تدوین گزارش تخصصی معلمان دبستان : کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموز کم شنوایم
تدوین گزارش تخصصی معلمان دبستان
تدوین گزارش تخصصی معلمان دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در پایه سوم ابتدایی در درس ریاضی در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه
سرفصلهای موجود در تدوین گزارش تخصصی معلمان دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
دیباچه پیرامون قضیه مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
درک مشکل پیرامون قضیه مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
بررسی بیشتر در رابطه با مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
ارائه مستندات پیرامون مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
پیش بینی نتایج در مورد مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
راهکارها پیرامون قضیه مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
رفرنس و منبع مورد استفاده مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی
راه حلهای پیشنهادی
پس از گردآوری دادههای لازم از طریق مطالعه کتابها، مجلات و تحقیقات انجام شده، پرسشنامهها، مصاحبه با دانشآموزان و مشاهدهی کلاس همکاران، به تجزیه و تحلیل آنها پرداخته، ضمن تبادل تجربه با همکاران به راه حلهای پیشنهادی زیر دست یافتم:
- پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری
میرزا بیگی (1389) معتقد است تا چیزی را خوب نبینیم نمیتوانیم به خاطر آوریم، پس باید در ابتدا خوب دیدن را آموزش دهیم. برای خوب دیدن و خوب شنیدن، حضور ذهنی کامل و کنجکاوی لازم است. تمرکز حواس، ذاتی یا ارثی نیست بلکه اکتسابی بوده و هر فردی میتواند دارای تمرکز و دقت باشد، فقط باید راه و روش آن را یاد بگیرد، به کار ببرد و این مهم اتفاق نمیافتد مگر آن که راهکارهای لازم جهت پرورش دقّت و تمرکز پیشروی فرد قرار گیرد.
- اجرای بازیهای تمرینی هدفدار
فضلیخانی(1386) معتقد است که در بازی، روابط اجتماعی دانشآموزان، مشارکت پذیری، اعتماد و روحیهی تعاون تقویت میشود. بازی، رشد فرآیندهای یادگیری همچون مشاهده، تجربه آموزی، حل مسأله و خلاقیت را در دانشآموزان تقویت میکند و مهمتر از همه، یادگیری را برای دانشآموزان لذّتبخش میسازد. رضوانی(1387) و ابراهیمی(1385) نیز، چنین تجربهای را کسب کرده بودند که، اجرای بازیهای تجربیات و تجارب، تأثیر بسزایی در میزان یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دارد.
- ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی
فضلیخانی(1386) معتقد است که لازمهی هر شروعی، ایجاد ارتباط مطلوب و فضاسازی است. نقطه شروع به هنرمندی خاص نیاز دارد تا انگیزهای توأم با هدفمندی و نشاط در دانشآموزان به وجود آورد. وی با اقتباس از بهار الانوار می گوید: «هنگامی که دلها نشاط یافتند، علم و کمال را در آنها به ودیعه بگذارید و هرگاه از نشاط تهی و گریزان شدند، آنها را وداع کنید؛ زیرا دلها در چنین حالتی آمادهی فراگیری علم نیستند.» عزیزخانی(1388) نیز پس از انجام پژوهش خود، به این نتیجه رسیده بود که با ایجاد محیط شاد، میتوان علاقهمندی دانشآموزان را به درس ریاضی، افزایش داد.
۴. استفاده از طرحهای ابتکاری جهت پرورش خلاقیت دانشآموزان در دروس ریاضی
کفاشی(1382) در نتایج حاصل از تحقیق خود، بر این عقیده است که، پرورش استعدادهای درخشان و خلّاق در هر دوره ای از تاریخ، هدف مدارس بوده است. چرا که افراد خلّاق کسانی هستند که پیشرفتهای عظیم علوم گوناگون مدیون کوششهای آنهاست و آنها هستند که پیشرفت تمدن را در همهی جوامع بشری به عهده دارند. برای آن که بتوانیم قدرت تصور دانشآموزان را پرورش دهیم و تصاویر مثبتی از آینده ی خلّاق داشته باشیم، باید خلّاقیّت آنها را پرورش دهیم.
شما عزیزان می توانید تدوین گزارش تخصصی معلمان دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
بازدیدها: 100
دیدگاه ها