no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

گزارش تخصصی آموزگاران پایه اول ابتدایی : رفع اضطراب و ترس دانش آموزان از مدرسه



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگاران پایه اول ابتدایی : رفع اضطراب و ترس دانش آموزان از مدرسه
zip
ژوئن 6, 2019
۱۰,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگاران پایه اول ابتدایی : رفع اضطراب و ترس دانش آموزان از مدرسه


گزارش تخصصی آموزگاران پایه اول ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگاران پایه اول ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 35  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران پایه اول ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

دیباچه پیرامون قضیه  برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

درک مشکل پیرامون قضیه   برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

بررسی بیشتر در رابطه با  برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

ارائه مستندات پیرامون  برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

پیش بینی نتایج در مورد  برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

راهکارها پیرامون قضیه  برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

رفرنس و منبع مورد استفاده  برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

جمع آوری اطلاعات

  • مشاهده:

باتوجه به مطالب وتوضیحاتی که درقسمت توصیف وضع موجودوشرایط فیزیکی محیط مدرسه بیان شد مانند:کمبودفضا ومناسب نبودن حیاط مدرسه و  فضانسبت به تعداددانش آموزان ، دانش آموزان همواره در پی آن بودند که از حضور در مدرسه و کلاس بکاهند و تا جایی که می توانند دنبال دلایل غیر موجه برای غیبت نمودن باشند.

پس ماچه کارهایی بایدانجام دهیم که برشادی دانش آموزان بیافزاییم غیبت دانش آموزان را به حداقل برسانیم وبرنامه های فرهنگی وتفریحی متنوعی ایجادکنیم.

  • مصاحبه:
  • بایکی ازمعلمان آموزشگاه صحبت نمودم ایشان شادابی دانش آموزان رادرآموزشگاه ومدرسه برگرفته ازشادابی معلمان ومدیر ومعاون آموزشگاه می دانستند واذعان داشتند فضایی که امروزه بعضی ازمدارس واقعادارند بخصوص کوچک بودن و بی رمقی کلاس وکمبود امکانات باعث شده که دانش آموزان نتوانند شادباشندوانرژی های مازاد خودرا تخلیه نمایندوروی بیاورند به غیبت کردن و حضور کمرنگ در مدرسه که به این وسیله بتوانند انرژی خود را بیرون مدرسه تخلیه نمایند.

یکی ازاولیای دانش آموزان که همان روزبه مدرسه مراجعه نموده بودنددرتکمیل صحبت های همکارمحترم آموزشگاه گفتندکه ای کاش آموزش پرورش درساختن مدارس به مجموعه ای ازعوامل ازجمله به نیازهای جسمی وروحی دانش آموزان بیشترتوجه می  تا انرژی دانش آموزان تخلیه شودیابیشترمنجربه شادی دانش آموزان گردد.

تجزیه وتحلیل  و گردآوری اطلاعات

باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل   اضطراب و ترس دانش آموزان و وابستگی شدید آنها به والدین شامل گزینه های زیر است:

– نحوه تربیت والدین که ماندن هميشگي و جدانشدن حتي چند ساعت از والدين را برای دختر یک حسن تلقی کرده و نشان دهنده حجب و حیای وی می دانند.

-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.

-عدم ارتباط دانش آموزان با همكلاسي هايشان

– عدم انگیزه در دانش آموزان به کلاس درس و مدرسه

برای رهایی از استرس پس از مصاحبه و مشاهده به راهکار های زیر دست یافتم:

  1. تن آرامی
  2. حساسیت زدایی منظم
  3. ایمن سازی در مقابل استرس
  4. آموزش مهارت های مطالعه
  5. مقابله با باورهای غیر عقلانی و غیر منطقی
  6. ایمن سازی در مقابل استرس
  7. آموزش توجه (عدم توجه به محرك های نامربوط به تكلیف و توجه به محرك های مربوط به تكلیف)

ارائه راهکارموقتی

1-   برای تشویق آنها برای ماندن در کلاس ،جوایزی درقبال پیشرفت تحصیلی( ولوبه مقدارکم )درحضوردانش آموزان به آنها داده شود.

2-   درزنگ های تفریح به آنها مسولیت( دربان)بدهیم تاخودشان مانع رفتن سایردانش آموزان ازمدرسه شود.

3-   درصورت لزوم ارجاع به مشاور که بنده به دلیل تجربه و علاقه ای که به امر مشاوره داشتم تصمیم گرفتم با آنها  در این امر مشورت و راهنمایی کنم.

4-   مشاوره و راهنمایی خوددانش آموزان

5-   ارتباط صمیمی ودوستانه آموزگار ان وسایرمعلمان  با آنها

دلايل انتخاب راه حل

دانش آموزان نيز مانند برخي از كودكان دچار مشكلاتي هم چون ناراحتي، بي قراري ، ترس از مدرسه و حتي بيزاري و تنفر از کلاس و بی علاقگی به درس شده اند..ترس غير منطقي دانش آموزان از مدرسه به معني امتناع از مدرسه رفتن و يكي از نشانه هاي اضطراب جدايي از والدين، خانه، خانواده و بخصوص مادر و يا شرايطي است كه به آنها وابسته شده اند.

دلايل بی علاقگی دانش آموزان به درس و کلاس و ماندن در مدرسه

١-اضطراب جدايي: معمولا مادران بچه هايي كه دچار اضطراب جدايي هستند، شخصيتي افراطي، مضطرب، بيش از حد حمايت كننده، مردد، حساس و عاطفي هستند كه اضطراب خود را با بيان افكار منفي و عمل خود به بچه ها منتقل مي كنند

2-يادگيري: ترس ويا امتناع از مدرسه بيش از آن كه علت شخصيتي و عاطفي داشته باشد ناشي از يادگيري است مادر يا پدري كه در ارتباط با كودكان خود مفاهيم ويا نكته هاي منفي از مدرسه، تنبيه و توبيخ ها و تجارب ناخوشايند خود را از دوران تحصيل بيان مي كنند و از آن ها مي خواهند كه  مواظب رفتارهايشان باشند خواه ناخواه باعث ترس كودكشان از مدرسه مي شوند.

٣-وابستگي: اضطراب كودك گاهي به دليل وابستگي به مادر محيط خانه،خانواده و يا هر تكيه گاه و پناهگاه ديگر است.معمولا مادران سعي در وابسته كردن كودك به خود دارند و به واكنش هاي عاطفي او نسبت به ترك ،پاسخ مي دهند. بنا بر اين براي پيشگيري از به وجود آمدن اين مشكلات و يا برطرف كردن آن و نيز آماده كردن دانش آموزان براي پذيرش شرايط جديد و مانوس شدن او با محيط دبستان موارد زير را مد نظر قرار مي داديم.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران پایه اول ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

بازدیدها: 1008



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.