همکاری دانش آموزان دراجرای نماز .

15 – اختصاص زمان کوتاهی از کلاس ها جهت آموزش نماز به بچه ها.

16 – استفاده از روش محبت به جای زور و اجبار برای شرکت دانش آموزان در نماز.

17 – برگزار کردن جشن نماز در مدرسه و دعوت از اولیای دانش آموزان .

18 –  فرهنگ سازی وسیع درخصوص نماز در بین دانش آموزان مخصوصاٌ خانواده های آنان.

19 – دعوت از روحانی محل جهت برگزاری نماز .

20 – بردن دانش آموزان به مسجد برای شرکت در نماز جماعت محله .

21 – پذیرایی از دانش آموزان با شیرینی وشکلات و … در اعیاد و مناسبت های مذهبی بین دو نماز.

22- استفاده از محتوای آموزشی نماز

انتخاب راه حل یا راه حل ها

راه حل های 1 ، 2 ، 4 و 5   باتوجه به خصوصیات ذاتی و تأثیر پذیری شدید آنان از محیط واطرافیان مورد تأیید قرارگرفته و آن ها را به مرحله ی اجرا در می آورم .

با توجه به اینکه راه حل های 6 ، 7 ، 8 ، 10 ، 12 و 14  جنبه ی آموزش غیرمستقیم دارند و تأثیر گذاری بسیار بالای این نوع آموزش این راه حل ها تأییدشده و به مرحله ی اجرا درمی آورم .

راه حل 11 ،  باتوجه به فرمایش پیامبر اسلام (ص) که فرمودند: قلب دانش آموزان رقیق‌تر و آماده پذیرش خیر است، وقتی خداوند مرا برای بشارت و انذار مردم مبعوث کرد، سالخورده‌ها با من مخالفت کردند، اما دانش آموزان با من پیمان بستند» (به نقل از محجه البیضاء، جلد 3)،«این فرمایش رسول اکرم (ص) نشان دهنده تربیت پذیری و الگو پذیری دانش آموزان است».(ابطحی، 1376،ص100).  تأیید شده و به مرحله ی اجرا در می آورم.

راه حل های 13 ، 16 ، 17 و 21   با توجه به این که دانش آموزان در سنین دانش آموزی ونوجوانی دوست دارند به آنان بها داده شود و مورد توجه اطرافیان مخصوصاٌ معلمان قرارگیرندتأثیرگزاری این راه حل ها زیاد بوده ومورد تأیید وبه مرحله ی اجرا درمی آورم .

راه حل 18  ،  تهاجم فرهنگی  همه جانبه و عظیم دشمنان حتی در روستاهای کوچک و دور افتاده هم رخنه کرده و ازهمان دوران دانش آموزی ، فرهنگ غنی نماز و اسلام را از بچه ها دور نگه داشته وآنان را بافرهنگ فاسد خود پرورش می دهند و متأسفانه خانواده ها هم در این تهاجم ، آگاهانه یا ناآگاهانه مسیر ولوازم پیروزی دشمنان اسلام را فراهم می کنند. به همین دلیل این راه حل تأیید شده و به مرحله ی اجرا در می آورم.

راه حل 3 ، به دلیل این که زمان برگزاری نماز جماعت طی بخشنامه ای از سوی اداره اعلام می شود و مدیر مدرسه طبق قانون اختیار انتخاب زمان برگزاری نماز جماعت را ندارد ؛ مورد تأیید قرار   نمی گیرد.

راه حل : 22 : برای اجرای این راه حل محتوای آموزشی با موضوع نماز برای دانش آموزان تهیه کرده و به آنان نشان دادم.

درمجموع راه حل های   1 ، 2 ، 4 ، 5 ، 6 ، 7 ، 8 ، 10 ، 11 ، 12 ، 13 ، 14 ، 15 ، 16 ، 17 ، 18 و 21  مورد تأیید واقع شده و بقیه ی راه حل ها رد می شوند .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی عربی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 159



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.