no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی 28 صفحه ورد با موضوع ایجاد علاقه به دیکته نویسی



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی 28 صفحه ورد با موضوع ایجاد علاقه به دیکته نویسی
zip
فوریه 23, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی 28 صفحه ورد با موضوع ایجاد علاقه به دیکته نویسی


نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی

نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

دیباچه پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

درک مشکل پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

بررسی بیشتر در رابطه با   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

ارائه مستندات پیرامون   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

پیش بینی نتایج در مورد   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

راهکارها پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

رفرنس و منبع مورد استفاده   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

گردآوري اطلاعات براي تعيين وضعيت موجود (شواهد نوع اول):

جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) مطالعه ي كتابخانه اي

هـ) استفاده از نظرات همكاران

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به دانش آموزان

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي دانش آموزان  در مدرسه

– دانش آموزان را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به دانش آموزان  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و دانش آموزان نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

 بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد دانش آموزان و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در دانش آموزان راه حل های مناسبی بیابم و روزانه 20 -15 دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

1- برای تقویت توالی حافظه دیداری دانش آموزان با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

2- تقویت حافظه دیداری دانش آموزان در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.

3- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.

  شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 99



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.