no-img
گزارش تخصصی تجربیات معلمان

نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان : کمک به دانش آموز 2 زبانه با روابط اجتماعی ضعیف



برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه

گزارش تخصصی تجربیات معلمان
اقدام پژوهی درس پژوهی طرح جابر برنامه سالانه و تقویم اجرایی طرح کرامت برنامه تدبیر روایت پژوهی طراحی آموزشی معماری تدریس نوین نمونه سوال درسی و عملکردی طرح توجیهی طرح درس ابتداییپروژه مهرسوالات ضمن خدمتگزارش تخصصی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان : کمک به دانش آموز 2 زبانه با روابط اجتماعی ضعیف
zip
فوریه 23, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان : کمک به دانش آموز 2 زبانه با روابط اجتماعی ضعیف


نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان

نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31  صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

ارائه مستندات پیرامون بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف کردن مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه ام با روابط اجتماعی ضعیف

بازی های آموزشی برای دانش آموزان دو زبانه

  1. I. بازی آموزشی بشنو و جواب بده: بچه های کلاس خود را به دو گروه تقسیم کنید. کلمات فارسی را برای آن ها بخوانید. از گروه اول بخواهید هر گاه اسم یک “جاندار” را شنیدند آن را تکرار کنند و دسته دوم از دانش آموزان هرگاه اسم یک “رنگ” را شنیدند آن را تکرار کنند و اگر کلمه ای نه جاندار بود و نه رنگ، هر دو گروه سکوت نمایند. به عنوان مثال:

آهو – سیب – بابا – مادر – برف – زرد – شیر – بنفش – قرمز – کبوتر – سنگ – لیوان – سفید – اردک – مرغ – ماشین – قهوه ای – سیاه – کوه – آفتاب – خروس – نارنجی

  1. II. بازی آموزشی نگاه کن ولی فراموش نکن: چند وسیله، میوه یا هر چیز دیگری که واژه ی آن در زبان فارسی با گویش محلی دانش آموز فرق دارد روی میز بگذارید و پارچه بزرگی روی آن بکشید. از دانش آموزان در دسته های سه نفری بخواهید جلوی میز بیایند. برای 20 ثانیه پارچه را بردارید، سپس با پارچه روی وسایل را بپوشانید، اینک از دانش آموزان بخواهید نام فارسی اشیایی را که دیده اند بر زبان اورند. هر دانش آموز که تعداد بیشتری واژه صحیح فارسی بر زبان آورد، برنده بازی است.

تذکر: توجه داشته باشید که برنده شدن در این بازی فقط جهت افزایش انگیزه ی بچه ها برای مشارکت در امر یادگیری زبان فارسی است و آموزگار باید تمام توجه خود را بر این امر معطوف کند.

III.      بازی آموزشی نمایش از روی قصه معلم: داستان کوتاهی را در نظر بگیرید و هر کدام از دانش آموزان خود را به نام یکی از قهرمانان این داستان نامگذاری کنید. مثلا پدر، مادر، پسر، دختر، مادربزرگ، پدربزرگ و … یا اسامی حیوانات مانند؛ شیر، گرگ، کبوتر، روباه، خروس و …. سپس از آن ها بخواهید هر جای داستان نام آن ها بر زبان شما آمد، با حرکات یا تقلید صدا نقش فرد یا حیوان مورد نظر را نشان دهند.

  1. IV. بازی آموزشی خرید و فروش: این بازی آموزشی برای آموزش نام فارسی کلمات و بهبود فرایند ارتباطی دانش آموزان به زبان فارسی کمک می کند. مثلا خرید و فروش از مغازه میوه فروشی (برای آموزش نام های فارسی سبزی ها، میوه ها و قیمت آن ها) و خواربارفروشی (برای آموزش نام های فارسی شیر، پنیر، دوغ، روغن، برنج، کره، ماست، تخم مرغ و …).
  2. V. بازی آموزشی مسافرت: بازی در نقش یک مسافر و انجام مکالمه های مربوط به راه آهن، فرودگاه، ترمینال اتوبوس ها و مینی بوس ها، زیارت مشهد و قم، گردش خیالی در اصفهان و شیراز و استان های شمالی زمینه مناسبی برای آموزش زبان فارسی به دانش آموزان را فراهم می کند.
  3. VI. بازی آموزشی پرتاب توپ: برای هر کدام از بچه ها نامی برگزینید و تصویر یا عکس آن را روی سینه او بچسبانید.مثلا اقای سیب با عکس سیب روی سینه اش. سپس بگویید دایره وار بایستند. شما به نوبت توپ را به آن ها بدهید و نام یکی از بچه ها را به زبان فارسی بگویید. صاحب توپ باید، این نام فارسی را تشخیص دهد و به درستی با توپ همکلاسی خود را که صاحب آن نام است هدف قرار دهد.

VII.      بازی آموزشی دوست و دشمن: بچه ها را دو به دو با کلمات متضاد نام گذاری کنید، سپس به آن ها بگویید: “هرگاه من یک کلمه را بر زبان آوردم، مخالف آن کلمه باید دست راست خود را بلند کند یا چشم چپ خود را ببندد و …” به عنوان نمونه:

دوست با دشمن – کوتاه با بلند – شب با روز – کوچک با بزرگ – سرد با گرم – و …

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی آموزگاران دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

بازدیدها: 117



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.