no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

نمونه گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
ژانویه 26, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


نمونه گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

نمونه گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30 صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تجربیات و تجارب ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تجربیات و تجارب ما به همراه نمونه گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تجربیات و تجارب ما اصالت نمونه گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

گرد آوري شواهد يك

در سال تحصیلی اخیر آمار تاخیرات دانش آموزان در ماه های مهر و آبان هر روز بطور میانگین 18 نفر بود( 36/11 درصد از کل دانش آموزان)

  • همکاران از نامنظم بودن ورود دانش آموزان در ساعت اول روز ناراضی بودند.
  • دانش آموزان در ابتدای ساعت اول کسل و خواب آلوده بوده و آمادگی لازم را برای آموزش نداشتند.
  • استفاده درست و بهینه از وقت آموزشی ساعت اول به دلیل نبودن برخی دانش آموزان ممکن نبود و این در حالی بود که ساعت اول از نظر زمانی طولانی تر از ساعات دیگر آموزشی است.
  • برقراری نظم و ترتیب در برنامه صبحگاه و صف جمع ممکن نبود.
  • اجرای برنامه ای خاص یا دادن تذکرات و خبرهایی به دانش آموزان به علت نبودن همه دانش آموزان میسر نبود.

جمع آوری اطلاعات و ارائه ی راه حل های پیشنهادی:

1-  قانون تنبیه: دانش آموزان تاخیردار در صورت همراه نبودن ولی و یا در صورت نداشتن عذر موجه برای تاخیر، آن روز غایب محسوب شوند و به میزان یک روز غیبت غیر موجه از نمره انضباطشان کم شود.(“انضباط بهتر است مبتنی بر پیشگیری باشد تا تنبیه یعنی قبل از بروز مشکل باید آموزش های لازم را داد” ، این پیشنهاد را رد کردم)

2-  استفاده از موسیقی و ورزش: ورزش و نرمش صبحگاهی به صورت هماهنگ،همراه با موزیک و آهنگ های شاد برای ایجاد انگیزه ی حضور در برنامه صبحگاه خیلی خوب بود و برای مدتی نتیجه داد ولی با شروع فصل سرما و بارندگی پاییزی همه چیز به هم خورد.

3-  بیان لطیفه: استفاده از لطیفه های بامزه توسط خودم یا دیگر دانش آموزان تا حدودی به حل مشکل کمک می کرد ولی آنقدر لطیفه پیدا نکردم که همه بچه های 6 تا 12 ساله به همه نکات ظریف و خنده دارش پی ببرند و تازه مشکل اخلاقی هم نداشته باشد؛ علاوه بر آن روزهای شهادت و سوگواری و… هم نمی شد از این راه حل استفاده کرد.

4-  مشارکت: اجرای برنامه توسط بچه ها که به صورت رقابتی انجام می گرفت هم راه حل خوبی بود ولی برای همه ی دانش آموزان عملی نبود و علاوه بر این روزهای امتحان و اوقاتی که بچه ها درس های سنگین داشتند؛ وقت کافی برای برنامه ریزی و یا تمرین برنامه ها پیدا نمی کردند.

5-  استفاده از تئوری های علمی: در مطالعات و تحقیقاتم، در مورد ایجاد و تغییر و یا تعدیل رفتار؛ تئوری ها و مطالبی خوانده بودم اما چاره ی مشکل مدرسه ی ما یک راه حل عملی بود که بتوان عمل کرد و به کار بست و نتیجه گرفت.

انتخاب و اجرای راه حل:

استفاده از ارزش های ملی و ایرانی:

طبق تحقیقات انجام شده، علاقه مندی و پای بندی به ارزش های ملی، در بین ایرانیان، مقام دوم را (پس از ارزش های دینی و اعتقادی) دارد؛ نظر به اقتضای رشته ی تحصیلی و علاقه ی خودم، از قصه های مثنوی و منطق الطیر و شاهنامه و…استفاده کردم.با قصه گویی، برنامه صبحگاه را به سریالی چند قسمتی تبدیل کردم که در جایی حساس و جذاب،تمام می شد و ادامه ی ان به فردا موکول می شد در نتیجه، بچه ها به حضور به موقع در مراسم فردا برای شنیدن قصه ترغیب می شدند و سعی می کردند به موقع در مدرسه حاضر باشند.

مطمئناً شما هم با این موضوع موافق هستید که شروع روز دانش آموزان با یک برنامه صبحگاهی مناسب علاوه بر پرورش روح معنوی دانش آموزان، در بالا بردن سطح آموزشی آن ها از لحاظ یادگیری تاثیرگذار است.

مثلاً اگر معلم پرورشی مدرسه بتواند هر هفته یک کلاس را برای برگزاری برنامه های صبحگاه مدرسه انتخاب و هدایت نماید:

اول: تمام دانش آموزان طبق استعداد خود در امور و انجام برنامه ها مشارکت می نمایند.

دوم: طبق ایام اله برای پیدا کردن مطالب مناسب روز اجرای برنامه به دنبال مطالبی از قبیل شعر، مقاله، طنز و غیره هستند.

سوم: مراسم آغازین مدرسه از یکنواخت بودن و احیاناً خسته کننده بودن به پویایی و سرشار بودن تبدیل می شود.

 اهمیت برنامه ریزی مراسم صبحگاه:

1- کلیه دانش آموزان و کارکنان، در مکان حیاط آموزشگاه حضور دارند.

2- مدرسه می تواند برنامه های متنوع کوتاه داشته باشد.

3- مراسم صبحگاه در ایجاد نظم و انضباط موثر می باشد.

4- در مراسم صبحگاه پیام ها و اطلاعیه های عمومی برای همه حاضران قرائت می گردد.

5- مراسم صبحگاه می تواند در آگاهی دانش آموزان نقش داشته باشد.

6- در اجرای مراسم صبحگاه، دانش آموزان نقش فعال دارند.

چه مواردی در برنامه صبحگاه گنجانده می شود:

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی مدیر متوسطه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 359



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.