no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی : حل مشکل لکنت زبان دانش آموز و اضطراب ناشی از آن



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی : حل مشکل لکنت زبان دانش آموز و اضطراب ناشی از آن
zip
مارس 5, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی : حل مشکل لکنت زبان دانش آموز و اضطراب ناشی از آن


گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم  در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه  حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه   حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با  حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون  حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد  حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه  حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده  حل مشکل اضطراب و لکنت زبان در دانش آموزم

گرد آوري شواهد يك

۱ـ مشاهدهٔ رفتار علی :

در جلسات کلاسی که با او داشتم سعی کردم به نوعی حالت رفتاری علی  را با خودم و دوستان و همشاگردیهایش زیرنظر بگیرم.

همچنین در زنگهای تفریح، خودم او را در حیاط آموزشگاه زیرنظر گرفتم و مورد خاصی از استرس، بین او و دانش آموزان دیده نشد.

۲ ــ مصاحبه با علی :

از او پرسیدم: که چرا موقع پاسخگویی به سؤالات معلم هول و دستپاچه می شوی؟

علی :   من خیلی اضطراب دارم.

چرا؟

علی : نمی دانم.

 چطور خودت نمی دونی، مگر می شود؟

علی : سکوت می کند.

 وقتی معلم از تو درس می پرسد چرا اینقدر هول می شوی؟ مگر درس را بلد نیستی؟

علی : چرا .، ولی نمی دونم چرا هول می شم؟

 معلم شما وقتی از شما درس می پرسد، بد رفتاری می کند که تو هول می شی؟

علی : نه ..

علی  جان، معلم وقت کافی به تو می ده تا به سؤالات جواب بدی؟

علی : بله ..

یعنی برای جواب دادن وقت کم نمیاری؟

علی : نه ..

 پس دلیل خاصی برای هول شدن نداری، مگر این که درس را خیلی خوب بلد نباشی.

علی : بعضی وقتها هم ممکنه که خیلی درس را خوب بلد نباشم.

3 ـ  مصاحبه با معاون مدرسه:

می شه بگین آیا علی  توی حیاط مدرسه یا سر صف چه حالتی داره؟ ناراحته؟ عصبانیه؟ مضطربه؟ و …..؟

معاون مدرسه : این دانش آموز کمی کم روست و سعی می کنه وقتی که ما رو می بینه از ما دور بشه.

 آیا تا به حال با علی  صحبت کردین؟

معاون مدرسه: بله، دفعهٔ اولی که او را صدا زدم و اسمش رو پرسیدم و چند سؤال دیگه ازش کردم هول شد و مضطرب و با لکنت زبان جواب داد. منم دلم سوخت و فرستادمش رفت.

معاون مدرسه ادامه داد و گفت: تا زمانی که با او برخوردی نداریم و حرفی نمی زنیم مشکلی نیست. اما همین که پایش به دفتر مدرسه برسه اضطراب و استرس وجودش را فرا می گیرد، طوری که دلمان می سوزد زود می فرستیمش بیرون، از وقتی که من و همکاران معاون فهمیدیم که او اینگونه اضطراب دارد با او مهربانتر برخورد می کنیم تا دچار استرس نشود

4 ـ مصاحبه با مادر دانش آموز:

مادر علی  را طی نامه ای به مدرسه دعوت کردم از او در خصوص اضطراب علی  سؤال کردم و پرسیدم آیا او در خانه دچار اضطراب می شه؟

مادرش گفت: نه خیلی کم.

 ببخشید آیا توی خانوادهٔ شما مشکلی وجود داره از نظر ارتباط با علی ؟

مادر: نه . من و پدرش و خواهر و برادرش مشکلی با هم نداریم و ارتباطمان صمیمانه است.

مادر پرسید: ببخشید آیا علی  تو مدرسه مشکلی داره؟

سر کلاس علی  موقع درس جواب دادن اضطراب زیادی داره و باعث می شه که نتونه خیلی خوب درس رو جواب بده.

مادر گفت: اینطور که شما می گین تو خونه نیست. من نمی دونم چرا؟

خوب . لطف کنید هر وقت همکاران ما شما را دعوت کردند تشریف بیارید مدرسه تا به کمک هم بتونیم این مسئله رو حل کنیم.

مامان علی : چَشم .. هر زمانی که خواستید در خدمت هستم.

 استرس

 ۱ــ استرس محیط: استرس زاهای محیطی نسبت به محیط های استرس زا دارای وجوه معین تر و بررسی شده تری هستند. احساس استرس در یک محیط بسیار وابسته به شکل ادراک فرد از محیط است.

ادراک، فرایندی است که طی آن فرد اطلاعات را از محیط پیرامون، توسط حواس خود دریافت کرده و پس از آن به وسیلهٔ مغز تجزیه و تحلیل و ارزیابی می کند. سه عامل تأثیرگذار بر ادراک نقش بسیار مهمی دارند: الف) وضع روحی انسان ب) خلق و خوی شخصی ج) عوامل موروثی و زمینه اجتماعی و روانی. این تفاوتها باعث می شود که افراد تجربه هایی متفاوت از ادراک یک فضا را داشته باشند، ادراکات محیطی ممکن است متفاوت از یکدیگر باشند. عوامل استرس زای محیطی، عواملی هستند که معمولاً به علت تهدیدآمیز بودن، ایجاد واکنش عاطفی منفی می کنند. شدت این واکنش در افراد مختلف متفاوت است. ادراک محیط نقش  زیادی در ایجاد احساس استرس دارد. محیطی که در آن دانش آموزان به کسب علم و دانش مشغولند، همچون تمام محیط های دیگر که بر رفتار فرد مؤثر است رفتار و سلامت روان آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

۲ــ بهداشت روانی معلم: حالت روانی معلم بر چگونگی برداشت آنها از موقعیتشان و این که آیا استرس بوجود خواهد آمد، تأثیر مهمی دارد. مثبت بودن و احساس سلامت روان می تواند در جلوگیری از بروز استرس بسیار مؤثر باشد. سه عامل زیر در سلامت روانی افراد مهم هستند.2

 شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

بازدیدها: 212



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.