no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس سوم با موضوع جدول ضرب در 38 صفحه



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار کلاس سوم با موضوع جدول ضرب در 38 صفحه
zip
مارس 15, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس سوم با موضوع جدول ضرب در 38 صفحه


گزارش تخصصی آموزگار کلاس سوم

گزارش تخصصی آموزگار کلاس سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب  در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 38  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس سوم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

دیباچه پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

درک مشکل پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

بررسی بیشتر در رابطه با آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

ارائه مستندات پیرامون آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

پیش بینی نتایج در مورد آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

راهکارها پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

رفرنس و منبع مورد استفاده آشنا نمودن دانش آموزان پایه سوم دبستان با عمل ضرب

یافته های علمی در رابطه با روش نمایشی

   مراحل اجراى روش نمايشى 

روش نمايشى بر مشاهده و ديدن استوار است روش نمايشى شايد اولين روشى باشد که بشر بکار برده است. روش نمايشى از چهار مرحله تشکيل شده است:

    مرحلهٔ آمادگى 

در اين مرحله، معلم بايد هدف از تدريس را دقيقاً مشخص کند و وسايل کار را قبل از اجراى نمايش در کلاس آماده نمايد. او بايد حداقل چندبار قبل از شروع تدريس، وسيله مورد نمايش را بازبينى و با آن تمرين کند تا مطمئن شود که وسيله موردنظر صحيح و سالم است و او آمادگى کار کردن با آن را دارد. بدترين ضربه روانى زمانى به معلم وارد مى‌شود که وسيله مورد نمايش در کلاس کار نکند يا معلم نتواند بدرستى آن را بکار گيرد.

    مرحلهٔ توضيح 

قبل از تدريس، معلم بايد هدف‌هاى تعيين شده را به روشنى براى شاگردان توضيح دهد و سپس دقيقاً به توضيح آنچه شاگردان بايد در حين يا پس از نمايش انجام دهند بپردازد، نحوه و علت انجام دادن عمل را توضيح دهد و وسايلى را که ممکن است در ضمن عمل با آن برخورد کند تشريح کند. البته نکات مهم و اساسى بيشتر بايد مورد تأکيد باشد و در ضمن، سؤالاتى که معلم انتظار دارد شاگردان در پايان تدريس پاسخ دهند مطرح شود تا موجب جلب‌توجه شاگردان به نمايش گردد.

    مرحلهٔ نمايش 

در اين مرحله، معلم بايد عمليات ضرورى را که به کسب مهارت منجر مى‌شود به شاگردان نشان دهد. او همچنين بايد روش صحيح کار و مراحل آن را نمايش دهد، اگر چه عده‌اى از معلمان و مربيان در هنگام اجرا، مرحله توضيح و مرحله نمايش دادن را در هم ادغام مى‌کنند؛ يعنى هنگام نمايش به توضيح و تشريح آن وسيله مى‌پردازند.

    مرحلهٔ آزمايش و سنجش 

پس از اتمام تدريس، بايد چند تن از فراگيران و در صورت امکان، همهٔ آنها عمل را تکرار کنند تا بدين‌ وسيله هم معلم بازخورد تدريس خود را دريافت کند و هم براى شاگردان نکته ابهامى باقى نماند. اين عمل بايد در حضور معلم انجام گيرد؛ زيرا در غياب معلم ممکن است شاگردان اشتباه عمل کنند و در نتيجه، يادگيرى مجدد و صحيح با اشکال مواجه شود؛ زيرا در صورت ايجاد يادگيرى غلط، ابتدا بايد يادگيرى غلط را از بين برد و سپس يادگيرى صحيح را جايگزين آن کرد. بعد از انجام گرفتن عمل توسط شاگردان، معلم بايد سؤالات کتبى يا شفاهى خود را مطرح کند؛ زيرا سؤالات موجب تقويت يادگيرى و تثبيت آن مى‌شود.

    محاسن و محدوديت‌هاى روش نمايشى 

يکى از محاسن اين روش به کارگيرى اشياء حقيقى و واقعى است. اگر در هنگام تدريس، شيء يا وسيلهٔ مورد نظر در دسترس نباشد يا دسترسى به آن مشکل باشد، مى‌توان از نمونه آن استفاده کرد؛ مثلاً اگر بخواهيم جنس طبقات مختلف کوهى را از نزديک به شاگردان نشان دهيم، مى‌توانيم نمونهٔ کوچکى از سنگ‌هاى طبقات مختلف آن کوه را به کلاس بياوريم و از نزديک به مطالعه آن بپردازيم. نمونهٔ کوچک بايد داراى ويژگى کامل آن شيء حقيقى باشد. اگر شيء به گونه‌اى باشد که مطالعه مستقيم آن ميسر نشود، مثل ساختمان اتم يا کره زمين، براى تجسم و تفهيم آن مى‌توان از مدل يا ماکت استفاده کرد؛ مثلاً براى تفهيم چگونگى گردش زمين به دور خود و خورشيد و پيدايش شب و روز و چهار فصل مى‌توان از روى مدل ساخته شده با روش نمايشى به تدريس پرداخت يا حتى مى‌توان از شاگردان خواست که خود به ساختن چنين مدل‌هايى اقدام کنند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس سوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 161



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.