no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی آموزگار دوم ابتدایی : بهبود یادگیری ریاضی دانش آموز دیر آموز



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار دوم ابتدایی : بهبود یادگیری ریاضی دانش آموز دیر آموز
zip
آوریل 10, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار دوم ابتدایی : بهبود یادگیری ریاضی دانش آموز دیر آموز


گزارش تخصصی آموزگار دوم ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگار دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 16  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار دوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

دیباچه پیرامون قضیه  آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

درک مشکل پیرامون قضیه   آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

بررسی بیشتر در رابطه با  آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

ارائه مستندات پیرامون  آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

پیش بینی نتایج در مورد  آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

راهکارها پیرامون قضیه  آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

رفرنس و منبع مورد استفاده  آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دیر آموز

انتخاب راه جدید به صورت موقتی :

به منظور اجرای دقیق راه حل های به دست آمده و رفع مشکل یادگیری این کودکان ابتدا سعی نمودم در امر یادگیری هر مفهوم مستقیما آنان را با موضوع یادگیری درگیر نمایم و متوجه شدم برای یادگیری بیشتر مفاهیم ریاضی ، این کودکان احتیاج به انجام یک سری فعالیت های ذهنی ساده تر در رابطه با آن مفهوم دارند،كه اگرآن رابابازي انجام دهند درذهن شان بصورت دايمي وجودخواهدداشت.

به عنوان مثال درپايين چندمثال راكه باتوجه به مواردبالا انجام داده ام ر امي آورم.

الف-تدريس ساعت درپايه دوم

دركتاب پايه دوم ابتدايي 2تا3 صفحه قبل ازتدريس ساعت  دانش آموز بايد يادبگيرددو تا  دوتا ويا سه تا سه تا ودرنهايت پنج تا پنج تا بشمارد.براي تدريس اين مطلب دانش آموزان رادرحياط آورده وآن ها رابه صورت دايره وار مي گذارم وبا بازي اين كارراانجام مي  دهم.چند روز بعدآن ها رابه بيرون آورده وبازهم دايره وارقرارداده و12 نفررادرروي خطوط دايره قرارداده وبه آن هامي گوييم مي خواهيم كارساعت راانجام دهيم.وبه هرنفريك شماره از1 تا12 مي دهيم.وسپس يك شماره هم مخفيانه به هرنفرداده تادرجيب خودقايم كند.كه همان شماره هاي دقيقه هاهستند.

سپس يك نفررادرمركزدايره قرارداده وباطناب ورزشي دونفرديگررانيزباطناب كوتاه (براي نشان دادن ساعت) وباطناب بزرگ (برا ي نشان دادن دقيقه ) قرارمي دهيم .وهربارجاي ساعت ودقيقه راعوض كرده وسپس ازبچه ها ساعت رامي پرسيم .كه معمولا درست مي گويند ولي براي دقيقه چندبار بايد تكرار كنيم وبعدازهربارپرسيدن از نفري راكه طناب عقربه شماردرروي شماره او ايستاده است

 مي خواهيم بعداز جواب بچه ها عددي را كه درجيب خود مخفي كرده است نشان دهد.

اگر درست بود دانش آموزان تشويق مي شوند واگر غلط بود بيشتردقت مي كنند.ومرحله ي بعدي هردانش آموزيك ساعت درست كرده وباخودبه كلاس مي آورد.ويك ساعت نيزدركلاس نصب كرده وهرروز ازچندنفرمي پرسيم تاديگر تمامي آنها يادبگيرند.

ب-آموزش محور

براي انجام اين تدريس اول دركلاس مسابقه پرش مي گذاريم ودرروي زمين دركلاس خطي مي كشيم كه شماره دارد.هردانش آموز براي تدريس جمع بايد دوباربپرد.مقدارپرش آنها باجمع حساب مي شود دانش آموزاني كه بتوانندبيشتربپرند برنده هستند.

ودرمرحله بعددرروي تابلو آموزش داده مي شودواين بارآقاخرگوشه مي پرد. درپايان دانش آموزان بدون كمك معلم خودشان صفحه مورد نظرراحل مي كنند.

پ-تدريس اعدادزوج وفرد

ابتدابه دانش آموزان دانه هاي يكي ده تايي رابه صورت گروهي دراختيارآنان مي گذاريم .بچه ها اين دانه ها چندتا هستند؟جواب مي دهند 2تا آيا مي توانم آن هارا جفت كنم ويك دسته دوتايي درست كنم؟ بله سپس 4تا دانه وهمين طور 6 تادانه وهمين طور 8 دانه رادراختيار آن ها  قرارمي دهم وهمان سؤالهاي قبلي رامي پرسم .وجواب بله است .حالا دانه هاي 3 تايي و5 تايي و7 تايي و9تايي رادراختيار آنان مي گذارم .ومي گويم بچه هااين عددها راكه دوتادوتامي شدند برايم بگو.ونتيجه مي گيريم هرعددي كه يكان

( 0،2،4،6،8)دارد زوج يا دوتايي است.

 شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

بازدیدها: 638



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.