no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی ریاضی پایه پنجم با عنوان بهبود شیوه خواند درست صورت مساله و حلاجی آن



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی ریاضی پایه پنجم با عنوان بهبود شیوه خواند درست صورت مساله و حلاجی آن
zip
مارس 16, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی ریاضی پایه پنجم با عنوان بهبود شیوه خواند درست صورت مساله و حلاجی آن


گزارش تخصصی ریاضی پایه پنجم

گزارش تخصصی ریاضی پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی ریاضی پایه پنجم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

دیباچه پیرامون قضیه بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

درک مشکل پیرامون قضیه  بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

بررسی بیشتر در رابطه با بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

ارائه مستندات پیرامون بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

پیش بینی نتایج در مورد بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

راهکارها پیرامون قضیه بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود شیوه خوانش درست صورت مساله ریاضی در دانش آموزان کلاس پنجم

گردآوری داده‌ها

عوامل موثر در ايجاد اضطراب رياضي‎ ‎

1ـ فشارهاي والدين:بديهي است نقش والدين در اضطراب دانش آموزان از درس و مدرسه بسيار موثر و غيرقابل انكار‎ ‎است.گروهي از پدر و مادرهايي كه خود در درس رياضي ضعيف و كند بوده‌اند اين احساس و‎ ‎نگرش خود را به فرزندشان نيز منتقل مي‌كنند يا گروهي ديگر نيز با فشارها و توقعات‎ ‎خارج از توان فرزندشان آنان را دچار ترس و اضطراب مي‌كنند‎.

2ـ ‎شيوه‎ ‎آموزش معلمان:

گروهي از معلمان بدون در نظر گرفتن‎ ‎موقعيت ذهني- رواني دانش آموزان و ميزان استعداد‌ها و توانايي‌هاي آنان، مسائلي‎ ‎براي حل كردن طرح مي‌كنند كه از عهده بيشتر شاگردان كلاس خارج است. در اين گونه‎ ‎موارد، دانش آموزان احساس بي‌كفايتي و ناتواني مي‌كنند و نسبت به استعداد و عملكرد‎ ‎خود بدبين و وازده مي‌شوند‎.

3ـ ‎محتواي كتاب‌هاي رياضي:در مواردي‎ ‎نيز محتواي كتاب و ترتيب درس‌هاي رياضي به گونه‌اي است كه يادگيري مفاهيم رياضي،‎ ‎سخت جلوه مي‌كند و موجب گيجي و سردرگمي دانش آموزان مي‌شود.

در چنين مواردي اگر‎ ‎معلم هم كمي درايت و تلاش از خود به خرج ندهد و آموزش را راحت‌تر نكند، موجب‏‎ ‎بيزاري دانش آموزان از درس رياضي مي‌شود، زيرا آنان احساس مي‌كنند كه چيزي نمي‌‎فهمند‎.

4ـ ‎تجارب منفي:نمره‌هاي پايين از درس رياضي، پيش زمينه‌هاي‎ ‎ذهني، معلمان جدي و سختگير، روش‌هاي تدريس اشتباه، توجه نكردن به مراحل رشد ذهني‎ ‎دانش آموزان و آزمون‌هاي پيچيده پي درپي، همگي مي‌توانند موجب بدبيني دانش آموزان نسبت‎ ‎به درس رياضي شوند‎.

‎ب – شيوه‌هاي اشتباه آموزش رياضي‎ ‎

1ـ تاكيد بيش از اندازه بر به يادسپاري:رياضي درسي است كه بيش‎ ‎از آن كه به حفظ كردن نياز داشته باشد، به فهميدن و درك كردن نياز دارد. درك قوانين‎ ‎و مفاهيم رياضي موضوعي است كه براي تدريس اين درس بايد در وهله نخست مدنظر باشد‎.

2ـ ‎تاكيد بر سرعت در پاسخ گويي:مساله حل كردن و پاسخ دادن به‎ ‎سوالات درس رياضي نياز به درك مساله و پرسش معلم دارد. پس با فشار آوردن بر دانش‎ ‎آموزان كه سريع پاسخ دهيد، نمي‌توان مشكلي را حل كرد.در اين گونه موارد، دانش‎ ‎آموزي كه قدري كندتر از ديگران عمل مي‌كند، احساس بي‌كفايتي و ضعف مي‌كند و از‎ ‎يادگيري و درك مساله عاجز مي‌ماند.

در مواردي پيش مي‌آيد كه معلمي از اين كه‎ ‎درسي را چند بار تكرار كند و دانش آموزان متوجه نشوند، دچار ناكامي و سرخوردگي مي‎شود. اما اگر همين معلم روش خود را تغيير دهد و آهسته‌تر مفاهيم رياضي را براي‎ ‎دانش آموزان جا بيندازد، به طور حتم نتيجه بهتري خواهد گرفت‎.

3- ‎يكنواختي و ابتكار نداشتن معلمان در شيوه تدريس:اغلب دانش آموزان دوست دارند مساله‎ ‎ها و پرسش‌هاي متنوع و لذت بخش را پاسخ دهند. براي مثال، معلم مي‌تواند براي به‎ ‎فكر واداشتن دانش آموزان، آنها را در شرايط عيني روزمره زندگي قرار دهد و انتظار‎ ‎داشته باشد كه آن مساله را حل كنند. فروشگاهي خيالي با مجموعه‌اي از جنس‌ها با قيمت‎هاي مختلف و تجسم صحنه خريد و فروش كالا براي دانش آموزان ابتدايي بسيار ملموس، عيني و‎ ‎قابل درك‌تر است تا مثالي دور از ذهن، كه دانش آموز هيچ تصوري درباره آن در ذهن ندارد‎. ‎

آنها‎ ‎به دليل رشد ذهني شان هنوز قادر به درك مسائل انتزاعي نـيسـتند، بـراي درك مسالـه و‎ ‎آسـان سازي آن بايد از روش‌هاي ملموس استفاده كرد‎.

4ـ ‎نداشتن درك درست از كاربرد رياضي در زندگي:

بديهي است اگر دانش آموزان موارد استفاده از‎ ‎رياضي را در زندگي روزمره بشناسند و به كار بندند، علاقه بيشتري نسبت به يادگيري‎ ‎اين درس از خود نشان خواهند داد‎.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی ریاضی پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

بازدیدها: 102



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.